Albe Emballage sætter fokus på miljøet

Det skønnes, at der i Danmark hvert år bliver brugt 200 kilo papir per indbygger. Det er en rigtig stor mængde, hvilket også gør produktionen heraf til en synder i det store klimaregnestykke. Derfor har den danskejede emballageproducent Albe Emballage sat sig for at sætte emballage og pakning af den miljøvenlig slags på dagsordenen.

Papirvarer i over 30 år

Albe Emballage blev grundlagt helt tilbage i 1981 og har siden da leveret emballageprodukter til både folket og den danske industri. På den sjællandske virksomheds hylder findes både papkasser og kuverter til brug ved postforsendelser samt folie og lynlåsposer til indpakning af fødevarer.

Med både standardprodukter i varesortimentet og en mulighed for at producere speciallavede ordrer til interesserede kunder hjælper Albe Emballage en lang række kunder med netop deres emballageopgaver.

Grønt fokus

https://albeemballage.dk/ beretter virksomheden om, hvordan de ynder at være på forkant med alt den nyeste viden om emballageproduktion.

For at sikre sine kunder de bedste valgmuligheder, udvikles der med inspiration fra både ind- og udland hele tiden nye produkter. Et stort fokus er dog hele tiden på, at den emballage man kan købe hos Albe Emballage er miljørigtigt fremstillet.

Gedigent genbrugsmateriale

Med emballage fremstillet af genanvendelige og bionedbrydelige materialer positionerer Albe Emballage sig stærkt på markedet som en grøn samarbejdspartner, der går forrest i kampen om et sundere klima.

Alt fra pakketape til postordreposer er plasticfri produkter, som er produceret med henblik på naturbeskyttelse. Kvaliteten bærer dog ikke præg af, at det er komposterbare materialer, der har dannet basis for den færdige emballage. Kvaliteten er der nemlig ikke noget at sætte en finger på.

Miljørigtige postforsendelser

I løbet af en dag er der tusindvis af breve og pakker, der skifter position. Varer købt via en webshop fremsendes til den givne kunde i en papkasse, et plakatrør, en kuvert foret med bobleplast eller lignende. Et stort forbrug af pap og papir kan i denne sammenhæng ikke undgås.

Til gengæld kan man gøre noget for at reducere den mængde emballage, der benyttes og dermed skabe et mindre CO2-aftryk. Derfor har man hos Albe Emballage stiftet konceptet https://miljoevenlig-pakning.dk/emballage/, der i al sin enkelthed går ud på at skabe et større fokus på de miljørigtige alternativer til den klassiske emballering. Emballageproducenten har nemlig samlet sit udvalg af grønne indpakningsprodukter på ét enkelt sted, så den almene forbruger nemt kan danne sig et overblik over mulighederne.

For mere info kontakt marketingkonsulent Jonas Holm
+45 31 10 13 79 | Jh@jonasholm.dk

Danske boligejere ser frem mod et godt 202122.1.2021 12:00:00 CETPressemeddelelse

2020 har været et ganske specielt år i hele landet, og det har budt på nogle særlige udfordringer og muligheder for danske boligejere. Når boligen skal vedligeholdes eller forbedres, er det væsentligt at have de rigtige planer for arbejdsprojekterne, såvel som det rigtige værktøj, og danskerne er blevet bedre til at sørge for begge dele. Der har været mere tid til gør-det-selv-projekterne, og det betyder at almindelig vedligeholdelse også har fået lidt mere opmærksomhed fra boligejerne i det forgangne år. Den tendens tyder alt på også vil fortsætte i det nye år.

Nyt år, nyt badeværelse - sådan kommer du i gang med at renovere22.1.2021 09:29:42 CETPressemeddelelse

Pandemien satte gang i alverdens gør-det-selv projekter i 2020. Under nedlukningen i foråret, var alle byggemarkeder undernærmest konstant belejring fra diverse påhitsomme folk. Herudover blev der investeret i mange smarte ting til hjemmet som dæktryksmålere, møbler og meget andet. Pludselig havde alle den tid de havde manglet, til at få skruet lidt på amatruet på badeværelset. Når man først kommer i gang, er der masser af ting i et hus, som man kan gå og nusse om. Det ene afføder det andet, og snart er man fuldt beskæftiget. Her bliver badeværelset ofte overset, selvom det er et af de mest besøgte rum i et hus. Dit badeværelse er noget du bruger hver dag. Hvorfor ikke gøre noget ekstra ud af det. Det behagelige badeværelse Det første det er værd at lægge mærke til ved badeværelset er, om malingen på væggene skaller, krakelerer eller på anden måde buler ud. Gør den det er det muligvis fordi malingen er gammel, men allerhøjest sandsynligt fordi der ikke er brug vådrumsmaling, på et tids

Vær super handywoman anno 202121.1.2021 20:00:00 CETPressemeddelelse

Snemand, julemand, formand og handyman. Rent kulturhistorisk har vi en mandsdomineret verden stadigvæk, hvad sproget angår. I sproget er der nemlig stadigvæk nogle ting, som vi automatisk forbinder med en mand. Heraf de først nævnte ord, og her er ordet ”handyman” et af dem. MEN: Vi befinder os i en moderne ligestillingstid, hvor ordene og kønsrollerne bliver taget grundigt op til revision. For at ændre på magtforholdet mellem kønsrollerne er det sideløbende vigtigt at ændre på vores sprog, hvori disse forhold ligger historisk indlejrede. Det er blandt andet tid til at supplere ordet handyman med handywoman.

Januarudsalg: Nethandlen og shopping på nettet fortsætter21.1.2021 16:30:00 CETPressemeddelelse

Vi har aldrig handlet så meget på nettet, som vi har gjort siden COVID-19-udbruddet. Coronakrisen har gjort, at flere og flere ordner shopping- og handleaktiviteter hjemmefra grundet lukkede butikker samt risiko og frygt for smitte. Med lukkede butikker lige op til jul og ingen garanti for åbning før tidligst den 7. februar har mange benyttet sig af julegaveshopping på nettet. De ændrede handelsmønstre fortsætter ind i det nye år med det årlige januarudsalg.