Her er varerne der hitter i online supermarkedet

Del
Ny analyse viser kæmpe forskelle på, hvad kunderne køber i online-supermarkedet og i de fysiske butikker

Danskere, der køber deres dagligvarer på nettet, har helt andre vaner end kunderne i de fysiske supermarkeder.

Det viser en ny opgørelse fra Coop.dk MAD, der er Coops netbutik.

Her køber kunder eksempelvis 86 gange så meget fersk fisk, som de gør i et almindeligt supermarked.

”Forklaringen er, at vi kan noget på udvalg som de fysiske butikker, ikke kan. Eksempelvis kan vi - i kraft af vores samarbejde med Fiskehallen Tvilling - tilbyde omkring 60 forskellige friske fisk og udskæringer, direkte fra hav til bord, uden selv at være lagerførende,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

https://mad.coop.dk/specialbutikker/frisk-paa-bestilling/frisk-fisk

Undersøgelsen er baseret på boner og indkøb i henholdsvis et supermarked og Coop.dk MAD, og resultatet viser, hvor hyppigt de konkrete varer optræder på bonerne de to steder.

Her er Top 5 over de varer, der sælges relativt mest af på Coop.dk MAD:

Frisk fisk + 8600 procent

Ris og pasta + 812 procent

Babyartikler + 809 procent

Køkkenruller og toiletpapir + 752 procent

Vaskemidler + 714 procent

Også på økologi skiller kunderne på Coop.dk MAD sig ud. I de fysiske supermarkeder udgør økologien knap 10 procent af det samlede fødevaresalg. På Coop.dk MAD er 33,1 procent af det, kunderne køber, økologisk.

”De varer, hvor vi sælger markant mere, er enten fordi, vi kan tilbyde et større udvalg, som med fiskene, eller bekvemmelighed ved at levere tunge varer, som f.eks. vaskepulver, til døren. Det er typisk indkøb, der gør hverdagen nemmere for børnefamilier,” siger Morten Viktor.

Men der er også en række varer, som der bliver solgt relativt meget mindre af på nettet. F.eks. blomster, som der kun er på 11 procent af bonerne i Coop.dk MAD i forhold til et fysisk supermarked. Og cigaretter og andre former for tobak er på 20 procent af online bonerne sammenlignet med de fysiske butikker.

”Det er typisk impulskøb. Og det viser, at indkøb på nettet er mere målrettet og mindre impulsivt,” siger Morten Viktor.Coop.dk MAD leverer dagligvarer til døren over hele Danmark, bortset fra øer, der ikke er bro til. Prisen er 29 kr. for levering (39 kr. på enkelte tidspunkter). Køber man for over 1200 kr. er det gratis.

Der er over 8000 forskellige varer at vælge mellem, blandt andet fra flere end 25 forskellige specialbutikker, med specielt udvalg af f.eks. laktosefrie, glutenfri, vegetariske og – selvfølgelig – økologiske varer.

Besøg online-butikken her: Coop.dk/mad

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854

 

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.

Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye