Dagrofa søger ny kædedirektør for SPAR og Min Købmand
Dagrofa, som blandt andet står bag detailkæderne SPAR og Min Købmand, søger ny direktør. Dagrofa vil finde en ny kandidat, som kan fortsætte den strategiske udvikling af kæderne med et øget fokus på effektivitet og forbedret indtjening hos de selvstændige købmænd.

Dagrofa har i år lanceret deres nye strategi Gro’27 – vækst på vores måde, hvor man blandt andet vil styrke detailkæderne SPAR og Min Købmand. Igennem 2025 har detailkæderne, både SPAR og Min Købmand, skabt stærkere positioner i markedet og øget antallet af butikker. Men efter længere tids fælles drøftelse er nuværende kædedirektør Esben Keller fratrådt og giver dermed plads til, at den fremtidige eksekvering af strategien skal ske under ledelse af en ny direktør.
Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa, siger: ”Esben har i de seneste næsten 5 år sat mange rigtige strategiske hjørneflag for kæderne, som har gennemgået en markant udvikling og skabt vækst. Men, for at sikre den nødvendige fremtidige eksekvering af strategien og løfte vores selvstændige købmænds indtjening, har vi efter længere tids fælles drøftelse besluttet, at der skal nye kræfter til. Jeg vil gerne takke Esben for indsatsen og de resultater han har skabt i den tid, vi har samarbejdet.”
Esben Keller fortæller: ”Jeg har sat stor pris på min tid i Dagrofa og det privilegium, det har været at arbejde sammen med dygtige selvstændige købmænd og kollegaer på tværs af koncernen. Sammen har vi skabt gode resultater og styrket vores position på markedet. Jeg vil gerne takke jer alle for samarbejdet og opbakningen gennem årene. Nu ser jeg frem til at tage en pause og bruge tid med familien. Jeg ønsker Dagrofa, medarbejdere og de selvstændige købmænd alt det bedste for den videre rejse. Jeg er helt sikker på, at det fundament vi sammen har skabt, gør, at der er masser af optimisme for fremtiden. alt det bedste fremover.”
Søgningen efter en ny kædedirektør til SPAR og Min Købmand er igangsat.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med mere end 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik, Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner, samt Aarstiderne, pioner indenfor økologisk frugt og grønt og måltidskasser til danskerne.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Aarstiderne er flyttet ind i Bagsværds MENY4.12.2025 07:51:27 CET | Pressemeddelelse
Kunderne i MENY Bagsværd kan nu møde Aarstidernes lækre økologiske produkter i deres supermarked. Butikken er blandt de næsten 30 MENY-butikker, som i disse uger for første gang kan præsentere disse lækre kvalitetsvarer for sine kunder.
Aarstiderne er flyttet ind i Nordhavns MENY4.12.2025 07:37:06 CET | Pressemeddelelse
Kunderne i MENY Nordhavn kan nu møde Aarstidernes lækre økologiske produkter i deres supermarked. Butikken er blandt de næsten 30 MENY-butikker, som i disse uger for første gang kan præsentere disse lækre kvalitetsvarer for sine kunder.
Aarstiderne er flyttet ind i Odenses MENY på Mågebakken4.12.2025 07:31:08 CET | Pressemeddelelse
Kunderne i MENY Mågebakken kan nu møde Aarstidernes lækre økologiske produkter i deres supermarked. Butikken er blandt de næsten 30 MENY-butikker, som i disse uger for første gang kan præsentere disse lækre kvalitetsvarer for sine kunder.
Black Friday giver ny omsætningsrekord i Dagrofa Foodservice-butikker30.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Black Friday har længe været et hit hos de private forbrugere, men konceptet tiltaler også de professionelle kunder. Det er meldingen fra Dagrofa Foodservice, som i fredags opnåede en markant samlet omsætningsrekord for de 30 lokale Cash & Carry-butikker. Særligt gouda, burgerbøffer og pommes fritter var blandt kundernes favoritterne.
Som første dagligvarekæde i Danmark vinder MENY en Effie til årets Advertising Effectiveness Award show28.11.2025 09:02:35 CET | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden vandt i aftes en Effie pris ved uddelingen af årets Advertising Effectiveness Awards. Effie er globalt anerkendt som den mest prestigefyldte pris blandt marketingfolk.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum