Alle 26 BR-butikker er nu åbne
Legen er nemlig omdrejningspunktet for de nye BR-butikker. Det skal forstås helt bogstaveligt, idet der i BR-butikkerne er reserveret plads til for eksempel hinkestier, små opgaver og hovedbrud, alt sammen placeret i børnehøjde. Der bliver også rum til levende legetøjsoplevelser for eksempel i form af mulighed for at møde Fætter BR, men også mere produktrettede universer med eksempelvis LEGO, kreativ leg, gaming, og hvad der ellers optager danske børn og deres familier.
Strategien for BR på plads
Med udgangspunkt i de store butikker er der dermed skabt fundament for at føre BR’s strategi ud i livet i praksis. Størrelsen varierer i de åbnede BR butikker, men langt størstedelen af butikkerne er store og har masser af plads til leg. Events og oplevelser vil derfor også blive et vigtigt fokusområde. Derudover har kæden sørget for en servicemindet stab, der kan skabe oplevelser i børnehøjde og er imødekommende overfor hele familien. Ud over legeområder introducerer BR snart en ny klub, som knytter oplevelser, tilbud og medlemsfordele sammen i ét.
BR’s Brand og Marketing Manager Rikke Hammer Jakobsen fortæller om BR’s fremtidige position:
– Udtrykket i BR-brandet bliver friskt og enkelt – og med respekt for det kendte og elskede brand, som BR jo er. Som en del af Salling Group, der i forvejen har et stort setup, kan vi sikre altid at være konkurrencedygtige med priserne.
Fokus vil altså være oplevelser, rigtige priser og sortiment, for som Rikke tilføjer:
– Aktuelle trends skal afspejles i sortimentet, så det altid er 100% tidssvarende. Konkret kan vi skifte sortimentet i et meget dynamisk tempo, der sikrer aktualitet på hylderne. Overordnet har vi dog også nogle fokusområder, som vi tror på, har stor betydning for børn i Danmark.
BR vil også fremover kunne findes online:
– Vi er med på, at meget indkøb af legetøj bliver foretaget online, og derfor er vi selvfølgelig også i gang med at få skabt en lækker webshop til vores kunder. Webshoppen, som lanceres i løbet af sommeren, vil komplementere de fysiske butikker og vil med tiden også blive et oplevelsesunivers, hvor kunderne kan søge inspiration til leg og legetøj, afslutter Rikke.
Fakta om BR’s sortiment og strategi
26 butikker er åbnet, se på br.dk hvor
Legen er tilbage – i form af indkøbsoplevelser og events
Danmarks sødeste og sjoveste personale
br.dk webshoppen åbner i løbet af sommeren 2019
Sommerkatalog udkommer den 31. maj
Sortiment med fokus på varegrupperne:
– Lego
– Udendørs leg
– Dukker
– Biler
– Krea-leg
– Gaming
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum