Patologi i Hospitalsenhed Midt får ny cheflæge
30.4.2026 10:30:00 CEST | Hospitalsenhed Midt - Viborg, Silkeborg, Hammel, Skive | Pressemeddelelse
Anna Poulsgaard Frandsen bliver i Hospitalsenhed Midt, når hun per 1. juni 2026 skifter job fra overlæge til cheflæge i Patologi.

Hospitalsenhed Midt har fundet sin nye cheflæge i Patologi i egne rækker.
Der er tale om 48-årige Anna Poulsgaard Frandsen, som sammen med chefbioanalytiker Pia Munch Riisgaard skal lede afdelingen sikkert ind i fremtiden.
- Patologi er på vej ind i en ny tidsalder præget af digitalisering, automatisering og AI‑løsninger. I Anna Poulsgaard Frandsen ansætter vi en cheflæge, der har en klar forståelse for, at Patologi udgør et centralt fundament i sundhedsvæsenet og spiller en afgørende rolle for præcise diagnoser og rettidige beslutninger om patienternes videre behandling. Vi glæder os meget til samarbejdet, siger Claus Brøckner Nielsen, lægefaglig direktør i Hospitalsenhed Midt.
Dyb respekt for ansvaret
Anna Poulsgaard Frandsen har i et halvt år arbejdet som overlæge i Patologi med Regionshospitalet Viborg som fast base. Før det var hun i seks år ansat som patolog på Aalborg Universitetshospital – først som afdelingslæge og derefter som overlæge. Hun har især arbejdet med gynækologisk kræft og været lægeligt ansvarlig for screeningsprogrammet for livmoderhalskræft i Region Nordjylland.
- Jeg har dyb respekt for det ansvar, der ligger i, at svaret på en patologisk undersøgelse ofte har store kliniske konsekvenser for den enkelte patient. Derfor er grundighed, klar kommunikation og højt fagligt niveau vigtigt i det daglige arbejde, siger Anna Poulsgaard Frandsen, som har særlig interesse for brystkræft, æggestokkræft og forstadier til livmoderhalskræft.
Klar til nye udfordringer
Anna Poulsgaard Frandsen bliver cheflæge i en stor og veldrevet patologisk afdeling, hvor arbejdet spænder bredt inden for flere patologiske undersøgelser - især med fokus på kræftdiagnostik. Patologi i Hospitalsenhed Midt er samtidig en attraktiv uddannelsesafdeling og vandt i 2025 prisen som Danmarks bedste uddannelsesafdeling for yngre læger.
- Som ny cheflæge vil jeg gøre mit til at fremtidssikre og udvikle den patologiske afdeling i Hospitalsenhed Midt med et højt fagligt niveau og et godt arbejdsmiljø, hvor medarbejderne er glade for at gå på arbejde. Samtidig ser jeg frem til samarbejdet med de kliniske afdelinger, hvor patologi er en vigtig medspiller i at skabe de bedst mulige patientforløb, siger Anna Poulsgaard Frandsen.
Patologi i Hospitalsenhed Midt er én ud af tre patologiske afdelinger i Region Midtjylland.
Kontakter
PressevagtHospitalsenhed Midt
Tlf:7844 1120kommunikation@midt.rm.dkOm Hospitalsenhed Midt
Hospitalsenhed Midt
Heibergs Alle 5A
8800 Viborg
Hospitalsenhed Midt er den næststørste af fem hospitalsenheder i Region Midtjylland. Enheden rummer Regionshospitalet Viborg, Regionshospitalet Silkeborg, Regionshospitalet Hammel Neurocenter og Regionshospitalet Skive. Hospitalsenheden beskæftiger tilsammen cirka 4800 medarbejdere, som årligt behandler omkring 441.000 ambulante dagspatienter og udskriver flere end 60.000 patienter efter indlæggelse.
Følg pressemeddelelser fra Hospitalsenhed Midt - Viborg, Silkeborg, Hammel, Skive
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hospitalsenhed Midt - Viborg, Silkeborg, Hammel, Skive
Nyt psykiatrisk sengeafsnit i Viborg officielt indviet23.6.2026 12:49:55 CEST | Pressemeddelelse
Psykiatrisk Afsnit 5 blev tirsdag den 23. juni officielt indviet i Hospitalsenhed Midt. Det nye sengeafsnit i Viborg er etableret som led i en regional indsats for at styrke kapaciteten i psykiatrien.
Regionshospitalet Silkeborg og EliteSilkeborg sikrer unge talenter adgang til specialistvurdering16.6.2026 10:01:16 CEST | Pressemeddelelse
Idrætsklinikkerne på Regionshospitalet Silkeborg og eliteSilkeborg indgår nu et formaliseret samarbejde om at sikre unge, talentfulde atleter adgang til specialiseret idrætsmedicinsk og -kirurgisk vurdering og behandling.
Erfaren leder med stærkt tværfagligt fokus bliver ny chef ved Psykiatri11.6.2026 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Karen Raben Kudsk bliver 1. september en del af afdelingsledelsen ved Psykiatri i Hospitalsenhed Midt. Hun kommer fra stillingen som cheflæge i hospitalsenhedens Akutafdeling, og med hende får Psykiatri en erfaren leder, der er kendt for stærke relationer og fokus på sammenhængende patientforløb og samarbejde på tværs af faglighed og sektorer.
Overset årsag hos mænd kan spænde ben for graviditet10.6.2026 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ph.d.-projekt i Universitetsklinik for fertilitet, Regionshospitalet Skive, skal undersøge DNA-skader i sædceller. En faktor, der i dag ikke indgår i udredningen af mænd i fertilitetsbehandling.
Fysiologi i Viborg henter ny cheflæge i egne rækker2.6.2026 14:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Christian Høyer bliver ny cheflæge i Fysiologi på Regionshospitalet Viborg. Den nye cheflæge er et kendt ansigt i afdelingen, som han har været tilknyttet på forskellig vis siden 2010.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum