Dagrofa ApS

MENY skruer julepriser 10 år tilbage

Del

I december markerer dagligvarekæden MENY sit 10-års jubilæum ved at skrue priserne på 11 klassiske julevarer 10 år tilbage, så det matcher prisniveauet for 2015.

”MENY er ikke kun stedet for gode madoplevelser og kvalitet, men også for skarpe priser. At skrue priserne ned på 11 populære julevarer er vores måde at sige tak på – især i en tid, hvor pris fylder meget for os danskere,” siger Richo Boss.
”MENY er ikke kun stedet for gode madoplevelser og kvalitet, men også for skarpe priser. At skrue priserne ned på 11 populære julevarer er vores måde at sige tak på – især i en tid, hvor pris fylder meget for os danskere,” siger Richo Boss.

MENY markerer afslutningen på sit 10-års jubilæum med en julekampagne, hvor priserne på udvalgte julefavoritter skrues 10 år tilbage i tiden.

Fra 28. november til 23. december kan kunderne købe 11 nøje udvalgte julevarer til 2015-priser. Varerne spænder fra klassiske juleingredienser til søde sager og er udvalgt, fordi de er en fast del af mange danskeres julebord og noget de fleste danske husstande køber ind i december. Det gælder blandt andet grødris og pebernødder. Et eksempel er et glas rødkål i Dagrofas eget mærke First Price, som vil koste 6,95 kr.

Prisreduktionen er beregnet på baggrund af forskellen mellem varernes pris i MENY i uge 44 2015 og 2025. I gennemsnit er prisen på de pågældende varer reduceret med omtrent en tredjedel.

”Vi vil gerne skabe en jul med fokus på både madglæde og værdi for pengene. Det kan vi gøre på denne måde, hvor vi markerer vores jubilæum ved at slå et lille rask slag med halen her mod slutningen af året," siger Richo Boss, kædedirektør i MENY.

En tak til kunderne

Kampagnen bygger videre på det populære jubilæumsunivers, der har kørt hele året og præget kædens kommunikation i 2025. Kampagnen er ledsaget af en markant indsats på tværs af kanaler.

”MENY er ikke kun stedet for gode madoplevelser og kvalitet, men også for skarpe priser. At skrue priserne ned på 11 populære julevarer er vores måde at sige tak på – især i en tid, hvor pris fylder meget for os danskere,” siger Richo Boss.

Julekampagnen er en udløber af MENYs strategi om at være Danmarks Madmarked. For at være det, skal faglighed, service og kvalitet være i top, og priserne skal være i orden.

”Med ’Priser som for 10 år siden’ viser vi, at kvalitet og pris godt kan gå hånd i hånd. Vi vil være kundernes foretrukne supermarked, både når det gælder oplevelser og værdi,” tilføjer Richo Boss.

Kampagnen vil være synlig i alle MENY-butikker fra den 28. november, og Richo Boss lover, at butikkerne tydeligt vil skilte med kampagnepriserne.

Om MENY Danmark

MENY har 116 butikker fordelt over hele Danmark - fra nytår kommer yderligere to butikker til. I MENY finder du altid delikatesseafdeling, slagter, bager samt veluddannet personale med stor faglig viden om de enkelte varegrupper. Aarstidernes økologiske varer findes i en lang række MENY-butikker, og bliver rullet ud til alle landet MENY-butikker i de kommende uger og måneder.

Nøgleord

Kontakter

Om Dagrofa

Med mere end 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik, Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner, samt Aarstiderne, pioner indenfor økologisk frugt og grønt og måltidskasser til danskerne. 

Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye