Krifa

3,7 millioner visninger: Fagforenings TikTok går viralt

Del

Det er kun lidt over en måned siden, at Krifa, der har hovedsæde i Aarhus, lagde deres første video på TikTok – og der har været fart på med både visninger, følgere og likes lige siden. I dag følger mere end 30.000 danskere profilen, videoerne har fået knap en kvart million likes, og så er de blevet afspillet 3,7 millioner gange.

”Øh undskyld chef, men hvornår har jeg pause i dag?” Sådan begynder den første video på fagforeningen Krifas TikTok. Alene den første video høstede 24.000 likes, 269 kommentarer og næsten en halv million visninger.

Dét blev startskuddet til fagforeningens TikTok-profil, der sidenhen har uploadet 22 videoer om rettigheder og vilkår for unge mennesker på arbejdsmarkedet.

- At vi bliver modtaget med så stort engagement fra de unge, viser, at vi formår at tale med dem i øjenhøjde og bruge platformen på dens præmisser. De unge skriver, liker, foreslår nye emner og stiller spørgsmål. Det er fantastisk, at vi har den dialog med dem, lyder det fra Thomas Eskildsen, marketingschef i Krifa.

De unge vil vide mere

Videoerne på Krifas TikTok er simple og tager udgangspunkt i forskellige situationer mellem de fiktive figurer Magnus og hans chef fremført af TikTok’eren Brumus.

- Vores tilgang er, at det skal være konkret i forhold til de unges rettigheder – både når det handler om studiejob, elevplads eller måske ens første rigtige job. Vi vil være dem, der bidrager til de unges tryghed, trivsel og arbejdslyst, siger Thomas Eskildsen.

Og det ser ud til, at fagforeningen dækker et behov blandt de unge med deres oplysningsvideoer. Tager man et kig ned igennem kommentarsporerne, er de unges entusiasme nemlig ikke til at tage fejl af. De tagger hinanden, foreslår nye arbejdsrelaterede emner, de gerne vil vide mere om, og de sætter ord på deres begejstring, som blandt andet lyder:

”Elsker de her videoer!!! De hjælper så meget!”

”Kæmpe cadeau til makkeren her og til Krifa, der bruger TikTok til noget fornuftigt”

”Det er så fedt, at I laver de videoer her”

”Bedste info-profil!!”

- Vi er virkelig glade og taknemmelige for den modtagelse, vi har fået fra de unge. Vi er allerede i fuld gang med at lave flere videoer, og her kigger vi selvfølgelig også på de mange emneforslag, som de selv er kommet med, siger Thomas Eskildsen, der understreger, at indholdet i videoerne laves i tæt samarbejde med Krifas mange specialister, der hver dag taler og hjælper fagforeningens mere end 190.000 medlemmer.

Stærkt, lokalt samarbejde

Hele TikTok-succesen er opstået gennem et stærkt samarbejde med to unge, aarhusianske konsulenter på 22 år, Fredrik Plejdrup og Lukas Bak.

Det var nemlig vigtigt for Krifa med sparring fra nogen, der havde indgående kendskab til målgruppen og mediet, da fagforenings-stof ikke nødvendigvis er af høj interesse for den unge målgruppe.

- Heldigvis viser vores succes, at vi har valgt den helt rigtige tilgang og samarbejdspartner, og at vi får produceret indhold på mediets præmisser, lyder det fra Thomas Eskildsen.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Information om Krifa

Krifa
Krifa
Klokhøjen 4
8200 Aarhus N

http://www.krifa.dk

Krifa er en tværfaglig organisation for danske lønmodtagere og har mere end 190.000 medlemmer. Krifa arbejder hver dag for at fremme arbejdslysten blandt medlemmer, medarbejdere og i samfundet generelt – og det er integreret i alt, hvad organisationen gør. Krifa arbejder mod at blive en moderne arbejdslivsbevægelse ved at se det enkelte medlem og udfordre den klassiske opfattelse af en fagforening og a-kasse.

Følg pressemeddelelser fra Krifa

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Krifa

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum