AutoMester Danmark

Kims Auto vender hjem til AutoMester

Del

Især hvis man er BMW-ejer i Midtjylland, er der stor sandsynlighed for, at man kender Kims Auto i Roslev. Her er kvalitet og viden ikke noget, man sparer på, og derfor er værkstedet tilbage i folden hos landets førende værkstedskæde 

Kristian Høgh har været værkfører hos Kims Auto de seneste 15 år - nu igen som en del af AutoMester.
Kristian Høgh har været værkfører hos Kims Auto de seneste 15 år - nu igen som en del af AutoMester.

Hver dag, når Kristian Høgh åbner porten til Kims Auto, kommer Kim Andersen forbi og siger godmorgen. Kim ejer værkstedet i Roslev - Kristian driver det. Sådan har det været i snart 15 år.
“Jeg kom ind hos Kim i 2006. Først som ufaglært, og så gik jeg i lære som mekaniker. Næste år har jeg 20-års jubilæum,” fortæller den 43-årige mekaniker. 

Samtidig kan Kims Auto fejre 25 år som værksted. 

Tilbage hos AutoMester
Værkstedet har tidligere været en del af AutoMester, men i en kort årrække valgte de en anden retning. Nu er de tilbage hos landets førende værkstedskæde, der blandt andet investerer massivt i at tilbyde relevant efteruddannelse i de nyeste teknologier, så de knap 400 værksteder og mere end 1100 mekanikere landet over kan servicere alle biler - uanset mærke, model og årgang.
“Branchen har udviklet sig rigtig meget - især med elbilernes indtog. Man er nødt til at være på dupperne, følge med og tage kurser, hvis man vil blive ved med at lave biler. Ellers sakker man bagud,” fortæller Kristian Høgh, der mener, at det er helt afgørende at være opdateret med den nyeste viden og det nyeste udstyr. Han tilføjer: “Se bare på Norge. De værksteder, der ikke ville tage elbilerne, de er lukket nu.” 

Værkstedet, midtjyderne gerne kører langt efter
Selvom Kims Auto hører til i et område med flere værksteder, er der mange, der lægger vejen forbi hos dem på Roslevvej 41.
“Mange kunder kommer fra både Skive, Mors og faktisk det meste af Midtjylland. Og mange af dem kører BMW. Det er nok halvtreds eller tres procent af vores kunder,” beretter Kristian Høgh stolt. Han lægger ikke skjul for sin begejstring for det tyske bilmærke, man - ifølge ham - “aldrig skifter ud, når man først har prøvet det.” Dog slår han fast, at de naturligvis kan håndtere alle bilmærker og -modeller. 

Noget af det, der adskiller Kims Auto fra andre værksteder, er - ifølge værkføren - deres relationer:
“Nogle mekanikere går hjem klokken fire, og så er det det. Jeg kan godt lide lige at tage mig tid til at snakke med folk. Mange kunder kigger ind, når de alligevel er i området til en kop kaffe i ti minutter. Det ser man ikke på mærkeværkstederne.” 

Vil ikke være billigst, men bedst
Kunderne er loyale og anbefaler også værkstedet til deres børn, når de får egne bilnøgler, men Kristian Høgh ser samtidig en anden tendens i branchen:
“Der er dem, der har været her i mange år, og så er der dem, der jagter tilbud. Nogle bruger hundrede kroner ekstra i brændstof for at spare halvtreds kroner på reparationen. Det giver jo ingen mening,” forklarer han.

Han understreger, at han går op i, at der bliver sat kvalitetsdele i bilen, og at den slags som bekendt koster:
“Vi vil ikke være de billigste. Vi vil være de bedste. Derfor gider vi heller ikke alle de Kina-reservedele. Billige dele ender tit som reklamation - og det vinder ingen på.”  

Til gengæld er der penge at spare andre steder i forretningen. Kristian Høgh har nemlig en passion for at reparere i en tid, hvor alt - ifølge ham - smides ud:
“Der er meget en køb-og-smid-væk-kultur i dag. Hvis en opvaskemaskine står af efter to et halvt år, så er det tit pumpen. Den kan man sagtens skifte, men folk køber en ny maskine. Jeg synes, det er en skam, at det går den vej. Det samme gælder biler: Vi forsøger at reparere, hvor det giver mening, frem for blot at sætte en ny, dyr del i bilen med det samme.”

Værkstedet, der rummer to ansatte, varetager desuden en stor del erhvervskunder. 

Nøgleord

Kontakter

Billeder

"Vi forsøger at reparere, hvor det giver mening, frem for blot at sætte en ny, dyr del i bilen med det samme.”
"Vi forsøger at reparere, hvor det giver mening, frem for blot at sætte en ny, dyr del i bilen med det samme.”
Download
Værkfører Kristian Høgh foran Kims Auto, der kan fejre 25-års jubilæum næste år
Værkfører Kristian Høgh foran Kims Auto, der kan fejre 25-års jubilæum næste år
Download

Om AutoMester

AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med næsten 400 værksteder. Den prisvindende kæde investerer i grønnere tiltag og nye teknologier, mens de tilbyder service og reparation af alle slags biler - uanset mærke, model og årgang. Fordi det skal være enkelt at være bilejer. 

Følg pressemeddelelser fra AutoMester Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra AutoMester Danmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye