Elgiganten introducerer Retail Media i Danmark og på tværs af Norden
Elkjøp-koncernen, som i Danmark er kendt som Elgiganten, åbner nu op for, at brands kan nå forbrugere direkte i købsøjeblikket – både digitalt og fysisk – gennem en række nye annonceformater som i hele Norden bliver tilgængelige direkte eller via mediebureauer.

I samarbejde med Criteo tilbyder Elkjøp nu betalte produktplaceringer integreret på selskabets hjemmesider, herunder elgiganten.dk. Det giver en unik mulighed for at promovere produkter som en integreret del af kunderejsen. Derudover tilbyder Elkjøp målrettede displaybannere på deres hjemmesider i relevante kontekster. I Danmark har virksomheden også taget digitale skærme i brug på varehusene - et samarbejde med Ocean Outdoor - hvilket giver fysisk tilstedeværelse via skærme på mere end 30 varehuse.
- Betalte produktplaceringer har været et af de mest efterspurgte annonceformater fra vores leverandører de seneste år, og vi er kun lige begyndt at benytte potentialet. Nu kan annoncører købe produktsynlighed direkte på elgiganten.dk – i det øjeblik kunderne udviser interesse for produktet. Vi har ligeledes styrket den fysiske tilstedeværelse med Digital Out of Home-løsninger i samarbejde med Ocean Outdoor, hvor digitale skærme i over 30 danske varehuse skaber stærk visuel impact for annoncørerne, siger Jackie Palsgreen, Interim Head of Marketing & eCommerce.
Fremtidens markedsføring
Retail Media-satsningen tager afsæt i Elkjøps stærke position som markedsleder inden for forbrugerelektronik i hele Norden, med mere end 400 fysiske butikker og over 12 millioner onlinebesøg hver måned. Platformen giver annoncører adgang til målgrupper med høj købsintention og åbner op for nye muligheder for vækst og værdi.
- Retail Media er stadig i sin spæde start på tværs af Norden – og ligeledes hos Elkjøp - men vi ser allerede stærke indikationer på, at vores løsninger rammer markedets behov. Med over 30 aktive annoncører og en voksende interesse fra både nye og eksisterende partnere, er vi på rette vej, siger Michael Laursen, Nordic Retail Media Product & Data Manager hos Elkjøp Nordic.
Netop den løbende udvikling vil være et fokusområde hos Elkjøp, som med de første annonceløsninger er kommet godt i gang.
– Elkjøps Retail Media-satsning handler om mere end blot annoncering. Det handler om at sætte data, indsigt og kundeoplevelse i centrum. Vores førstepartsdata vil fremadrettet give os unikke muligheder for at skabe endnu mere relevante, datadrevne kampagner med høj præcision og effekt. Så med vores ønske om løbende at udvikle nye løsninger, inviterer vi både bureauer og leverandører til at være med på rejsen mod fremtidens markedsføring, siger Michael.
Fakta:
-
Elkjøp Nordic er Nordens største elektronikforhandler med butikker i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Derudover driver koncernen franchiseaktiviteter i Grønland, Island og på Færøerne.
-
Elkjøp Nordic lancerer nu Retail Media i hele Norden – en ny kanal til målrettet annoncering, både online og i fysiske varehuse.
-
Elgiganten Danmark har digitale skærme på mere end 30 varehuse via et samarbejde med Ocean Outdoor, hvilket muliggør fysisk tilstedeværelse i købsøjeblikket.
-
De nordiske webshops under Elkjøp har tilsammen 12 millioner besøgende hver måned, hvilket giver annoncører adgang til målgrupper med høj købsintention.
Læs mere her: https://www.elgiganten.dk/ads
Nøgleord
Kontakter
Therese Røsland SkovPR- & Kommunikationsansvarlig Elgiganten A/S
Tlf:27 61 41 82presse@giganten.dkBilleder
Links
Om Elgiganten
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 2.400 medarbejdere fordelt på 49 varehuse landet over samt en af landets største webshops: Elgiganten.dk
Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der består af i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 200.000 m2 store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.

Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Elgiganten oplever rekordhøjt salg af LEGO® sæt17.12.2025 09:01:33 CET | Pressemeddelelse
Meget tyder på, at LEGO-klodser bliver et af årets helt store julegavehits. Elgiganten har siden starten af Black Week, i midten af november, set en markant stigning i salget, og populære serier som Harry Potter, Star Wars og Botanicals fortsætter med at begejstre både børn og voksne. Elgiganten forventer derfor, at mange danskere kan se frem til at finde en LEGO-pakke under juletræet i år.
Danskernes juleønsker afsløret: Én produktkategori dominerer2.12.2025 08:24:04 CET | Pressemeddelelse
Har du også AirPods på ønskelisten? Du er langt fra alene. Nye data fra Ønskeskyen viser, at elektronik og gadgets fra Elgiganten dominerer danskernes ønskelister i år, og Apple-produkter sidder tungt på toppen. Men der er også plads til overraskelser på listen.
Her er produkterne, danskerne jagter under Black Week19.11.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Black Week er i fuld gang, og danskerne gør sig klar til årets største shoppingdag – Black Friday. Nye tal fra Elgiganten viser en klar tendens: Black Week bruges til at opgradere teknologi, hjemmet og sikre julegaverne – og interessen for premium-produkter er særligt høj.
Astralis event i Field’s: kom og bak op om dansk e-sport13.11.2025 10:32:37 CET | Pressemeddelelse
Astralis og Elgiganten inviterer alle danske e-sportfans til et stort fan-event i Field’s den 22. november kl. 10:00, hvor der skal sendes god energi og opbakning afsted til spillerne inden en af årets største Counter-Strike-turneringer, Starladder Budapest Major 2025.
Elgiganten tager yderligere markedsandele og øger bundlinjen markant23.10.2025 15:38:14 CEST | Pressemeddelelse
Selvom markedet for forbrugerelektronik faldt for tredje år i træk, og Elgiganten fik en marginalt mindre omsætning, kom Danmarks største varehuskæde for elektronik og hårde hvidevarer ud af regnskabsåret 2024-2025 med en stigning i resultat før skat på 15,7% i forhold til året før. Det gode resultat skyldes stærk omkostningsstyring, højere effektivitet og bedre produktmix, der samlet gør Elgiganten endnu mere attraktiv for forbrugerne. Markedsandelen blev lige som i foregående år øget, og det gjaldt især inden for B2B, hvor også den største organiske vækst forventes fremover. Med en SKI-aftale åbnes nye muligheder for øget salg af hårde hvidevarer til det offentlige.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum


