50 års fødselar og direktør i Topdanmark: Hos os er medarbejderne i centrum

Forsikring og pension skal være nemt for kunderne i Topdanmark, og det kræver fokus på medarbejderpleje i virksomheden, fortæller Louise Hørdum HR-direktør i Topdanmark, som fylder 50 år d. 14. april i år.
Louise Hørdum fylder 50 år den 14. april i år. Hun vil have endnu mere fokus på medarbejderne i Topdanmark. Foto: Topdanmark

Hvor stor en risiko skal en pensionskunde tage med sin pensionsopsparing, skal husforsikringen dække vandskader ved kraftig regn, og kan den seneste skade på huset forebygges fremadrettet, når Topdanmark reparerer den?

Svarene på sådanne spørgsmål skal være nemme for kunderne at tage stilling til. Og det kræver medarbejdere, som har fokus på kunden og på at give den allerbedste rådgivning og betjening.

”Vores medarbejdere har allerede et solidt fokus på kundebetjening. Men vi vil blive endnu bedre. Derfor vil vi fokusere endnu mere på medarbejdernes trivsel. Vi tror dybt på, at glade og fagligt kompetente medarbejdere giver gladere kunder,” siger Louise Hørdum, der i godt halvandet år har været HR-direktør i Topdanmark og 14. april fylder 50 år.

Erfaren ud i forandring
Topdanmark fik ny strategi, da ny administrerende direktør Peter Hermann tiltrådte for lidt mere end to år siden. Det har betydet et endnu større fokus på den gode kundeoplevelse og dermed også mange ændringer i Topdanmark i disse år.

Det påvirker medarbejderne. Louise Hørdum har siddet for bordenden i HR-afdelingen i over halvandet år. Hun er hentet ind, fordi hun har mange års erfaring med at forandre organisationer, så alle medarbejdere går i samme retning.

”Forandringer skaber altid mere eller mindre uro blandt medarbejderne. Min opgave er at bidrage til at sikre, at forandringerne giver mening og at medarbejderne føler sig klædt på til dem. Vi har netop lanceret en ny medarbejder aspiration, som vi har døbt ’mere dig’. For hver enkelt medarbejder er vigtig og helt central for at sikre, at Topdanmark når sine mål om at være mere på forkant og give endnu bedre kundeoplevelser fremadrettet. Og jeg tror helt grundlæggende på, at medarbejdere, der kan, vil og tør bringe sig selv i spil – være autentiske – er en større gevinst for både kunder og kollegaer,” siger fødselaren.

Tur med hunden giver ro
Louise Hørdum har tidligere arbejdet både med kommunikation og HR i virksomheder som blandt andre omfatter Alka, Telenor, Coop og Berlingske Media, og har været med til at håndtere mange forandringer gennem sin karriere.

Hun kom til Topdanmark, fordi virksomheden stod over for store forandringer både teknologisk, strukturelt og strategimæssigt. Når hun står over for store ledelsesmæssige beslutninger, som kræver ro og omtanke, så går hun en lang tur med hunden i skoven.

”Enhver leder ved, at forandringer ikke kommer af sig selv, og at de kræver omtanke, ansvarlighed og svære beslutninger. Dem har jeg taget mange af i mit liv. Og det gøres altid bedst, når jeg sørger for at opnå momenter med ro til at mærke efter i en ellers travlt hverdag,” siger hun.

Men hendes fødselsdag er en anderledes dag, for det første gang at hun skal fejre den uden at kunne invitere til fest.

”Corona-epidemien har ændret alt i samfundet, og vi har haft utrolig travlt med at håndtere det i Topdanmark. At skulle holde en rund fødselsdag uden fest er lidt specielt. Men det skal nok blive hyggeligt. Jeg fejrer dagen med mine døtre samt lidt vin i haven med de allernærmeste. Måske det bliver helt rart med en rolig fødselsdag ovenpå den travle tid med Corona-håndtering,” griner hun.

Louise Hørdum bor i Hjortekær nord for København.

Topdanmark får godkendt køb af Dansk Sundhedssikring27.10.2023 09:25:17 CEST | Pressemeddelelse

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har uden betingelser godkendt Topdanmarks køb af Oona Health A/S med datterselskaber, inklusive Dansk Sundhedssikring der er det største og mest kendte selskab. Dermed er den sidste af tre myndighedsgodkendelser på plads, og Topdanmark forventer, at handlen bliver endeligt gennemført den 1. december 2023. ”Vi er nu klar til at gennemføre købet og indfri ambitionen om at skabe en markedsledende position inden for sundhedsløsninger til danskere og danske virksomheder. Det er en position, der flugter med Topdanmarks strategi om at være et fokuseret skadesforsikringsselskab, der skaber lønsom vækst i kerneforretningen,” siger Peter Hermann, adm. direktør i Topdanmark. Som en naturlig konsekvens af ejerskabet vil Topdanmarks regnskaber fremover omfatte selskabernes samlede finansielle resultater. Forventningerne til præmievæksten i Topdanmark-koncernen for 2023 opjusteres derfor til over 2,5 procent i forlængelse af købet af Oona Health A/S, og Topdanmarks