PepsiCo

Doritos inviterer fans over hele verden med til Super Bowl 50

Del
Doritos giver fans over hele verden chancen for at lave en original tv-reklame og vinde hovedpræmien på 1 million dollars og en eksklusiv chance for at samarbejde med Warner Bros. Pictures, DC Entertainment og instruktøren Zack Snyder.

PURCHASE, New York (9. september 2015) — PepsiCos Doritos-varemærke giver alle kreative, knasende korsfarere i verden en chance for at udødeliggøre den vilde smag og den lækre, knasende oplevelse, der gør Doritos til en snack, som ikke ligner de andre, i en 30-sekunders tv-reklame, som kan blive vist under Super Bowl 50 og ikke mindst gøre instruktøren rig og berømt. I Crash the Super Bowl-konkurrencens 10. og sidste år giver Doritos sine fans verden over en sidste chance for at skabe snack-brandets næste legendariske tv-reklame. Skaberen af den mest hårdtslående – eller knasende – reklame vinder 1 million dollars og får sit livs chance med muligheden for at samarbejde med Zack Snyder, Warner Bros. Pictures og DC Entertainment. Rollen skræddersys til vinderens interesser. Få flere oplysninger om konkurrencen og de officielle regler på www.Doritos.com.

Doritos var det første brand, der gav forbrugerne mulighed for at blive en del af den eftertragtede Super Bowl-sendetid ved at give fans mulighed for at dele deres værker og kærlighed til Doritos på en af verdens største scener. Siden Crash the Super Bowl-konkurrencen tog reklamebranchen med storm for 10 år siden, har 32.000 deltagere indsendt deres forslag, og brandet har uddelt præmier for over 7 millioner dollars. Konkurrencen er hård og har resulteret i nogle af de mest kreative og mindeværdige reklamer, der nogensinde er blevet sendt under Super Bowl. Det har også givet Doritos-fans enorme karrieremuligheder og stor succes i branchen.

For tre år siden fik fans uden for USA også mulighed for at deltage, og det begyndte at vælte ind med kreative reklamer fra hele verden. Sidste år blev der indsendt forslag fra 29 lande, og for første gang faldt valget på en reklame, som var lavet af en ikke-amerikansk statsborger, da canadiske Graham Talbots Doritos-reklame, "When Pigs Fly", blev sendt under Super Bowl XLIX.

"I de sidste ni år har Crash the Super Bowl-konkurrencen givet vores mest kreative fans en mulighed for at vise deres arbejde, blive kendt i branchen og være med til at udforme Doritos-brandet", udtalte Ann Mukherjee, som er direktør for PepsiCo Global Snacks Group og PepsiCo Global Insights. "Alle verdens Doritos-fans er kreative og har den samme kærlighed til brandet, hvilket kan ses i det fantastiske arbejde, som de indsender til konkurrencen, og jeg glæder mig til at se, hvad de finder på i år."

Super Bowl, som er USA's National Football League-mesterskab, er en af USA's og verdens mest sete tv-begivenheder, og reklamerne, som sendes under kampene, er nogle af årets mest ventede og omdiskuterede.

Alle forslag til Crash the Super Bowl-konkurrencen skal være os i hænde senest den 15. november 2015.  Herefter udvælges semifinalisterne af et kvalificeret dommerpanel, og navnene offentliggøres senere samme måned. I januar 2016 afsløres navnene på tre finalister, og fans vil kunne se reklamerne på nettet og stemme på deres favorit. Dette vil afgøre, hvilken reklame, der sendes i løbet af Super Bowl-udsendelsen. Dette års Crash the Super Bowl-finalister bliver en del af en elitegruppe af utroligt kreative Doritos-fans, hvis arbejde har været understøttet af varemærket gennem årene. Alle finalister inviteres med til Californien, hvor de får lov til at overvære Super Bowl 50 fra en privat suite, og for første gang i konkurrencens historie vinder alle tre finalister præmier i form af karrieremuligheder og penge.

Den reklame, som får flest stemmer på www.Doritos.com, sendes den 7. februar 2016 under Super Bowl 50 på CBS i USA. Instruktøren af vinderreklamen vinder ikke alene 1 million dollars, men får også mulighed for at samarbejde med Zack Snyder, som er mest kendt for sine actionfilm, deriblandt genindspilningen af "Dawn of the Dead" fra 2004, "300", "Watchmen", "Man of Steel" og "Batman v. Superman: Dawn of Justice", der snart har premiere. De to andre finalister vinder hver især en præmie på 100.000 dollars og får chancen for at være konsulenter på et kommende Doritos-projekt.

"Kun Doritos-brandet giver spirende instruktører mulighed for at se deres reklamer under Super Bowl", udtaler Snyder. "Jeg begyndte min karriere som reklamefilm-instruktør og er stadig en stor fan af mediet. Jeg har selv lavet flere Super Bowl-reklamer og er virkelig glad for at være en del af konkurrencen i år. Det er her, hvor man altid oplever de mest nyskabende og spændende reklamer. Jeg glæder mig til at se, hvad de finder på."

Få flere oplysninger om konkurrencereglerne på www.Doritos.com.

PepsiCos forbindelse til NFL er blandt virksomhedens mest langvarige og succesfulde sportssponsorater. PepsiCo udnytter sit forhold til NFL til at komme i forbindelse med forbrugere gennem hele sæsonen med aktiviteter, der omfatter mange af virksomhedens største føde- og drikkevarebrands, herunder Pepsi, Tostitos, Quaker, Doritos og Gatorade.

Om Doritos

Doritos er et af PepsiCos varemærker med en markedsværdi på flere milliarder dollars og et af de hurtigst voksende snack-mærker i PepsiCos portefølje. Doritos' lækre og knasende produkter blev lanceret i USA i 1966 og nydes nu i mere end 70 lande verden over. 

Om PepsiCo

PepsiCo-produkter nydes af forbrugere en milliard gange om dagen i mere end 200 lande og områder verden over. PepsiCos nettoomsætning var på mere end 66 milliarder dollars i 2014, hvilket skyldes en portefølje af mad- og drikkevarer, deriblandt Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker og Tropicana. PepsiCos produktportefølje omfatter en lang række mad- og drikkevarer, herunder 22 varemærker som hver især genererer en anslået omsætning på over 1 milliard dollars i årligt detailsalg.

PepsiCos kernefilosofi er Resultater med et formål – vores målsætning om at levere de bedst mulige økonomiske resultater og samtidig skabe bæredygtighed og afkast. Resultater med et formål betyder i praksis, at vi leverer en lang række mad- og drikkevarer lige fra lækkerier til sunde fødevarer. Vi tænker hele tiden i nye baner for at skåne miljøet og nedbringe produktionsomkostningerne. Vi skaber et sikkert og tolerant arbejdsmiljø for vores ansatte på verdensplan, og vi investerer i lokalområderne, hvor vi driver forretning. Få flere oplysninger på www.pepsico.com.

Følg PepsiCo:

TRANSMISSIONER / TRYKTE MEDIER / TV-MEDIER: Videoer i transmissionskvalitet, fotos og presseinformationer kan gennemses, hentes og deles på www.magicbulletmedia.com/MNR/crashthesuperbowl

Kontaktperson:

Lee Rothchild

PepsiCo

1-914-325-3685

Lee.Rothchild@pepsico.com

Information om PepsiCo

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye