Adm. direktør Jesper Toft Mathiasen vender tilbage som formand for DI Sydvestjylland

På den netop overståede generalforsamling i DI Sydvestjylland blev adm. direktør Jesper Toft Mathiasen udpeget som ny formand. Jesper Toft Mathiasen indtager dermed igen formandsposten, som Jens Damgaard har beklædt i ca. 1½ år. Forud for Jens Damgaards formandsperiode var posten beklædt af netop Jesper Toft Mathiasen i 5½ år, så det må siges at være en særdeles erfaren formand, der nu igen sætter sig i formandsstolen.

Efter 10 år i bestyrelsen udtrådte Jens Damgaard af DI Sydvestjyllands bestyrelse, hvilket kommer i naturlig forlængelse af, at han i april 2019 valgte at stoppe som adm. direktør for A/S Vestfrost.

Adm. direktør Jørgen Østergaard, Flensted A/S, blev genudpeget som næstformand, mens Fabrikschef Martin K. Madsen, DuPont Nutrition Biosciences ApS, og adm. direktør Carsten Jespersen, KE Fibertec A/S, blev udpeget som nye næstformænd.

På generalforsamlingen var der ligeledes nyvalg til bestyrelsen af adm. direktør Gitte Kirkegaard, Logitrans A/S og direktør Kenny Bjerg, Lego A/S.

DI Sydvestjylland bestyrelse:

• Adm. direktør Jesper Toft Mathiasen, Claus Sørensen A/S (Formand)
  • Adm. direktør Jørgen Østergaard, Flensted A/S (Næstformand)
  • Fabriksdirektør Martin K. Madsen, DuPont Nutrition Biosciences ApS (Næstformand)
  • Adm. direktør Carsten Jespersen, KE Fibertec A/S (Næstformand)
  • Direktør Søren Kvist, Kvist Industries A/S
  • Direktør Erik Madsen, Madsens Maskinfabrik Esbjerg ApS
  • Adm. direktør Ole Jørgensen, RM Group Holding A/S
  • Adm. direktør Jørgen Munkholm Poulsen, H.T. Transport & Spedition A/S
  • COO Allan Østergaard, VIKING Life-Saving Equipment A/S
  • Adm. direktør Torben Blaaholm, Blaaholm A/S
  • Adm. direktør Henrik Jylov, OTV Plast A/S
  • Adm. direktør Gitte Kirkegaard, Logitrans A/S
  • Direktør Kenny Bjerg, Lego A/S

For yderligere oplysninger kontakt chefkonsulent i DI, Johan H. Pedersen, jhp@di.dk tlf: 4084 3207 eller pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912.

Download
Ny formand for DI Sydvestjylland, adm. direktør Jesper Toft Mathiasen, Claus Sørensen A/S. Foto: DI
Download

Scandinavian Avionics A/S fra Billund vinder DI Initiativpris18.11.2019 09:00:00 CETPressemeddelelse

Stoltheden over at det amerikanske forsvarsministerium i foråret 2019 valgte Scandinavian Avionics A/S til at vedligeholde flyelektronik til kampflyet F-35 sammen med Terma A/S er fortsat stor. Specielt for en mindre leverandør som Scandinavian Avionics A/S er det et skulderklap der giver genlyd. Det har nu også resulteret i at Scandinavian Avionics A/S får tildelt DI Sydvestjyllands Initiativpris 2019.

Erhvervslivet: Varde er blandt de bedste til at forberede de unge til erhvervslivet9.9.2019 21:30:00 CESTPressemeddelelse

Varde Kommune er blandt de bedste i landet til at løfte folkeskoleeleverne op på et højt fagligt niveau. Det er en af de gode nyheder i Dansk Industris årlige undersøgelse af det lokale erhvervsklima. Faktisk indtager Varde her en flot tredje plads på landsplan. Samtidig belønner virksomhederne i årets erhvervsklimaundersøgelse Varde Kommune for at have skabt et forbilledligt samarbejde imellem folkeskolen og kommunens virksomheder.