Elgiganten A/S

Beauty tech boomer

Del

Skønhedsmarkedet fortsætter sin vækst i 2025, og Elgiganten mærker en tydelig stigning i interessen for beauty-produkter - salget i denne kategori er fordoblet sammenlignet med samme periode sidste år.

LED-maske med fjernbetjening
Beauty tech boomer. Foto: Elgiganten

LED-masker hitter

Skønhedsmarkedet er i vækst, og tal fra Cosmetics Europe viser, at danskerne er blandt de største forbrugere af skønhedsprodukter. LED-masker, intelligente hårstylers og app-styrede apparater har vundet indpas i markedet. Kombinationen af beauty og tech bliver stadig mere populær og forventes kun at vokse frem mod 2030. Markedets popularitet har især fået luft under vingerne på sociale medier. Der ses et øget fokus på hudforyngelse og produkter, der kan give huden nyt liv uden kosmetiske indgreb eller dyre behandlinger.

LED-masker er blevet en af de helt store trends. En LED-maske bruger lysbaseret teknologi til at stimulere huden i dybden, reducere rynker, fremme kollagenproduktion og giver huden en smuk glød.

Elgiganten er med på trenden og har netop introduceret et nyt produkt i kategorien: Shark CryoGlow LED-mask. Masken har fire forudindstillede lysprogrammer til opstramning, akne og glød samt køleindstillinger. Mange danskere har allerede vist stor interesse for produktet:

”Vi kan allerede nu se, at vores nye CryoGlow-model skaber stor aktivitet på vores hjemmeside. Det viser, at kunderne er nysgerrige på LED-masker, og vi forventer, at interessen for beauty-produkter kun vil vokse de kommende år,” siger Christian Viltoft, Salgschef i Elgiganten.

Beauty-produkter udvider målgruppen

LED-masken er langt fra det eneste produkt, der er i høj kurs:

”Vi mærker tydeligt, at der i løbet af de seneste år er sket en forandring i vores målgruppe. Tech-branchen har traditionelt været meget mandsdomineret, men beauty-teknologi har åbnet døren for en bredere målgruppe,” siger Christian.

Et andet produkt, der har været populært på sociale medier, er multistyleren. Dyson udkom med deres Dyson Airwrap i 2018, som lige siden har været et viralt produkt. Stylingprodukter, der slider mindre på håret, er i høj kurs – en tendens, som også afspejles i TikTok-trenden 'heatless curls'.

Hos Elgiganten har man også kunnet mærke den stigende interesse for hårplejeprodukter. Særligt multistyleren fra re. 'Hyperstyle Air hårstyler', er et populært valg og et mere prisvenligt alternativ til Dysons udgave.

”Vi oplever, at tech-produkter i stigende grad spiller en central rolle i kundernes beauty-rutiner. Salget af multistylere er for eksempel steget med 40 % sammenlignet med samme periode sidste år, og produkter, der tidligere blev betragtet som niche, er nu blevet hverdagsteknologi på niveau med hårtørrere og barbermaskiner,” afslutter Christian.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

LED-maske med fjernbetjening
Beauty tech boomer. Foto: Elgiganten
Download
Christian Viltoft, Sales Manager SDA i Elgiganten
Christian Viltoft, Sales Manager SDA i Elgiganten
Download

Om Elgiganten

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 2.400 medarbejdere fordelt på 49 varehuse landet over samt en af landets største webshops: Elgiganten.dk

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der består af i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 200.000 m2 store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.

Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye