Lokalt familieværksted er eksperter i elbiler
Der er historie i væggene og højt humør på gulvet. Aagesen Autoservice har altid tilhørt familien, og værkstedsejer Christian Aagesen investerer gerne i, at medarbejderne føler sig som en del af familien. Nu bliver de AutoMester E+ for at følge med udviklingen

Når Christian Aagesen går på arbejde hver morgen, træder han ind på det samme værksted på Kongevejen i Virum, som både hans far og farfar gjorde det før ham. Han er tredje generation i rækken på værkstedet, hvor han har trådt sine barnesko og fundet sin levevej.
“Når jeg havde ferie fra skolen, var jeg altid på værkstedet. Som ung knægt begyndte jeg at feje og rydde op samt renovere bremsekalibre og pudse og male de nye stempler. Det var jo spændende at få lov til,” fortæller den nu 56-årige værkstedsejer.
“Farfar Aagesen” havde nok ikke forudset, at værkstedet skulle have online bookinger og håndtere elbiler. Men selvom værkstedet nu kan alt det som nyt medlem af AutoMester E+ familien, er tilgangen stadig den samme som dengang, farfaren slog porten op i 1957; nemlig ordentlighed, faglighed og relationen til kunden.
Fra Mercedes til Fiat 500
Selv efter hele 38 år som mekaniker er Christian Aagesen stadig lige så fascineret af biler, teknik og ikke mindst mennesker.
“Det bedste ved mit arbejde er, at jeg har med mennesker at gøre. Jeg kan godt lide, når en ny kunde kommer ind, og jeg kan se, at de slapper af, efter vi har fået en god snak,” afslører han.
Flere af kunderne har fulgt værkstedet i årtier, og Christian Aagesen lægger vægt på, at alle bliver taget godt imod – uanset bilmærke, model og årgang.
“Vi har alle slags kunder. Elbiler som traditionelle. Om de har en stor, dyr Mercedes eller en Fiat 500 - jeg gør en ære i, at alle skal have en god behandling.”
Passionen for både biler og mennesker præger hele værkstedet. Det gælder også holdånden blandt medarbejderne.
Sammen om passionen for biler
Værkstedet har i dag seks medarbejdere, der består af et blandet og sammentømret hold, hvilket ifølge værkstedsejeren er nøglen til virksomhedens succes.
“De gør det rigtig godt, og derfor gør jeg også gerne noget ekstra for dem. Det fortjener de,” fortæller Christian Aagesen.
Han tror på, at det gør en forskel, når værkstedet bruger tid sammen. Derfor går de også ud og spiser eller ser ræs i ny og næ.
En del af noget større
At værkstedet nu bliver en del af AutoMester E+ er et naturligt skridt i udviklingen, fortæller tredje generation:
“Jeg vil gerne følge med. Derfor er det vigtigt for mig at være i en organisation, hvor jeg kan få sparring og ny viden, og medarbejderne og jeg løbende kan komme på kurser.”
Han fremhæver blandt andet, at han fremover kan gå til det store netværk af kolleger i værkstedskæden, når man har en problembil. Og så passer det godt med hans egne værdier, at AutoMester E+ giver et bidrag til Plant et Træ, hver gang en kunde får udført et serviceeftersyn på værkstedet. Han havde dog én enkelt betænkning ved at skulle melde sig under de velkendteorange og grå faner, indrømmer han:
“Det er værkstedskæden med den absolut højeste score på Trustpilot. Det er et stort ansvar at leve op til det.”
Det lader dog ikke til at blive et problem, da det ikke er usædvanligt, at kunderne kommer forbi med citronmåner og jordbærtærter som tak for værkstedets service.
Nøgleord
Kontakter
Lena Britt PedersenMarketing ManagerAutoMester ApS
Tlf:+ 45 63 41 89 88lena.pedersen@automester.dkOm AutoMester
AutoMester er Danmarks største værkstedskæde med næsten 400 værksteder. Den prisvindende kæde investerer i grønnere tiltag og nye teknologier, mens de tilbyder service og reparation af alle slags biler - uanset mærke, model og årgang. Fordi det skal være enkelt at være bilejer.
Følg pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra AutoMester Danmark
Ny AutoMester vil ændre synet på bilbranchen13.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange danskere har fordomme om mekanikere - og Jonas Andersen giver dem ret. Han har selv set værksteder, hvor det handler mere om samlebånd og profit end kunderne. Netop derfor er filosofien i hans værksted helt anderledes. “Jeg forsøger altid at gøre noget ekstra”
Første AutoMester-hold gennemfører svendeprøven i Skjern9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Der er rift om fremtidens mekanikere, der skal kunne håndtere hele bilparken og kundernes bekymringer. I tæt samarbejde med værkstedsindehaverne er et nyt hold klar, fortæller uddannelseschef
Pers Auto bliver en del af Autocentrum Rudkøbing8.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jesper Ejlersen har overtaget værkstedet på Mjølbyvej. Det bliver markeret med åbent hus d. 10. oktober, hvor kunder inviteres forbi det nyistandsatte værksted, der er bygget på fællesskab
Uldum Auto lytter til byen: Sætter strøm til værkstedet30.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
39-årige Claus Lauritzen har altid været klar over, at han skulle lave biler som sin onkel. Men at bilerne skulle køre på el, havde han ikke forestillet sig, da drømmen først spirede. Nu bliver hans værksted en del af AutoMester E+ og dermed også bedre rustet til at håndtere kundernes el- og hybridbiler
Claus’ værksted brændte - nu er han tilbage30.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
KP Biler brændte ned for to år siden. Siden da har Claus Pedersen drevet forretningen videre hos en god kollega. Nu er han tilbage på hjemmebane i et nyt og miljørigtigt værksted. “Det kunne kun lade sig gøre, fordi alle kunder fulgte med”
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
