Jimco A/S

Jimco ansætter to stærke salgsprofiler

Cleantechvirksomheden Jimco A/S i Rudkøbing, der producerer luft- og vandrensningssystemer, har ansat to nye medarbejdere til at drive salget inden for de centrale forretningsområder.

Langelandske Jimco stræber efter at effektivisere samarbejdet med sine forhandlere over hele verden. Derfor har industrivirksomheden ansat Anders Thomassen og Michael Kløcker, der tiltræder som Business Unit Managers inden for henholdsvis industriområdet og Kitchen Pollution Control (KPC), som omfatter produkter til restauranter og køkkener. De to nye medarbejdere skal sikre, at Jimcos forhandlere er opdateret omkring de produkter, Jimco leverer, samt styrke salg og kundeservice. Jimmy Larsen, Managing Director hos Jimco A/S, glæder sig over de nye ansættelser.

– De to stillinger er i princippet ens, men de er afgrænset af hver deres forretningsområde. Anders Thomassen og Michael Kløcker skal servicere vores forhandlere i over 30 lande. De skal blandt andet sørge for, at Jimcos produkter anses som værende mest værdifulde hos vores forhandlere, siger Jimmy Larsen og fortsætter:

– Interessen for vores produkter stiger ufatteligt meget. I 2015 oplevede vi for eksempel en salgsstigning på 58 procent i forhold til året inden, så de to nye medarbejdere er ansat for at udnytte den stigende interesse og servicere vores forhandlere på bedst mulig vis.

Ledelse, strategi og salg
Anders Thomassen er bosat i Svendborg og har gennem en årrække hos store virksomheder opnået både ledelseserfaring samt erfaring med internationale kunder. Nu ser han frem til de nye udfordringer hos Jimco.

– I starten kendte jeg ikke meget til Jimco, men efter at have researchet nærmere kunne jeg se potentialet med det samme. I forhold til mine tidligere stillinger, hvor der primært har været fokus på salg, er det fedt, at der her også lægges meget vægt på strategi. At der både er fokus på ledelse og salg, finder jeg enormt spændende, siger Anders Thomassen, der er trådt til som Business Unit Manager inden for industriområdet.

Verden som legeplads
Odenseaneren Michael Kløcker, der varetager KPC-området, har blandt andet været i Livgarden og læst BA i International Markedskommunikation.

– Jeg har enorme forventninger til det her job, og Jimco har ligeledes store forventninger til mig. Jeg blev headhuntet til stillingen. Det attraktive er især fornemmelsen af at have fået hele verden som legeplads. Anders og jeg kommer til at indgå i et tæt samarbejde om at realisere alle de mål, som Jimco og vi i fællesskab sætter. Først og fremmest handler det om at effektivisere samarbejdet med vores forhandlere, så vi kan opnå endnu bedre resultater i 2016, fastslår Michael Kløcker.

Lærke Jakobsen
lja@epicent.dk

Billeder

Michael Kløcker blev headhuntet til stillingen som Business Unit Manager. Foto: Jimco.
Download
Anders Thomassen træder til som Business Unit Manager inden for industriområdet. Foto: Jimco.
Download

Information om Jimco A/S

Jimco A/S
Mjølbyvej 7