3 dage, 6 direktører, 138 butikker: Dagligvarekæden Lidl sætter ind for at styrke samarbejdet på tværs af organisationen og lokalområderne

I dagligvarekæden Lidl har man et motto om at ville være danskernes førstevalg, og det er direktionen meget opmærksom på, kræver en helt særlig indsats fra især kollegaerne i butikkerne, som har den daglige kontakt med kunderne. Derfor drager Lidls seks direktører torsdag på en tredages Road Tour rundt i Danmark og besøger kædens 138 butikker for at blive klogere på, hvad der rører sig i den enkelte butik, hvordan butiksmedarbejderne oplever Lidl-kulturen og ikke mindst, hvad de har brug for, for at stå endnu stærkere.
“Formålet med at tage på Road Tour rundt i Danmark er at komme ud til vores kolleger i butikkerne og blive klogere på, hvad de mener, er det gode team Lidl, og hvordan de skaber det i dagligdagen. En god team-spirit er vigtig for, at vi har succes i Lidl. Dette gælder på tværs af hele organisationen, hvor det er essentielt med et godt samarbejde og sammenhold mellem de forskellige teams på hovedhovedet, logistikcentrene og i butikkerne,” fortæller Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl.
Initiativet bliver bakket op af René Gaarden, der butikschef i Lidl i Hillerød, som får besøg af Jens Stratmann:
”Jeg synes, det er en rigtig god idé, at direktionen kommer forbi alle Lidls butikker, så vi kan dele erfaringer med hinanden. For mig er det en af de klare styrker ved Lidl, at vi på tværs af både butikker og endda lande kan lære af hinanden, og at der er en god dialog.”
Et tættere samarbejde sikrer den gode kundeoplevelse
Lidl åbnede i 2005 sine første butikker i Danmark, som i dag er vækstet til 138 butikker fordelt rundt i Danmark med cirka 3.600 medarbejdere. Med en stigende vækst er det ifølge Lidl kun blevet endnu vigtigere at arbejde tæt sammen og holde sig opdateret på, hvad der sker i de forskellige byer:
”Det er jo vores dygtige medarbejdere i butikkerne som skaber Lidl. Derfor glæder vi os til at blive klogere på, hvordan det står til ude i den enkelte butik. Det er en vigtig viden for os, så vi hele tiden udvikler os og bliver bedre som danskernes førstevalg og som team,” fortæller Hauke Daene, HR-direktør i Lidl.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse
Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.
Med 20 års erfaring i bagagen er Kasper klar til at åbne ny Lidl-butik i Hillerød30.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag den 12. juni kl. 8 åbner Lidl dørene til sin nye butik på Frederiksværksgade 154 i Hillerød. I front står en lokal og erfaren profil nemlig butikschef Kasper Pichard Nielsen, der ser frem til at hilse på kunderne i byens første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik. På åbningsdagen kan alle kunder se frem til friskbrygget kaffe, morgenmad og masser af gode åbningstilbud.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum