Coop Danmark A/S

Coop.dk 3-dobler salg af cykler

Del
Coop bag Danmarks største cykelbutik på nettet. Boom i elcykler og nye mærkevarer skaber stærk stigning i salget

Coop Cykler er navnet på den specialiserede butik på nettet, der på rekordtid er blevet den største netbaserede forhandler af cykler i Danmark.

Høj kvalitet, stort udvalg, elcykler med høj ydelse og mærker, der ikke findes i de fysiske butikker, er hvad der kendetegner Coop Cykler, som findes på Coop’s onlinebutik - coop.dk/cykler.

Det nye er, at coop.dk er blevet opdelt i en familie 6 stærke specialbutikker for baby, bolig, vin, haveliv, legetøj og cykler. Coop Cykler har udvidet udvalget, og det har kunderne øjeblikkeligt taget godt imod og salget af cykler er steget med 300%.

”Danskerne stiller stadig større krav til deres cykler, og derfor sælger vi høj kvalitet til hverdagspriser. Det er f.eks. vores store udvalg af elcykler med nyeste generation batterier, Mountainbikes og det er mærkevarer som Urban Chic Designet af Velorbis og så er det ikke mindst Coops eget kvalitetsmærke Mustang, som er blevet opgraderet i forbindelse med, at vi har flyttet produktionen til Europa,” siger kategorichef Charmaine Jakobsen, Coop Cykler, der sammen med den tidligere cykelrytter Line Eriksen står for udvælgelsen af varer til butikken.

Kunderne kan bestille cyklerne som ”Click and Collect” – det vil sige afhentning i de 700 Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og LokalBrugsen butikker. Her kan de også returnere varerne. Varerne kan også leveres direkte til kundens bopæl. De 1,4 million medlemmer af Coop får point på køb her på samme måde som i de fysiske butikker og kan altid betale deres køb på coop.dk med deres point, helt eller delvist.

”Vores mål er inden for de næste par år at fordoble coop.dks omsætning, der i dag er på et pænt tre-cifret million-beløb. Med det nye koncept har vi fundet en vej til at nå det mål, nemlig ved at tilbyde noget ingen andre på markedet kan matche,” siger salgsdirektør Brian Andersen, coop.dk

Coop.dk er netop nu på gaden med sit andet katalog, som både fås fysisk i Coop-butikker over hele landet og naturligvis også på coop.dk fra i dag.

Yderligere information:

Kategorichef Charmaine Jakobsen, 5159 2954

Salgs direktør Brian Andersen 22 27 19 20 eller

Marketingchef Jan Møller, 2040 1984

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye