2020: På tide at hurtigt fibernet er en selvfølgelighed

Direktør for koncernudvikling i EWII, Pernille Johannessen, får mange spørgsmål om det fibernet, EWII Koncernen er ved at rulle ud i Trekantområdet. "Der er ingen tvivl om, at der nok skal komme fibernet ud til alle, siger hun. Foto: EWII Koncernen

EWII Koncernen er i fuld gang med fiber-udrulningsprojektet ”Fiber i alt til alle.” Formålet med projektet er at rulle fibernet ud til samtlige husstande, erhverv som privat, så Trekantområdet bliver helt i front på internethastighed i Danmark.

Siden projektet gik i gang i efteråret, har interessen været stor – og derfor melder EWII sig nu klar til at offentliggøre nogle af de områder, der vil blive dækket med fibernet i det første halve år af 2020.

”Det er rigtigt, der har været mange spørgsmål, og vi er meget glade for, at det er blevet taget så godt imod,” siger Pernille Johannessen, der er direktør for koncernudvikling i EWII Koncernen.

Det hyppigste spørgsmål fra Trekantområdets borgere er, hvordan de kan vide, hvornår fibernettet bliver rullet ud deres eget område. Til det siger Pernille Johannessen:

”Vi melder løbende nye områder ud, både her i pressen og på hjemmesiden. Men vi har planlagt udrulningen detaljeret, så der er ingen tvivl om, at der nok skal komme fibernet ud til alle,” siger hun.

Vil man som borger gerne høre yderligere om fibernet-projektet, så er der også mulighed for det, afslører Pernille Johannessen. Direktøren selv og hendes folk vil nemlig stå på Odensevej i Middelfart og fortælle om projektet på fredag d. 10. januar.

”Vi stiller os ud i lokalområdet, fordi det er vigtigt at sige, at selve udrulningen, altså det praktiske, egentlig ikke er så omfattende. Det er et tilbud til borgere om at få lagt en fiberboks ind helt gratis, så man som privatperson kan få mulighed for det hurtige internet, vi mener, er en selvfølgelighed her i 2020,” siger Pernille Johannessen.

Udrulningen bliver foretaget i etaper for at sikre den bedste logistik i projektet med at rulle fibernettet ud. Herunder er en oversigt over de veje, der i løbet af første etape vil blive berørt af projektet:

I Middelfart: Odensevej, Frederiksgade, Viaduktvej, Jernbanegade, Meyersgade, H. P. Priors Vej, Ludvig Storms Vej, Ny Møllevej, Industrivej, Svinget, Gl. Banegårdsvej, Rosenvænget, Tværgade, Hans Bangsvej, Østergade, Algade, Havnegade, Østergade, Nytorv, Gimbels Gyde og Turbinevej.

I Kolding: Bredgade, Tøndervej, Haderslevvej, Ottosgade, Stejlbjergvej, Clemensgade, Bjerggade, Bjælderbæk, Munkensdam, Sct. Michaels Gade, Warmingsgade, Rosengade, Grønnegade, Vejrupsgade, Østergårdsvej, Vestre Ringgade, Sydbanegade,

I Vejle: Dammen, Skovvang, Skyttehusvejen, Holmen, Langelinie, Strandgade, Jernbanegade, Stormgade, Windfield-Hansens Gade, Østerbrogade, Jacob Gades Stræde, Ørstedsgade, Fredensgade, Worsaaesgade, Ørstedsgade, Søgade, Fjordgade, Banestien, Fjordmarken, Toldbodvej, Havneparken, Havnegade, Jyllandsgade, Havnepladsen, Sydkajen, Sdr. Tværkaj, Møllegade, Jeppe Jensensgade, Pakhusgade, Sjællandsgade, Fyensgade, Falstersgade, Toldvagten, Danmarksgade, Reinholdts Plads, Lollandsgade, Stålvej, Jernvej, Ibæk Strandvej, Mågevej, Ternevej, Den Hvide Facet, Banegårdspladsen, Kvasen, Beddingen.

Områderne er også at finde på selskabets hjemmeside på www.ewii.com/fibernettildig. De næste områder offentliggøres, når arbejdet med næste etape nærmer sig.

Pernille Johannessen, direktør for koncernudvikling på telefon 5115 2560.

OBS: Journalister er naturligvis meget velkomne til at komme og få en fibersnak med direktør Pernille Johannessen og fagfolkene i Middelfart fredag. Det foregår på Odensevej i Middelfart fra klokken 13-14.30.

EWII Koncernen er med afsæt i Trekantområdet leverandør af el, vand, varme og fiber. Vi sikrer livets selvfølgeligheder med høj forsyningssikkerhed, og vi vægter, at det skal være nemt at være kunde hos os. Vi sælger el og energirådgivning til kunder over hele landet. Varme, vand og fiber sælger vi i Trekantområdet. Vi er med til at forme fremtiden for energibranchen, og spiller en vigtig rolle i udviklingen af fremtidens intelligente løsninger og fleksible energisystemer for at sikre en optimal udnyttelse af de grønne teknologier. Vi bygger fremtidens fibersamfund og udvikler løsninger til fremme heraf. Vi investerer ansvarligt og fremsynet i udviklingen af vores fælles samfund. EWII er en af Trekantområdets største private arbejdspladser med mere end 450 medarbejdere.