Nicehair ApS

20-kroners parfumesalg væltede webshop: 27.000 sidevisninger på 60 sekunder

Del

Med over 27.000 sidevisninger på det første minut var der massiv interesse for torsdagens Grey Thursday-event hos Nicehair.dk. Desværre kunne systemet ikke helt følge med.

Til torsdagens Grey Thursday havde Nicehair.dk trafikrekord. Desværre kunne systemet ikke følge med. Foto: PR
Til torsdagens Grey Thursday havde Nicehair.dk trafikrekord. Desværre kunne systemet ikke følge med. Foto: PR

Når fløjten til fredagens Black Friday lyder, forventes der rekordtrafik på mange danske webshops. En af dem er skønhedswebshoppen Nicehair.dk, og for at være sikre på at kunne håndtere trafikken besluttede direktør Hans Tosti at stressteste systemet inden. Det skete ved torsdagens Grey Thursday-event, hvor kunder i en time kunne købe parfumer, makeup og andre skønhedsprodukter til kun 20 kroner.

Det har betydet ny trafikrekord en uge tidligere end forventet.

— Vi har aldrig haft så meget trafik på vores website og Facebook. Det første minut havde vi 27.000 sidevisninger, og på bare en time havde vi over 38.000 unikke besøgende. Samtidig kiggede over 3000 med på, at vi knoklede løs på kontoret via Facebook Live, så vi kunne fortælle om slagets gang. Det var en helt vild aften, siger Hans Tosti.

Torsdagens høje besøgstal slår også flere af de største webshops i Danmark. Til sammenligning havde Elgiganten.dk gennemsnitligt knap 5000 besøgende i timen i starten af 2017, mens Bilka.dk havde 2500.

Massivt pres på systemet

Men den massive trafik har desværre også haft konsekvenser for kundernes handelsoplevelse. Torsdagens Grey Thursday lagde nemlig så tungt et pres på systemet, at flere kunder ikke kunne færdiggøre deres ordre.

— Vi er kede af, at der måske er nogen, der er kommet forgæves, fordi systemet simpelthen ikke kunne følge med under testen. Det er selvfølgelig noget, vi retter op på med det samme, så det samme ikke sker på fredag, understreger Hans Tosti.

Havde systemet fulgt med trafikken, ville Nicehair.dk have haft udsolgt i løbet af få minutter, mener direktøren.

— Vi var ikke forberedte på så massiv interesse. Det skal vi være på Black Friday, for der kommer vi igen til at have vilde tilbud. Det er derfor meget værdifulde erfaringer, vi har gjort os med stresstesten her, så nu skal den næste uge bruges på at styrke vores system.

Nøgleord

Kontakter

Hans Tosti
CEO, Nicehair.dk
(+45) 2021 7850
hans@nicehair.dk

Billeder

Til torsdagens Grey Thursday havde Nicehair.dk trafikrekord. Desværre kunne systemet ikke følge med. Foto: PR
Til torsdagens Grey Thursday havde Nicehair.dk trafikrekord. Desværre kunne systemet ikke følge med. Foto: PR
Download
Nicehair.dk solgte parfumer og andre skønhedsprodukter til kun 20 kroner i en time torsdag aften. Formålet var at stressteste systemet inden Black Friday. Foto: PR
Nicehair.dk solgte parfumer og andre skønhedsprodukter til kun 20 kroner i en time torsdag aften. Formålet var at stressteste systemet inden Black Friday. Foto: PR
Download
CEO i Nicehair.dk, Hans Tosti, beklager over for de kunder, der ikke kunne gennemføre deres ordre på grund af det massive pres på systemet. "Det vil vi rette op på med det samme," siger han.
CEO i Nicehair.dk, Hans Tosti, beklager over for de kunder, der ikke kunne gennemføre deres ordre på grund af det massive pres på systemet. "Det vil vi rette op på med det samme," siger han.
Download

Information om Nicehair ApS

Nicehair ApS
Nicehair ApS
Randersvej 30
6700 Esbjerg

32 200 200http://www.nicehair.dk

Nicehair.dk er med 100 medarbejdere og op mod 50.000 afsendte pakker hver måned Danmarks største onlineforhandler af skønhedsprodukter. Sortimentet dækker over alt inden for hårpleje, hudpleje, makeup og parfume. www.nicehair.dk

Følg pressemeddelelser fra Nicehair ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Nicehair ApS