Salling Group

føtex er klædt på til at følge øko-trend for børnetøj

Del
Økologisk tekstil har vundet indpas hos de danske børnefamilier. På bare et år er salget af øko-tøj til børn steget med over 50 % i føtex

I føtex er det ikke kun økologiske madvarer, der hitter hos kunderne. Salget af tøj i økologisk bomuld til børn er steget med over 50 % på kun et år, og indkøbschef for tekstil i føtex, Birgitte Søe, forventer, at salget forsat vil stige markant.

- Vi ser en tendens, hvor forældre i højere grad ønsker bæredygtigt tøj til deres børn. Inden for økologisk bomuld har vi derfor mere end tredoblet sortimentet inden for det seneste år for at følge med efterspørgslen. Vi har alt lige fra bodystockings, kjoler til sweatshirts. Og vi kan se, at efterspørgslen fortsat stiger, så vi er langt fra færdige med at udvikle sortimentet, siger Birgitte Søe.

føtex er i gang med at lave nye aftaler med bomuldsleverandørerne, der sammen med kædens eget designteam kan udvide sortimentet med økologisk børnetøj betragteligt.

Store ambitioner for fremtiden
Til produktion af tøj i økologisk bomuld er bomulden dyrket uden brug af pesticider eller kunstgødning til gavn for miljøet og bomuldsarbejderne. Lige nu er over 70 % af det bomuld, der bruges til produktion af børnetøj i føtex økologisk. Kæden har sat alle sejl ind for, at alt børnetøj inden for de næste par år, er af økologisk bomuld, der hvor det er muligt.

- En stor del af kunderne i føtex er børnefamilier. Derfor gør vi rigtig meget for at tilbyde ansvarlige kvalitetsvarer på tværs af hele sortimentet - mad såvel som tekstil, så familierne kan samle alle købene ét sted. Børnetekstil er inden for det seneste år et område, hvor vi særligt har lagt mange kræfter i at tænke bæredygtighed og ansvarlighed ind i udvidelsen af sortimentet, siger føtex’ direktør Thor Jørgensen.

Selv om føtex allerede er langt fremme, sammenlignet med resten af branchen, vil føtex de kommende år arbejde på at få en endnu mere grøn profil på tværs af alle kategorier lige fra grøntsager og mejeri til tøj. For tekstilkategorien betyder det, at tøjet er ansvarligt fremstillet uden at gå på kompromis med hverken pris eller kvalitet.

Nøgleord

Kontakter

Kasper Reggelsen, kommunikationskonsulent, Dansk Supermarked Group


Tlf. 21 72 60 93


Mail: kasper.reggelsen@dsg.dk

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye