Elgiganten A/S

Her er produkterne, danskerne jagter under Black Week

Del

Black Week er i fuld gang, og danskerne gør sig klar til årets største shoppingdag – Black Friday. Nye tal fra Elgiganten viser en klar tendens: Black Week bruges til at opgradere teknologi, hjemmet og sikre julegaverne – og interessen for premium-produkter er særligt høj.

Black Week i Elgiganten
Black Week i Elgiganten

Danskerne køber premium-modeller

Elgigantens salgstal og søgedata viser en tydelig tendens: Black Week er perioden, hvor danskerne indfrier deres elektronik- og hvidevaredrømme. Det gælder både opgraderinger til hjemmet og julegaver for dem, der er ude i god tid.
”Generelt ser vi en markant stigning i premium-segmentet – fra store MiniLED-TV til stuen, lynhurtige AI-bærbare og designmobiler med avancerede kameraer, til vaskemaskiner med selvdosering og ovne med automatiske stegeprogrammer, ” fortæller Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.

Apple-produkter ligger igen i toppen af danskernes interesse, og gaming er fortsat en stærk kategori med PlayStation 5, Nintendo Switch og kraftige PC’er blandt de mest søgte produkter på Elgigantens hjemmeside.

Black Week rykker ind i hjemme - og markerer startskuddet til julehandlen 

Elgigantens data viser, at Black Week ikke kun handler om elektronik, men også om at opgradere hjemmet og komme i gang med julegaveindkøbene. Robotstøvsugere, hårde hvidevarer og populære skønhedsprodukter som Dyson Airwrap er blandt de produkter, der både søges efter og købes i stor stil.

“Mange kunder bruger Black Week som startskuddet til julehandlen. Det er her, de både får købt gaver og gjort gode investeringer til hjemmet. Vi ser tydeligt, at danskerne planlægger deres indkøb strategisk og går efter produkter, der gør hverdagen nemmere og hjemmet smartere – fra robotstøvsugere og hårde hvidevarer til populære skønhedsprodukter som Dyson Airwrap. Black Week handler ikke kun om at spare penge, men om at indfri drømmene om premium-teknologi og kvalitetsprodukter til en ekstra god pris. Og vi står klar med varehuse fyldte med produkter på hylderne og toptrænede medarbejdere, der kan hjælpe kunderne med at finde det helt rigtige,” afslutter Peder Stedal.

Ser man på, hvad danskerne helt konkret søger efter lige nu, tegner der sig en tydelig top-10 over de mest efterspurgte kategorier op til Black Friday.

Toptrends under Black Week hos Elgiganten:

  • Computere: fokus på fremtidssikret teknologi og indbygget AI
  • Mobiltelefoner: stort fokus på kamerakvalitet og lagerplads  
  • TV: større skærme til væggen i stuen
  • Gaming-produkter: Nintendo Switch 2 og PS5 topper listen, men også et nyt gamingheadset, tastatur eller mus.
  • Robotstøvsugere: fortsat meget populært produkt
  • Høretelefoner: støjreducerende modeller er eftertragtede
  • LEGO: produkter til hele familien. 
  • Hårde hvidevare: fx vaskemaskiner med selvdosering og stor kapacitet  
  • Personlig pleje og velvære: produkter til hårstyling hitter
  • Kaffemaskiner: særligt Sage er et populært mærke

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.
Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.
Download

Om Elgiganten

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 2.400 medarbejdere fordelt på 49 varehuse landet over samt en af landets største webshops: Elgiganten.dk

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der består af i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 200.000 m2 store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.

Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S

Elgiganten tager yderligere markedsandele og øger bundlinjen markant23.10.2025 15:38:14 CEST | Pressemeddelelse

Selvom markedet for forbrugerelektronik faldt for tredje år i træk, og Elgiganten fik en marginalt mindre omsætning, kom Danmarks største varehuskæde for elektronik og hårde hvidevarer ud af regnskabsåret 2024-2025 med en stigning i resultat før skat på 15,7% i forhold til året før. Det gode resultat skyldes stærk omkostningsstyring, højere effektivitet og bedre produktmix, der samlet gør Elgiganten endnu mere attraktiv for forbrugerne. Markedsandelen blev lige som i foregående år øget, og det gjaldt især inden for B2B, hvor også den største organiske vækst forventes fremover. Med en SKI-aftale åbnes nye muligheder for øget salg af hårde hvidevarer til det offentlige.

Elgiganten oplever eksplosivt salg af laptops14.10.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

-”Salget af laptops er steget eksplosivt i oktober, og det viser tydeligt, at danskerne reagerer på både Windows 10-udfasningen og de nye AI-funktioner som Co-pilot,” fortæller Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten. Salget af laptops i Danmark er steget eksplosivt i oktober, drevet af to klare faktorer: Windows 10-udfasningen den 14. oktober, som betyder, at ældre computere ikke længere modtager sikkerhedsopdateringer, og nye AI-funktioner som Microsoft Co-pilot, der gør moderne hardware mere attraktiv for forbrugere, der ønsker bedre digitale oplevelser og sikkerhed. -”Mange danskere opgraderer nu for at sikre deres data og samtidig kunne udnytte den nyeste teknologi fuldt ud,” fortsætter Peder. Sikker genanvendelse af gamle computere Mange danskere lader stadig gamle computere ligge i skuffen, fordi de er bekymrede for, hvor deres data ender. Hos Elgiganten kan kunderne aflevere deres elektronik i Secure Collect-containere, som er aflåste og plomberede. Data slettes først af autor

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye