Irma udvider madmesse og flytter til Forum
Københavnerne har de seneste to år kastet deres kærlighed over messen Mad & Glæde i et sådan omfang, at pladsen i Øksnehallen nu er blevet for trang.
Derfor flytter Irma messen til Forum, hvor den finder sted lørdag og søndag den 4. og 5. marts og afvikles med det hidtil største og mest ambitiøse program.
Lørdag den 4. marts kl. 9.30 kan man møde den verdensberømte vært fra madprogrammet River Cottage, Hugh Fearnley, på hovedscenen, hvor han holder indlægget, ”Hugh Cooks Light and Easy”.
Han vil også stå for en fællesspisning, hvor det bliver muligt at spise med ham, mens han fortæller om sin madfilosofi.
Fra den danske madscene kan man møde en række stærke navne: Mette Blomsterberg, Nikolaos Strangas, Anh Lê, Claus Holm og Jesper Volmer.
Formålet med messen er stadig at give Irmas kunder mulighed for at møde menneskene bag mange af de varer, de kender fra Irma. Derfor vil de førende leverandører stå klar med masser af smagsprøver og til at fortælle historierne bag deres produkter.
Med den ekstra plads i Forum bliver der også mulighed for en række workshops og smagninger: ”Bland selv te”, ”softice”, ”ølbrygning” og ”mad med insekter” (præsenteret af bloggeren The Buglady), og en bageworkshop med Skærtoft Mølle. Der vil være en stribe forskellige smagninger af vine, champagne, portvin og gin, og der vil være en champagne- og østersbar.
Billetter á 100 kr. kan nu bestilles på www.irma.dk/madogglæde (børn under 12 år: Gratis). Her kan man også se det fulde program.
Yderligere information: Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse
Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum