Thomas Stokholm ny kreativ direktør på Ekstra Bladet

Ekstra Bladet Story Studio

Efter knap 4 år som leder af TV på Ekstra Bladet er videoproduktion nu så fast en integreret del af den daglige nyhedsproduktion på de enkelte redaktioner, at Thomas Stokholm har løst den opgave, der blev stillet ham i 2013. Strategien er fuldført, og der er ikke længere brug for en decideret TV-nyhedsafdeling.

-          Vi har hele tiden arbejdet ud fra målet om, at Ekstra Bladet er TV, og TV er Ekstra Bladet. Alle redaktioner kan nu selv levere videonyheder og gå på i vores livestudie. Derfor besluttede vi allerede før sommerferien at nedlægge TV som en selvstændig afdeling, og nu er tiden derfor kommet til at sende Stokholm videre til nye opgaver, siger chefredaktør Poul Madsen.

Fra 1. januar 2017 skal Thomas Stokholm stå i spidsen for Ekstra Bladet Story Studio, en ny kreativ enhed på Ekstra Bladet, som blandt andet skal udvikle, sælge og producere Native, AFP og større TV produktioner, både til Ekstra Bladet og til eksterne kunder.

-          Jeg er meget glad for, at vi nu skal i gang med at udvikle Story Studio, som skal være med til at skabe nye gode fortællinger og skabe nye indtægter til Ekstra Bladet, siger Thomas Stokholm

Story Studio bliver en enhed på 8-10 mennesker og kommer til at ligge under Ekstra Bladet Salg. Story Studio har i første omgang udset sig tre områder, hvor der skal udvikles og produceres endnu flere historier.

-          Native Advertising, Sponsorerede Artikler

-          Advertised Funded Progams, AFP, sponsoreret TV

-          Produktioner til danske TV-stationer

-          Der skal gode historiefortællere og sælgere til for at få fat i dette nye og hastigt voksende marked. Vi har som få begge dele, så derfor skal Ekstra Bladet være en del af den udvikling, siger Thomas Stokholm.

For yderligere oplysninger:

Poul Madsen  23301313

Thomas Stokholm, 2067 0022

EKSTRA BLADET GIVER BRUGERNE VALGET14.8.2020 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Efteråret bliver på mange måder skelsættende for danske medier. En ting er, at corona-pandemien fortsat trækker sit spor hen over Danmark, noget andet er, at det nu er på tide at leve op til de opdaterede vejledninger om data og cookies, som Erhvervsstyrelsen og Datatilsynet tidligere har udsendt. Kort fortalt betyder kravene i disse vejledninger, at brugerne skal have mere magt over de data, som indsamles og bruges, når de bevæger sig rundt på nettet. Før der må sættes andet end strengt nødvendige cookies og foretages dataindsamling, skal brugerne give samtykke, og de skal have ret til at sige nej, lige så nemt som de kan sige ja. Ekstra Bladet har som det første af store danske kommercielle medier opdateret sin samtykkeløsning, så den efterlever de nye vejledninger. Det skete i første uge af august, og aktuelt siger 19 % af brugerne nej tak til cookies og data. - Vi følger vejledningerne. Vi sætter kun cookies, som er strengt nødvendige for at få ekstrabladet.dk til at fungere. Alle