føtex er klædt på til at følge øko-trend for børnetøj
I føtex er det ikke kun økologiske madvarer, der hitter hos kunderne. Salget af tøj i økologisk bomuld til børn er steget med over 50 % på kun et år, og indkøbschef for tekstil i føtex, Birgitte Søe, forventer, at salget forsat vil stige markant.
- Vi ser en tendens, hvor forældre i højere grad ønsker bæredygtigt tøj til deres børn. Inden for økologisk bomuld har vi derfor mere end tredoblet sortimentet inden for det seneste år for at følge med efterspørgslen. Vi har alt lige fra bodystockings, kjoler til sweatshirts. Og vi kan se, at efterspørgslen fortsat stiger, så vi er langt fra færdige med at udvikle sortimentet, siger Birgitte Søe.
føtex er i gang med at lave nye aftaler med bomuldsleverandørerne, der sammen med kædens eget designteam kan udvide sortimentet med økologisk børnetøj betragteligt.
Store ambitioner for fremtiden
Til produktion af tøj i økologisk bomuld er bomulden dyrket uden brug af pesticider eller kunstgødning til gavn for miljøet og bomuldsarbejderne. Lige nu er over 70 % af det bomuld, der bruges til produktion af børnetøj i føtex økologisk. Kæden har sat alle sejl ind for, at alt børnetøj inden for de næste par år, er af økologisk bomuld, der hvor det er muligt.
- En stor del af kunderne i føtex er børnefamilier. Derfor gør vi rigtig meget for at tilbyde ansvarlige kvalitetsvarer på tværs af hele sortimentet - mad såvel som tekstil, så familierne kan samle alle købene ét sted. Børnetekstil er inden for det seneste år et område, hvor vi særligt har lagt mange kræfter i at tænke bæredygtighed og ansvarlighed ind i udvidelsen af sortimentet, siger føtex’ direktør Thor Jørgensen.
Selv om føtex allerede er langt fremme, sammenlignet med resten af branchen, vil føtex de kommende år arbejde på at få en endnu mere grøn profil på tværs af alle kategorier lige fra grøntsager og mejeri til tøj. For tekstilkategorien betyder det, at tøjet er ansvarligt fremstillet uden at gå på kompromis med hverken pris eller kvalitet.
Nøgleord
Kontakter
Kasper Reggelsen, kommunikationskonsulent, Dansk Supermarked Group
Tlf. 21 72 60 93
Mail: kasper.reggelsen@dsg.dk
Billeder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Innovation Day 2025 med historisk stor præmie: Salling Group søger nye og innovative nonfood-produkter31.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group, Danmarks største detailvirksomhed, inviterer endnu en gang kloge og kreative hoveder til Nonfood Innovation Day på hovedkontoret i Aarslev, Aarhus, hvor et helt nyt og kundevendt format introduceres.
Salling Group hugger toppen af ananasen21.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kunder i Bilka, føtex og Netto behøver ikke længere irritere sig over flossede indkøbs- og affaldsposer, idet toppen af ananasen hugges af.
Kvindernes fodbold-EM: Få en signeret fanplakat, adgang til spillerportrætter og lær at lave Zidane-finten26.6.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Har du en fodboldfan i hjemmet? Lige nu kan kunder i Salling Groups tre dagligvarekæder Netto, føtex og Bilka tage EM-fodboldfeberen med hjem i stuerne, når de er ude at handle.
Salling Fondene anerkender medarbejdere med millionbeløb20.6.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Igen i år kan 15.000 medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen se frem til en ekstra udbetaling på deres juni-lønseddel, når Salling Fondene uddeler mere end 16 millioner kroner.
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum