Kvickly til kamp for ansvarlighed med nye film
”Kvickly. Vi tager ansvar.”
Sådan lyder pay-off i tre nye film med fokus på Kvicklys engagement i ansvarlig fødevareproduktion. Filmene har premiere i denne uge og følger efter en række konkrete ansvarlige initiativer, som forbrugerne allerede har stiftet bekendtskab med i de 80 varehuse
- · Stop for salg af buræg
- · Lavere priser på økologiske varer
- · Introduktion af skæve gulerødder
- · Forstærket indsats mod madspild
Budskabet er enkelt: Når det gælder fødevaresundhed, økologi og dyrevelfærd er vi alle interessenter.
”Filmene markerer, at vi i Kvickly står sammen med kunderne om at styrke vores fælles værdier. Vi skal jo alle sammen have omtanke for dyrevelfærden, og det er op til os alle hver især at vælge fornuftigt, når vi køber ind. Men som en af landets største dagligvarekæder har vi et særligt ansvar. Vi kan gøre valget enklere for forbrugeren. Vi kan lægge kræfterne i og præge markedet i retning af større fødevareansvarlighed. Vi er allerede i fuld gang. Og det er blandt andet den historie, vi gerne vil dele,” siger kædedirektør Jesper Faurholdt, Kvickly.
Bureauet Republica står bag filmene, der i bogstavelig forstand bringer bølgende korn og græssende køer helt ind på butiksgulvet. Ideen er opstået ud af kernestoffet i Kvicklys værdier. Det handler om omtanke, ansvarlighed og klar besked—uden løftet pegefinger.
Yderligere information: Kædedirektør Jesper Faurholdt, 5159 2804
FAKTABOKS
Blandt Kvicklys initiativer med fokus på ansvarlighed i 2013:
- · Skæve Gulerødder: Inspireret af en forbrugeridé til mindskelse af madspild ved frasortering af uens gulerødder i produktionen. Kvickly har siden lanceringen i september 2013 solgt 9000 poser med skæve gulerødder
- · Nul Putte: Den 18. august ophørte salg af buræg i samtlige af Kvicklys butikker
- · Mindre Madspild: Kampagnen har pr. september 2013 ført til en reduktion af madspild på 6 procent sammenlignet med 2012. Coops samlede mål for reduktion af madspild i 2013 er på 10 procent
- · Kvicklys tre reklamefilm med fokus på ansvarlighed har premiere i uge 40.
- · Filmene er skabt i samarbejde med reklamebureauet Republica
- · ”Kvickly—vi tager ansvar” er navnet på dagligvarekædens nye kommunikationsplatform
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop udskriver valg til ny ungeminister7.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter tre år med en stærk stemme for unge i Coop er tiden moden til, at Coops ungeminister, Tobias Simonsen, træder af. Derfor udskriver Coop nu valg til posten som ungeminister, der skal fortsætte indsatsen for at gøre det sjovt, meningsfuldt og udviklende for de over 25.000 ansatte i alderen 13-25 år at arbejde i Coop.
Kvickly Ry lancerer TRYG kassen30.4.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Måske den første af sin slags i Danmark: En kasse med ro og tid til snak åbner i Kvickly Ry
Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum