Danske Erhvervsskoler

Ny kampagne skal lære mødre mere om ungdomsuddannelser

Del
I denne uge går det løs: Ny kampagne skal nuancere mødres syn på ungdomsuddannelserne. Målet er, at mødre til unge, der står over for at skulle vælge ungdomsuddannelse, skal få øjnene op for de mange spændende muligheder, der ligger i at vælge en erhvervsrettet ungdomsuddannelse.


Danske Erhvervsskoler - Bestyrelserne sætter i denne uge fokus på ”mors” syn på ungdomsuddannelserne. Det sker med en ny kampagne særligt rettet mod mødre.

- Idéen bag kampagnen er at åbne ”mors” øjne, så hun får øje på de mange spændende muligheder, der ligger i at vælge en erhvervsrettet ungdomsuddannelse. Vi ved, at mange forældre pr. automatik anbefaler deres teenager at vælge det almene gymnasium. Men jeg tror ofte, det bunder i, at forældre ikke kender til de mange andre spændende muligheder. Og det vil vi gerne lave om på, siger Ib Haahr, næstformand i Danske Erhvervsskoler - Bestyrelserne.


Konkret består ”Mor-kampagnen” af et nyt kampagnesite www.ungkarriere.com med relevant information om de erhvervsrettede ungdomsuddannelser, events med mulighed for foto-shooting i gågaderne i henholdsvis Aalborg, Aarhus, Odense og København i uge 42, konkurrencer om gavekort til shopping og online annoncering.
Læs mere på kampagnesitet: www.ungkarriere.com


Ønskes der yderligere information i forbindelse med denne pressemeddelelse, er man velkommen til at kontakte Ib Haahr, næstformand i Danske Erhvervsskoler - Bestyrelserne på tlf. 2024 5054, eller Ingrid Behrndt Andersen, redaktør i Danske Erhvervsskoler på tlf. 2020 7291.

Information om Danske Erhvervsskoler

Danske Erhvervsskoler
Danske Erhvervsskoler
Ny Vestergade 17, 2. sal
1471 København K

333 77 888http://www.danskeerhvervsskoler.dk/

Følg pressemeddelelser fra Danske Erhvervsskoler

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Danske Erhvervsskoler

Danmarks dygtigste elever i Teknolog og Erhvervscase er kåret3.9.2014 10:17:29 CEST | Pressemeddelelse

12 hold med elever fra hele landet har netop dystet om at blive Danmarks bedste i DM finalen i Teknologi og Erhvervscase. Vinderne i Teknologi blev tre elever fra HTX-uddannelsen på Hansenberg i Kolding. De havde nytænkt en affaldsbeholder til festivaller. I Erhvervscase vandt fire HHX-elever fra Herningsholm i Herning. De havde det mest innovative bud på, hvordan sportsfirmaet Select kan ruste sig til fremtiden.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye