Alle 26 BR-butikker er nu åbne

På seks uger inklusiv en kort hvilepause i påskeferien er den velkendte og elskede kæde BR nu åbnet på de 26 planlagte lokationer spredt ud over hele Danmark. Fælles for butikkerne er plads til leg, og det er også overskriften for BR’s fremtidige strategi
Legen er tilbage - 26 BR-butikker er åbnet

Legen er nemlig omdrejningspunktet for de nye BR-butikker. Det skal forstås helt bogstaveligt, idet der i BR-butikkerne er reserveret plads til for eksempel hinkestier, små opgaver og hovedbrud, alt sammen placeret i børnehøjde. Der bliver også rum til levende legetøjsoplevelser for eksempel i form af mulighed for at møde Fætter BR, men også mere produktrettede universer med eksempelvis LEGO, kreativ leg, gaming, og hvad der ellers optager danske børn og deres familier.

Strategien for BR på plads
Med udgangspunkt i de store butikker er der dermed skabt fundament for at føre BR’s strategi ud i livet i praksis. Størrelsen varierer i de åbnede BR butikker, men langt størstedelen af butikkerne er store og har masser af plads til leg. Events og oplevelser vil derfor også blive et vigtigt fokusområde. Derudover har kæden sørget for en servicemindet stab, der kan skabe oplevelser i børnehøjde og er imødekommende overfor hele familien. Ud over legeområder introducerer BR snart en ny klub, som knytter oplevelser, tilbud og medlemsfordele sammen i ét.

BR’s Brand og Marketing Manager Rikke Hammer Jakobsen fortæller om BR’s fremtidige position:

– Udtrykket i BR-brandet bliver friskt og enkelt – og med respekt for det kendte og elskede brand, som BR jo er. Som en del af Salling Group, der i forvejen har et stort setup, kan vi sikre altid at være konkurrencedygtige med priserne.

Fokus vil altså være oplevelser, rigtige priser og sortiment, for som Rikke tilføjer:

– Aktuelle trends skal afspejles i sortimentet, så det altid er 100% tidssvarende. Konkret kan vi skifte sortimentet i et meget dynamisk tempo, der sikrer aktualitet på hylderne. Overordnet har vi dog også nogle fokusområder, som vi tror på, har stor betydning for børn i Danmark.

BR vil også fremover kunne findes online:

– Vi er med på, at meget indkøb af legetøj bliver foretaget online, og derfor er vi selvfølgelig også i gang med at få skabt en lækker webshop til vores kunder. Webshoppen, som lanceres i løbet af sommeren, vil komplementere de fysiske butikker og vil med tiden også blive et oplevelsesunivers, hvor kunderne kan søge inspiration til leg og legetøj, afslutter Rikke.

Fakta om BR’s sortiment og strategi

26 butikker er åbnet, se på br.dk hvor
Legen er tilbage – i form af indkøbsoplevelser og events
Danmarks sødeste og sjoveste personale