POWER sprænger alle rekorder: Største Black Friday nogensinde med over 30% vækst
Elektronik- og hvidevarekæden POWER sætter Black Friday-rekord med en omsætning, der klokken 18 var over 30% bedre end i 2024. Samtidig har ”power” det seneste døgn været det mest googlede ord i Danmark. ”Det er ikke tit, jeg er tom for ord – men det her er virkelig, virkelig overvældende”, siger POWERs direktør, Jesper Boysen.

Præcis klokken 20 torsdag aften frigav elektronik- og hvidevarekæden POWER sine særlige Black Friday-tilbud, og klokken 8 fredag morgen åbnede kædens butikker med kø mange steder. Ordrer og kunder er i løbet af dagen strømmet ind i en sådan grad, at POWER kl. 18 kunne gøre Black Friday-status: Over 30% fremgang i forhold til sidste år.
- Det her er virkelig, virkelig overvældende. Det er ikke mange dage siden, at vi kunne læse, hvordan forbrugertilliden her i november var faldet til minus 20,1 – det laveste i 2,5 år. Den slags giver altid bange anelser. Og nu står vi her med en rekordomsætning og butikker, som stadig bugner af købelystne kunder. Det er helt fantastisk, siger Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER.
Mest googlede ord i Danmark
Foruden rekordomsætningen oplevede POWER at være det mest googlede ord i døgnet op til Black Friday, hvilket blandt andet blev omtalt i fredagsudgaven af DR P3 Morgen. Faktisk var det tredje gang i løbet af 2025, at elektronik- og hvidevarekæden opnåede førstepladsen på Google-listen.
- Altså, prøv lige at høre her: Vi sælger støvsugere, tørretumblere og mobiltelefoner. Vi er jo ikke et brand som Apple, Samsung eller Miele – nej, vi er egentlig bare et udstillingsvindue og en købmandshylde for en hel række brands. Og alligevel har vi slået for eksempel Champions League-fodbold, håndbold-VM og så videre af Google-pinden. Det kan vi altså godt være stolte af internt – og det er vi, siger Jesper Boysen.
Succes med målrettede kampagner
Når POWER-direktøren skal give et bud på, hvorfor POWER har sat sig så tungt på det danske marked og placeret sig stærkt i de danske forbrugeres bevidsthed, er han ikke i tvivl.
- Jeg synes, at vi her i 2025 har satset benhårdt og kæmpestort. Vi har ikke mindst med vores 10-årsjubilæum tilbage i august og september lavet en knivskarp kampagne, som virkelig gav pote. Vi har et vanvittigt dygtigt salgsteam, som hver dag læser markedet og agerer lynhurtigt, og ude i vores butikker og online har vi en virkelig dedikeret medarbejderflok, som gør alt for at tage kunderne godt i hånden og give dem en rigtig god købsoplevelse, forklarer Jesper Boysen.
Samtidig fremhæver han også satsningen med reklame-serien ”Den Forsvundne Kuffert”, som blev vist i tre afsnit op til 10-årsjubilæet, og hvor der blev produceret et ekstra afsnit på 5 minutter, som TV 2 viste i sin helhed som optakt til Black Friday.
- Med ”Den Forsvundne Kuffert” har vi skabt et meget anderledes og knaldskørt reklameunivers, og jeg må sige, at danskerne ser ud til at have taget det til sig, siger Jesper Boysen.
Fakta:
- POWER har oplevet over 30 % vækst på Black Friday sammenlignet med 2024.
- ”Power” var det mest googlede ord i Danmark det seneste døgn op til Black Friday.
- POWERs Black Friday-kampagne fortsætter til og med mandag.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPOWER Danmark
Ring til POWERs presseansvarlige på tlf. 2133 8088 (vi modtager desværre ikke dine sms'er), eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige.
I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig.
Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.
POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag.
Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
25 millioner forespørgsler på to minutter: Russiske hackere angriber POWER forud for Black Friday27.11.2025 08:10:00 CET | Pressemeddelelse
For danske forbrugere er Black Friday lig med årets bedste shopping-mulighed, men for de cyber-kriminelle hackere fra især Rusland minder Black Friday mest af alt om juleaften. Elektronik- og hvidevarekæden POWER har i år været under større pres fra udenlandske hackere end nogensinde før. Målet er at lægge kædens website og it-systemer ned midt i Black Friday-sæsonen, men POWER holder indtil videre stand med øget overvågning og digital oprustning.
Køle-Møller bliver en del af Punkt1: ”Det er jo en af de helt store, der har valgt os til”25.11.2025 07:45:00 CET | Pressemeddelelse
Den succesfulde hvidevarevirksomhed Køle-Møller får nye ejere og bliver fra 1. januar 2026 en del af Punkt1-kæden. Det nye ejerteam bag Køle-Møller ser frem til at blive del af en stærk og fremsynet kæde, imens Punkt1 glæder sig over at få en meget veldrevet virksomhed ind i folden. ”Det er jo en af de helt store, der har valgt os til”, siger Simon Frølich, direktør i Punkt1.
Danskerne går rengøringsamok: Salget af robotstøvsugere fordoblet hos POWER28.10.2025 11:00:36 CET | Pressemeddelelse
Efterårsrengøringen er i fuld gang, og danskerne har for alvor fået øjnene op for glæden ved et hjem, der er robotrengjort. POWER melder om en stigning i salget af robotstøvsugere og andre elektroniske rengøringsprodukter på hele 100 % i år. Elektronikkæden forventer, at salget af de elektroniske rengøringsassistenter vil fortsætte med at stige i takt med den eksplosive udvikling på området.
POWER åbner ny butik på Fisketorvet: ”Den her har vi jagtet i mange år”22.10.2025 07:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Inden for de første tre måneder af 2026 åbner POWER en helt ny butik midt i København i Fisketorvet Shoppingcenter. Den nye butik bliver elektronik- og hvidevarekædens butik nummer 29 i Danmark, og POWERs direktør forventer sig meget af åbningen: ”Den her placering har vi jagtet i mange år.”
Massiv kø til POWER-åbning i Skive: ”Vi er fuldstændig blæst bagover”3.10.2025 14:20:22 CEST | Pressemeddelelse
Det var umuligt at finde en ledig parkeringsplads, da POWER fredag morgen slog dørene op til sin nye butik i Skive. Køen med ventende kunder snoede sig over 500 meter, da elektronik- og hvidevarekæden åbnede butik nr. 28 i Danmark. Omsætningsmålet for hele dagen var 8 millioner kroner, og det mål nåede POWER allerede over frokost.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum