ALT for damerne skal have ny chefredaktør
Rikke Dal Støttrup, ALT for damernes chefredaktør, er i dag blevet præsenteret som ny presse- og kommunikationschef for Politikens Forlag. Det betyder, at Danmarks største ugeblad for kvinder nu skal have ny chef.

”De seneste ni år har Rikke Dal Støttrup stået i spidsen for en stærk udvikling af ALT for damerne med fokus på engagerende og dagsordensættende journalistik, der er relevant for den moderne kvinde. Samtidig har hun været en drivkraft i at skabe events, podcasts og kreative kommercielle samarbejder. Vi skylder derfor Rikke en meget stor tak for hendes kæmpe engagement, ambition og faglighed. Nu går vi i gang med at rekruttere en erfaren og markant journalistisk og ledelsesmæssig profil med stærke publicistiske og digitale kompetencer, der kan videreføre og udvikle både ALT for damerne og alt.dk,” siger Marianne Gram, magasin- og ugebladsdirektør hos Story House Egmont, som udgiver ALT for damerne.
Rikke Dal Støttrup tiltræder sit nye job 1. december. Hun siger:
”Det har været et kæmpe privilegium at få lov til at være chefredaktør for ALT for damerne igennem disse spændende år, hvor spørgsmål om køn og kvinder har haft en stor plads i samfundsdebatten. ALT for damerne har igennem snart 80 år afspejlet danske kvinders liv, og det har givet så god mening at bringe bladet til live igennem events, podcasts og video. Redaktionen er den kærligste og flittigste, man kan forestille sig, og hvem der end kommer til at efterfølge mig, er meget heldig.”
I knap 80 år har ALT for damerne dækket de emner, der betyder allermest i danske kvinders hverdag, på en saglig og troværdig måde i et ellers fragmenteret mediebillede. ALT for damerne dækker politik, kultur og samfundsdebatter igennem de mennesker, det handler om, og skaber en fælles referenceramme i en tid, hvor sammenhængskraften er under pres fra bl.a. sociale medier. ALT for damerne udkommer som blad hver uge med mere end 150.000 læsere, digitalt på alt.dk og igennem podcasts, arrangementer og events. ALT for damerne står bl.a. bag Søstersindprisen.
Kontakter
Marianne GramUgeblads- og Magasindirektør
Tlf:+45 40 19 17 08marianne.gram@egmont.comBilleder
Om Story House Egmont
Story House Egmont står bag stærke mediebrands, e-handelsforretninger og agencies. Vi er publicister af hjertet og en del af den nordiske mediekoncern Egmont, som hvert år uddeler omkring 100 millioner kroner til børn og unge med svære livsvilkår. We bring stories to life.
Følg pressemeddelelser fra Story House Egmont
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Story House Egmont
Ny mediestøtteordning bør anerkende magasiners brede publicistiske rolle29.10.2025 14:27:09 CET | Pressemeddelelse
Story House Egmont hilser generelt en modernisering af mediestøtten velkommen. Det er nødvendigt med en mediestøttemodel, som matcher medieudviklingen og i større grad sidestiller publicistiske medier.
Dansk bureau opnår prestigefyldt HubSpot Elite-status22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Helion B2B er blevet såkaldt HubSpot Elite Partner. Det er første gang, at et dansk bureau kommer helt til tops hos HubSpot, som er en af verdens største og førende CRM-løsninger.
Tøj af secondhand uldtæpper indbringer Frauen ALT for damernes Guldknap 202513.9.2025 20:10:00 CEST | Pressemeddelelse
Gennem 40 år har ALT for damerne fejret dansk mode med den prestigefyldte designpris Guldknappen. I år går prisen til brandet Frauen, der hyldes for at producere mode på en ny og mere bæredygtig måde.
ALT for damerne hylder en kvinde, der inspirerer til handling gennem sit eget mod13.9.2025 19:41:07 CEST | Pressemeddelelse
ALT for damernes Søstersindpris 2025 går til forfatter og podcastvært Mellissa Hussein, fordi hun med mod og ukuelig vilje retter lyset mod de kvinder, der sjældent ses. Prisen blev overrakt ved kvindebladets store prisfest i Operaen i København lørdag.
Royal Design Group styrker organisationen – Sander Gjøls-Andersen bliver ny indkøbschef4.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Royal Design Group, en af Nordens førende e-handelsaktører inden for design, møbler og boligindretning, fortsætter sin udviklingsrejse og styrker organisationen med Sander Gjøls-Andersen som ny Chief Purchasing Officer (CPO). Han bliver en del af virksomhedens ledelsesteam og får ansvar for at drive koncernens strategiske indkøbsarbejde fremad for brandsene Royal Design, Rum21 og AndLight.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum


