365discount sætter lys på Dronning Louises Bro

Torsdag d. 5. januar 2023 sætter 365discount kulør på Dronning Louises Bro i København, og giver alle forbipassende en lysende oplevelse i vintermørket.

I perioden mellem 5. januar og 31. marts 2023 kan du samle mærker og få gratis glas i 365discount.

For at skyde dette flot i gang vil der d. 5. januar om eftermiddagen blive lyst op på Dronning Louises bro af lange rækker af de flotte farvede Duralex glas med LED lys i, på hver sin side af broen.

De forbipasserende vil denne vintermørke eftermiddag både få en farverig oplevelse samt et samlehæfte og mulighed for at komme i gang med at samle de flotte farvede Duralex glas.

Ny salgsdirektør for Fakta Tyskland30.1.2023 15:00:00 CET | Pressemeddelelse

Torben Elmgaard er udnævnt til salgsdirektør for Fakta GmbH. Dermed kommer han til at stå i spidsen for de tre grænsehandelsbutikker, Coop driver syd for den dansk tyske grænse, under navnet Fakta Grænsehandel. Torben Elmgaard, 57 år, kommer fra et job som varehuschef i Kvickly Esbjerg. Før da har han haft en lang karriere i dansk detailhandel. Gennem 15 år har han haft en række lederjobs i Salling Group, bl.a. som varehuschef og salgschef i Føtex i perioden 1998-2013. Siden har han bl.a. været indkøb- og marketingdirektør i Kiwi Danmark, landedirektør for Normal i Sverige, detaildirektør for Davidsen A/S og direktør for Dagens Måltid. ”Med Torben i spidsen for Fakta Grænsehandel har vi de bedste forudsætninger for at kunne fortsætte vores succesfulde udvikling af de tre butikker, som har fået et meget tilfredsstillende salg med sin kombination af kvalitetsfødevarer og de typiske grænsehandelsvarer,” siger direktør Thomas Nielsen, Fakta GmbH og 365discount. Torben Elmgaard tiltræder se

400 Coop-butikker donerer julemad til udsatte familier21.12.2022 13:04:54 CET | Pressemeddelelse

Aldrig har interessen for julehjælp været større end i år. Foreningen Stop Spild Lokalt melder om en stigning på 50 procent i efterspørgslen af overskudsmad til juleaften. Coop samarbejder for 6. år i træk med Stop Spild Lokalt, hvor man donerer mad, der ikke er blevet solgt, inden butikkerne holder lukket i helligdagene. I år er det hidtil største antal butikker med, nemlig op imod 400 fra Kvickly-SuperBrugsen og Coop 365discount. ”Stop Spild Lokalt er en god samarbejdspartner for os, når det gælder donation af mad. Det at de er så bredt til stede over hele landet gør, at vi kan støtte lokalt i de områder, hvor vi har butikker. Det betyder meget for os, at støtte de nærmiljøer, vi er en del af. Samtidig undgår vi at køre langt rundt med varerne og belaste klimaet,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Foreningen blev stiftet for fem år siden af den dengang kun 17-årige Rasmus Erichsen. Han har siden organiseret flere tusinde frivillige over hele landet, der hjælper med at hente

Klima Kvickly når Coops CO2-mål på seks måneder13.12.2022 06:30:00 CET | Pressemeddelelse

Med positiv kommunikation og fokus på kundeadfærd har Klima Kvickly i Aarhus på bare seks måneder nået det niveau for CO2-udledning fra salget af fødevarer, som i henhold til Coops klimaplan skal gælde alle Coops butikker i 2030. Butikken har blandt andet solgt 50 procent flere salater, mens f.eks. madspild i delikatesseafdelingen er reduceret med 60 procent. Butikkens omsætning, avance og indtjening er i perioden forbedret.