20.000 mavebøjninger på en halv time

Mange af os kender til det med at have en travl hverdag, hvor arbejde, familie, venner og solskin bliver prioriteret på bekostning af turen til træningscentret eller løbeturen. Hvis man samtidig godt kan lide god vin og ynder at drikke et glas vin til den, så kan et par ekstra kilo let sætte sig på sidebenene.

Det er der heldigvis råd for med en ny og revolutionerende teknologi kaldet EmSculpt. EmSculpt er en maskine, der bruger elektromagnetiske bølger til at tone kroppen og forbrænde fedt. Dette gør den ved at få musklerne til at trække sig sammen i det område, som der behandles. EmSculpt så effektiv, at det svarer til, at man tager 20.000 mave- eller knæbøjninger på en halv time.

”Det er oftest mave, baller og lår, som klienterne ønsker at få strammet op eller tonet. Den typiske klient er relativt fit eller slank i forvejen, men ønsker at bruge EmSculpt som et supplement til vedkommendes i forvejen sunde livsstil.” udtaler læge Omar Farooq og fortsætter ”Her fungerer maskinen rigtig fint. Et behandlingsforløb med EmSculpt kan være med til at give klienten en skarpere definition eller fx synlige mavemuskler, hvis det er dette, der ønskes.”.

Mere end en typisk fitness-trend

I modsætning til mange andre fitness-trends, der kommer fra USA, så har EmSculpt en dokumenteret effekt. Studier viser, at man efter et behandlingsforløb på 4 til 6 uger kan forvente synlige resultater, op til 15 procent mere muskelmasse samt mindre fedt i det behandlede område.

”Effekten er egentlig ret umiddelbar. Dagen efter en behandling kan du opleve at være ret øm i det behandlede område - akkurat som hvis du havde haft en hård træningssession. De bedste resultater opnås, hvis du kombinerer et behandlingsforløb med sunde kostvaner og regelmæssig fysisk aktivitet.” udtaler Omar Farooq.

Hos den kosmetiske klinik Contourklinikken på Åboulevard 5 i København behandler læge Omar Farooq både mænd og kvinder med EmSculpt.

Håndværkerpriserne under Corona er steget – det kan du selv gøre for at spare15.10.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Under Coronatiden er efterspørgslen på håndværkere steget, hvilket ikke kun har medført lange ventetider men også haft store konsekvenser for prisen. Den høje efterspørgsel i byggebranchen har nemlig betydet, at byggemarkedet har haft svært ved at følge med i udbud og efterspørgsel. I hele Europa såvel som udenfor, har den store efterspørgsel ført til en prisstigning af byggematerialer på helt op til 30 procent.