20-kroners parfumesalg væltede webshop: 27.000 sidevisninger på 60 sekunder
Når fløjten til fredagens Black Friday lyder, forventes der rekordtrafik på mange danske webshops. En af dem er skønhedswebshoppen Nicehair.dk, og for at være sikre på at kunne håndtere trafikken besluttede direktør Hans Tosti at stressteste systemet inden. Det skete ved torsdagens Grey Thursday-event, hvor kunder i en time kunne købe parfumer, makeup og andre skønhedsprodukter til kun 20 kroner.
Det har betydet ny trafikrekord en uge tidligere end forventet.
— Vi har aldrig haft så meget trafik på vores website og Facebook. Det første minut havde vi 27.000 sidevisninger, og på bare en time havde vi over 38.000 unikke besøgende. Samtidig kiggede over 3000 med på, at vi knoklede løs på kontoret via Facebook Live, så vi kunne fortælle om slagets gang. Det var en helt vild aften, siger Hans Tosti.
Torsdagens høje besøgstal slår også flere af de største webshops i Danmark. Til sammenligning havde Elgiganten.dk gennemsnitligt knap 5000 besøgende i timen i starten af 2017, mens Bilka.dk havde 2500.
Massivt pres på systemet
Men den massive trafik har desværre også haft konsekvenser for kundernes handelsoplevelse. Torsdagens Grey Thursday lagde nemlig så tungt et pres på systemet, at flere kunder ikke kunne færdiggøre deres ordre.
— Vi er kede af, at der måske er nogen, der er kommet forgæves, fordi systemet simpelthen ikke kunne følge med under testen. Det er selvfølgelig noget, vi retter op på med det samme, så det samme ikke sker på fredag, understreger Hans Tosti.
Havde systemet fulgt med trafikken, ville Nicehair.dk have haft udsolgt i løbet af få minutter, mener direktøren.
— Vi var ikke forberedte på så massiv interesse. Det skal vi være på Black Friday, for der kommer vi igen til at have vilde tilbud. Det er derfor meget værdifulde erfaringer, vi har gjort os med stresstesten her, så nu skal den næste uge bruges på at styrke vores system.
Nøgleord
Kontakter
Hans Tosti
CEO, Nicehair.dk
(+45) 2021 7850
hans@nicehair.dk
Billeder
Information om Nicehair ApS
Nicehair.dk er med 100 medarbejdere og op mod 50.000 afsendte pakker hver måned Danmarks største onlineforhandler af skønhedsprodukter. Sortimentet dækker over alt inden for hårpleje, hudpleje, makeup og parfume. www.nicehair.dk
Følg pressemeddelelser fra Nicehair ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nicehair ApS
Skadeligt for huden: Undgå at bruge gammel makeup3.2.2021 08:08:00 CET | Pressemeddelelse
Din foundation eller læbestift kan give betændelse i huden, hvis produktet ikke længere er så friskt, som det burde være. Ekspert giver sine råd til, hvordan du får makeuppen til at holde længst muligt.
Bind og tamponer ligestilles med toiletpapir hos dansk skønhedsvirksomhed25.1.2021 06:17:00 CET | Pressemeddelelse
Menstruationstabuet i arbejdstiden skal nedbrydes med gratis hygiejnebind til kvindelige ansatte hos Nicehair.dk. Kønsforsker ser det som et oplagt personalegode for kvinder på arbejdsmarkedet.
Webshop jagter Matas: Vil omsætte for 1. mia. i 202510.11.2020 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nicehair, der i 2016 fik Egmont i ejerkredsen, forventer at lande et to-cifret millionoverskud for første gang i seks år. Nu er sigtet rettet mod de største i skønhedsbranchen, og målet er at omsætte for 1. mia. i 2025.
Sexolog om intimmoden: En lille velholdt have hitter12.8.2020 06:06:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidens trend er mere dusk end busk, når det kommer til kønsbehåringen. Sexolog peger på den gyldne middelvej mellem det glatte og det uberørte look, men spår også en vild fremtid for bundgarnet.
Ekspert om liveauktioner på Facebook: En fed salgskanal for de få23.7.2020 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Liveauktioner på Facebook er en engagerende måde at tømme lageret, mener ekspert i digitalt salg. Webshoppen Nicehair.dk har netop sat auktionsrekord med et salg på fire millioner kroner på en måned.