
18% af verdens befolkning er Early Adopters af teknologi. Hvem er de?

Vores whitepaper ‘First in line: Early technology adopters around the globe’ undersøger tech-adoption på tværs af 25 markeder verden over. Undersøgelsen er baseret på mere end 370.000 interview med forbrugere om deres vaner og holdninger i forbindelse med brugen af teknologi. Whitepaperet indeholder også en dybdegående analyse, der undersøger smart home-enheder i USA, bærbare tech-enheder i Storbritannien, 5G i Frankrig, digitale assistenter i Tyskland, TV i Indien og smartphones i Indonesien.
Vores data viser, at knap en femtedel (18%) af forbrugerne i de 25 markeder er Early Adopters af teknologi – hvoraf 9% siger, at de aktivt søger efter nye enheder og services, og 4% siger, at de altid er interesserede i at bruge nye teknologiske produkter, så snart de kommer på markedet.
Early Adopters af teknologi er en lukrativ gruppe for alle i teknologi-sektoren, eftersom denne gruppe (per definition) vil være den første til at købe nye produkter. Men derudover er denne gruppe også mere tilbøjelig end den gennemsnitlige forbruger til at købe etableret teknologi.
De er generelt engagerede i teknologi på et helhedsorienteret niveau og erklærer sig enige i, at:
- “Teknologi forandrer mit liv til det bedre”
- ”Jeg tror på, at der er en teknologisk løsning på alle menneskehedens problemer”
13% af danskerne er Early Adopters af teknologi
I Danmark siger 9%, at de altid interesseret i at bruge nye teknologiske produkter, og 4% siger, at de aktivt søger efter nye teknologiske enheder og services, så snart de kommer på markedet.
Tech-entusiasterne i Danmark er i overvejende grad yngre, de er mænd og de har en højere disponibel indkomst end den generelle befolkning.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
46% af tech-entusiasterne, siger selv de har en dyr smag mod 25% af befolkningen generelt, og 82% af villige til at betale for god kvalitet. De læser også i højere grad anmeldelser end den generelle befolkning.
50% mener ikke, at de ville kunne klare en dag uden mobilkommunikation.
Om undersøgelsen
Data stammer fra vores syndikerede produkt YouGov Plan & Track og er baseret på 370.000 interview med forbrugere om deres vaner og holdninger i forbindelse med brugen af teknologi på tværs af 25 markeder med udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet.
Alle undersøgelser blev foretaget online, og i nogle af landene er internettets udbredelse begrænset til, at man kan sige, at eksemplerne kun repræsenterer den del af befolkningen, der er online.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 9,6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med 41 kontorer i 25 lande og panelmedlemmer i 44 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden. Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.