Som første dagligvarekæde i Danmark vinder MENY en Effie til årets Advertising Effectiveness Award show
Dagligvarekæden vandt i aftes en Effie pris ved uddelingen af årets Advertising Effectiveness Awards. Effie er globalt anerkendt som den mest prestigefyldte pris blandt marketingfolk.

Prisuddelingen hylder reklamer på tværs af alle brancher, der har bevist deres effekt ved at skabe konkrete forretningsmæssige resultater. I aftes blev MENY hædret i kategorien Social Good og trådte dermed ind i det eksklusive selskab af Effie vindere – og tilmed som den hidtil eneste danske dagligvarekæde.
Det store awardshow, der årligt samler toneangivende marketing- reklame- og mediefolk, fandt sted på Axelborg i København. Sammen med sit reklamebureau Marketsquare og mediebureauet Hearts & Science var MENY nomineret i både retail og social good kategorierne for marketingindsatsen på Danske Madskatte.
Fra MENY var chef for Brand, Marketing og Loyalitet Rikke Bangild på scenen sammen med Marketsquare og Hearts & Science for at modtage prisen:
”Som marketingansvarlig er Effie den pris, man drømmer om at vinde. For når man får en Effie, et det fordi, man har kunnet dokumentere, at marketing skaber helt konkrete forretningsmæssige resultater,” siger Rikke Bangild.
I en branche, der ellers er præget af kommunikation, som handler om pris, er Rikke Bangild samtidig stolt af, at MENY sammen med de to bureauer, har haft modet til at satse anderledes og skabe en Danske Madskatte-kampagne, der har engageret kunderne i vores brand og i en fortælling, der handler om andet end pris.
”Kampagnen for Danske Madskatte har bevist, at den både har styrket vores position på samfundsansvar og samtidig medvirket til at sælge varer ude i de enkelte butikker. Det er for mig det ultimative, for det viser, at dygtigt reklamearbejde gør en reel forskel for vores forretning,” siger hun.
MENY-kæden har i år 10 år eksisteret i 10 år, og denne Effie-pris kommer som afslutning på et jubilæumsår, der har bragt ekstraordinært meget hæder og anerkendelse.
|
Om Advertising Effectiveness Award (Effie) Effie prisen blev uddelt første gang i 1968 i New York, som en pris der skulle anerkende de mest effektive reklamer. Den dag i dag er Effie fortsat målestokken for markedsføringseffektivitet verden over og uddeles i flere end 125 lande. |
|
Om MENY Danmark MENY har 116 butikker fordelt over hele Danmark, og antallet er stigende. I MENY finder du altid delikatesseafdeling, slagter, bager samt veluddannet personale med stor faglig viden om de enkelte varegrupper. Aarstidernes økologiske varer findes nu i en lang række MENY-butikker, og bliver rullet ud til alle landet MENY-butikker i de kommende måneder. |
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med mere end 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik, Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner, samt Aarstiderne, pioner indenfor økologisk frugt og grønt og måltidskasser til danskerne.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
De seneste uger er Aarstiderne rykket ind i 30 MENY-butikker27.11.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Aarstidernes lækre økologiske produkter har været at finde i de første MENY-butikker siden foråret. Salget kom godt fra land, og de seneste par uger har Aarstiderne ramt yderligere knapt 30 butikker over hele landet.
MENY skruer julepriser 10 år tilbage24.11.2025 07:35:00 CET | Pressemeddelelse
I december markerer dagligvarekæden MENY sit 10-års jubilæum ved at skrue priserne på 11 klassiske julevarer 10 år tilbage, så det matcher prisniveauet for 2015.
MENY og Gamst Blomster indgår stort samarbejde11.11.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den landsdækkende blomsterkæde findes allerede i en række MENY-butikker. Nu skal samarbejdet udvides, styrkes og skabe en fælles kundeoplevelse
YouGov-undersøgelse: MENY vinder på tilfredshed, vækst og loyalitet10.11.2025 07:01:00 CET | Pressemeddelelse
Supermarkedskæden MENY tager endnu en førsteplads i en uafhængig undersøgelse. Det er ”YouGov shopper grocery retail award 2025”, som sætter MENY først på væksten i kunder, loyalitet og kundetilfredshed
Dagrofa Logistik indgår stor transportaftale med DSV10.11.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa Logistik har indgået en flerårig transportaftale med DSV. Transport- og logistikkoncernen vil fra 2026 stå for Dagrofa koncernens distribution af varer ud af Herning terminalen samt fødevarekoncernens eksport.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum