Bareen og UNICEF fortsætter samarbejdet: Ny kollektion lanceres på Børnenes Dag

Del

Det danske tøjbrand bareen er klar med en ny særlig kollektion til fordel for UNICEF. Hele overskuddet går ubeskåret til at hjælpe børn i nogle af verdens mest udsatte områder.

Med årets kollektion og kampagne, der er den tredje i rækken til fordel for FN’s børneorganisation, forventer bareen at ramme en samlet donation på over 1 million kroner til UNICEF. 

Kollektionen fra bareen består af tre unikke styles: En football jersey, en track jacket og et par track pants. Årets kollektion kommer i begrænset antal, og lanceres eksklusivt på bareen.dk torsdag den 20. november, som er FN’s Børnekonventions fødselsdag. 

”Vi ønsker at bruge vores platform til at skabe reel værdi, ikke kun i form af produkter af høj kvalitet, men ved at støtte en sag, der betyder noget. Samarbejdet med UNICEF er et naturligt valg, fordi organisationen har musklerne til at gøre en konkret forskel for børn i hele verden,” fortæller Mathias Rokkjær Klitgaard, co-founder og CEO i bareen. 

Med referencer fra sportens og fodboldens verden, rammer årets kollektion lige ned i en af Børnekonventionens vigtige rettigheder, retten til leg og fritid. Og udover at arbejde for, at retten bliver opfyldt for alle børn – er leg og sport også et vigtigt konkret redskab for UNICEF. Leg og sport er nemlig vigtigt for at styrke børns sundhed, ligesom leg og sport også spiller en vigtig rolle for at hjælpe børn med at bearbejde traumer under og efter krig og katastrofer.

”Antallet af børn, der har brug for hjælp og støtte i krig og katastrofe er stort, og vi har hos UNICEF brug for alle gode kræfter. Vi er derfor glade for at se, at partnerskabet vokser år for år. Det styrker vores fælles indsats og sender et stærkt signal om, at vi sammen kan skabe en bedre fremtid for børn verden over, ” siger Susanne Dahl, generalsekretær i UNICEF Danmark.

Sammen med kollektionen kører Bareen også en række andre kampagneaktiviteter, der er med til at støtte UNICEFs arbejde.

Bareen for UNICEF 2025
Lancering: 20. november 2025 på bareen.dk

Øvrige kampagneaktiviteter til fordel for UNICEF kører den 20-26 november.

Bareen har med kollektioner og kampagner i 2024 og 2025 i alt doneret 600.000 kr. til UNICEF.
Målet med årets kampagne er at ramme en samlet donation på over 1 million kr.

Om bareen:
Bareen fokuserer på at skabe alsidige og funktionelle designs - fra hverdagens essentielle favoritter til athleisure wear - uden at gå på kompromis med hverken kvalitet, komfort eller stil. Læs mere på bareen.dk.

Om UNICEF:
UNICEF er FN’s Børneorganisation og verdens største børneorganisation. Gennem arbejdet i mere end 190 lande hjælper og beskytter UNICEF børns liv og rettigheder. Læs mere på unicef.dk.

Kontakter

Morten Bredal

Partnership Communications Manager
UNICEF Danmark

+45 21 48 18 83
mbredal@unicef.dk
--
Christian Sonne
Co-founder
bareen

csi@bareen.dk

Billeder

Følg pressemeddelelser fra UNICEF Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra UNICEF Danmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye