Valio lancerer laktosefrit sortiment sammen med Coop
Nu lancerer Valio dele af sit laktosefrie sortiment på det danske marked i samarbejde med Coop. Produkterne vil blive solgt fra og med uge 4 i Coops butikker rundt om i landet under varemærket Valio Eila®, som er indbegrebet af ekspertise inden for laktosefrie levnedsmidler. Valio var den første til at lancere laktosefrie mejeriprodukter og har forsket i udviklingen af disse produkter i mere end 30 år. Valio har bl.a. udviklet en banebrydende metode til at fjerne laktosen i mælken, og det er takket være denne unikke metode, at Valios produkter bevarer deres naturlige smag.
– Vi er stolte over og glade for at kunne tilbyde de danske forbrugere vores velsmagende, laktosefrie produkter. Takket være Valios laktosefrie produkter er der ikke længere nogen grund til at give afkald på god mad. Da vores produkter smager som almindelige mejeriprodukter, er det let at lave mad, som alle kan lide på. Vi har set en efterspørgsel fra vores danske kunder, og det er en glæde nu at kunne imødekomme den, siger Claes Enander, salgsdirektør hos Valio i Danmark og Sverige.
–Coop har i de senere år oplevet en stigende efterspørgsel på laktosefri produkter. For at sikre vores kunder de bedste og mest innovative produkter har Coop indgået samarbejde med Valio, som er en af verdens førende producenter. Vi forventer, at et bredt sortiment af laktosefri produkter af højeste kvalitet fra Valio vil gøre det lidt nemmere for de af vores kunder, som efterspørger laktosefri produkter, siger Samir Hadzimahovic, Kategorichef Mejeri, fedtstoffer og æg, Coop Danmark.
Valio Eila® har stor ekspertise inden for laktosefrie mejeriprodukter
Valio Eila® tilbyder et stort udvalg af velsmagende, laktosefrie produkter, som giver en lettere mavefornemmelse og forenkler hverdagen for dem som er følsomme over for laktose. Valio har i dag et af branchens største sortimenter af laktosefrie produkter og tilbyder nu de danske forbrugere syv af disse samt en skæreost.
Produkterne, som vil blive solgt i Coops butikker fra og med uge 4, er Valio Eila® laktosefri minimælk, Valio Eila® laktosefri yoghurt naturel, Valio Eila® laktosefri yoghurt med blandede bær, Valio Eila® laktosefri piskefløde, Valio Eila® laktosefri madlavningsfløde, Valio Eila® laktosefri creme fraiche, Valio Eila® laktosefrit smør og Valio Emmentalerost.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:
Claes Enander, salgsdirektør, Valio Danmark og Sverige, tlf.: +46 8-725 51 50, claes.enander@valio.fi
Samir Hadzimahovic, Kategorichef Mejeri, fedtstoffer og æg, Coop Danmark, mobil tlf. nr. 51 59 41 49, sh@coop.dk
Om Valio Valio er Finlands største mejeriselskab og har været etableret i Sverige siden 1994. Valio var den første til at lancere laktosefrie produkter i Sverige og har i dag et af markedets bredeste sortimenter. De seneste ti år er Valios vækst steget kontinuerligt på det svenske marked. Vores ekspertise, erfaring og passion for at markedsføre og udvikle produkter, der styrker menneskers sundhed og velbefindende, kan føres helt tilbage til begyndelsen af 1900-tallet. Det har givet os en gedigen viden inden for ernæringslære og en Nobelpris i kemi til en af Valios forskere. Rejsen med at udvikle velsmagende og sunde produkter, så du kan føle dig godt tilpas, vil også fortsætte i fremtiden. Læs mere på www.valio.dk |
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum