25.000 kroner til liv og glade dage i Svendborg Forsamlingshus

En donation på 25.000 kroner til Brugerforeningen Svendborg Forsamlingshus skal ifølge modtageren bruges på arrangementer med dans og levende musik i forsamlingshuset. Og alle er velkomne.

Pia Westergård modtog i sin egenskab af formand for Brugerforeningen Svendborg Forsamlingshus en donation på 25.000 kroner fra den lokale afdeling af Middelfart Sparekasse. Checken blev overrakt af afdelingsdirektør Steen Tinsfeldt. Foto: PR

- Kulturen og fællesskabet har haft trange kår på det seneste, så derfor vil vi gerne bidrage til, at de frivillige i brugerforeningen kan lave nogle festlige aktiviteter for byens borgere.

Sådan sagde Steen Tinsfeldt, afdelingsdirektør i Middelfart Sparekasse i Svendborg, da han forleden overrakte en check på 25.000 kroner til Pia Westergård, formand for Brugerforeningen Svendborg Forsamlingshus.

Og festlige aktiviteter er lige præcis, hvad pengene kommer til at gå til, forsikrede den taknemmelige formand, som sammen med de øvrige frivillige i foreningen er med til at facilitere en bred vifte af arrangementer i forsamlingshuset, når ellers at verdenssituationen tillader det.

- Vi har ikke lagt en helt præcis plan endnu, men jeg kan sige så meget som, at vi laver to-tre aftener med dans og musik, som vi starter op til august. Vi vil få vores kok Benny til at lave mad først, så vi kan starte med en middag, og så står den på dans bagefter. Og vi vil bruge de 25.000 kroner til at betale hyre til de lokale musikere, som skal spille til dansen, forklarer Pia Westergård.

- Det er også en måde at give noget til nogle af de mange dygtige musikere, vi har i Svendborg. De lider virkelig for tiden, tilføjer hun med bekymret mine.

En fest for fællesskabet

Pia Westergård ved endnu ikke, om der skal danses til latinamerikanske rytmer, popmusik eller noget helt tredje, men der skal nok komme noget for enhver smag, forsikrer hun.

- Vi vil gerne spænde bredt, så der kommer variation i musikken fra gang til gang. Uanset genren, er alle velkomne til festerne. Det er for hele familien på tværs af alle generationer, og man behøver naturligvis ikke at være medlem af forsamlingshuset for at deltage, afslutter Pia Westergård.

Maria Eckhold er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse10.5.2021 10:52:37 CEST | Pressemeddelelse

Navne: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i Middelfart Privat. Det er 28-årige Maria Eckhold, som har været rådgiver siden 2016. Hun kommer fra et job i Nordea i Haderslev, hvorfra hun også er uddannet. - Jeg har hørt meget godt om Middelfart Sparekasse som arbejdsplads, og jeg glæder mig meget til at møde mine nye kunder i øjenhøjde og få et godt samarbejde med dem, siger Maria Eckhold. Hun får ganske kort til jobbet i sparekassens hovedsæde fra hjemmet i Snoghøj, hvor hun bor med sin mand og nyder den omkringliggende natur i fulde drag. Fritiden brugers gerne sammen med venner og familie, og når ellers verdenssituationen tillader det, går Maria Eckhold til fitnessdans. Maria Eckhold er desuden ofte at finde på tilskuerpladserne i Thansen Arena, når Fredericia Håndboldklubs herrer kæmper om point i landets bedste håndboldliga.