Kvickly til kamp for ansvarlighed med nye film
”Kvickly. Vi tager ansvar.”
Sådan lyder pay-off i tre nye film med fokus på Kvicklys engagement i ansvarlig fødevareproduktion. Filmene har premiere i denne uge og følger efter en række konkrete ansvarlige initiativer, som forbrugerne allerede har stiftet bekendtskab med i de 80 varehuse
- · Stop for salg af buræg
- · Lavere priser på økologiske varer
- · Introduktion af skæve gulerødder
- · Forstærket indsats mod madspild
Budskabet er enkelt: Når det gælder fødevaresundhed, økologi og dyrevelfærd er vi alle interessenter.
”Filmene markerer, at vi i Kvickly står sammen med kunderne om at styrke vores fælles værdier. Vi skal jo alle sammen have omtanke for dyrevelfærden, og det er op til os alle hver især at vælge fornuftigt, når vi køber ind. Men som en af landets største dagligvarekæder har vi et særligt ansvar. Vi kan gøre valget enklere for forbrugeren. Vi kan lægge kræfterne i og præge markedet i retning af større fødevareansvarlighed. Vi er allerede i fuld gang. Og det er blandt andet den historie, vi gerne vil dele,” siger kædedirektør Jesper Faurholdt, Kvickly.
Bureauet Republica står bag filmene, der i bogstavelig forstand bringer bølgende korn og græssende køer helt ind på butiksgulvet. Ideen er opstået ud af kernestoffet i Kvicklys værdier. Det handler om omtanke, ansvarlighed og klar besked—uden løftet pegefinger.
Yderligere information: Kædedirektør Jesper Faurholdt, 5159 2804
FAKTABOKS
Blandt Kvicklys initiativer med fokus på ansvarlighed i 2013:
- · Skæve Gulerødder: Inspireret af en forbrugeridé til mindskelse af madspild ved frasortering af uens gulerødder i produktionen. Kvickly har siden lanceringen i september 2013 solgt 9000 poser med skæve gulerødder
- · Nul Putte: Den 18. august ophørte salg af buræg i samtlige af Kvicklys butikker
- · Mindre Madspild: Kampagnen har pr. september 2013 ført til en reduktion af madspild på 6 procent sammenlignet med 2012. Coops samlede mål for reduktion af madspild i 2013 er på 10 procent
- · Kvicklys tre reklamefilm med fokus på ansvarlighed har premiere i uge 40.
- · Filmene er skabt i samarbejde med reklamebureauet Republica
- · ”Kvickly—vi tager ansvar” er navnet på dagligvarekædens nye kommunikationsplatform
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop og BOFA tester nyt løsmarked med genbrugsemballager12.9.2025 09:31:19 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly Rønne, EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA giver kunderne mulighed for at købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt.
Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.
Invitation til pressen: Finalen i produktprisen og Irma-prisen på Coops hovedkontor i Albertslund28.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 3. september skal fem kyndige dommere finde dette års vindere af Produktprisen samt en vinder af den nye Irma-pris, som afholdes i samarbejde mellem Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem og Kvickly og SuperBrugsen. For 12. år i træk kårer vi landets bedste, lokale produkter fra knap 100 passionerede gastronomer i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture, samt årets innovative produkt, der hylder produkter med et fremtidigt potentiale. Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk vil smage og vurdere alle tilmeldte produkter ud fra kvalitet, innovation og lokal historie. Hundredvis af produkter er smagt, og dommerne har nu udvalgt tre produkter i hver kategori, som nu skal dyste om titlen som vinder af Produktprisen 2025 på scenen på Coop Danmarks hovedkontor i Albertslund. Et nyt ben i Produktprisen: Irma-prisen Som noget nyt i år, er det nu også muligt at vinde Irma prisen. Vinderen af denne pris får mulighed for at få en plads på hyl
Brugser på Langeland vil skabe en af Danmarks største brugsforeninger15.8.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For at styrke de lokale dagligvarebutikker på Langeland er der afholdt dialogmøder for at samle brugs-butikkerne på øen i én stor brugsforening med fortsat stærk lokal forankring og medejerskab for de enkelte butikker.
Fakta Tyskland holder kæmpe genåbningsfest i Aventoft30.7.2025 14:38:31 CEST | Pressemeddelelse
Opdatering: På grund af højvande genåbner broerne først i løbet af weekenden, men åbningstilbuddene Fakta Spotmarket i Aventoft syd for grænsen gælder fortsat fra fredag morgen
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum