Beauty tech boomer
Skønhedsmarkedet fortsætter sin vækst i 2025, og Elgiganten mærker en tydelig stigning i interessen for beauty-produkter - salget i denne kategori er fordoblet sammenlignet med samme periode sidste år.

LED-masker hitter
Skønhedsmarkedet er i vækst, og tal fra Cosmetics Europe viser, at danskerne er blandt de største forbrugere af skønhedsprodukter. LED-masker, intelligente hårstylers og app-styrede apparater har vundet indpas i markedet. Kombinationen af beauty og tech bliver stadig mere populær og forventes kun at vokse frem mod 2030. Markedets popularitet har især fået luft under vingerne på sociale medier. Der ses et øget fokus på hudforyngelse og produkter, der kan give huden nyt liv uden kosmetiske indgreb eller dyre behandlinger.
LED-masker er blevet en af de helt store trends. En LED-maske bruger lysbaseret teknologi til at stimulere huden i dybden, reducere rynker, fremme kollagenproduktion og giver huden en smuk glød.
Elgiganten er med på trenden og har netop introduceret et nyt produkt i kategorien: Shark CryoGlow LED-mask. Masken har fire forudindstillede lysprogrammer til opstramning, akne og glød samt køleindstillinger. Mange danskere har allerede vist stor interesse for produktet:
”Vi kan allerede nu se, at vores nye CryoGlow-model skaber stor aktivitet på vores hjemmeside. Det viser, at kunderne er nysgerrige på LED-masker, og vi forventer, at interessen for beauty-produkter kun vil vokse de kommende år,” siger Christian Viltoft, Salgschef i Elgiganten.
Beauty-produkter udvider målgruppen
LED-masken er langt fra det eneste produkt, der er i høj kurs:
”Vi mærker tydeligt, at der i løbet af de seneste år er sket en forandring i vores målgruppe. Tech-branchen har traditionelt været meget mandsdomineret, men beauty-teknologi har åbnet døren for en bredere målgruppe,” siger Christian.
Et andet produkt, der har været populært på sociale medier, er multistyleren. Dyson udkom med deres Dyson Airwrap i 2018, som lige siden har været et viralt produkt. Stylingprodukter, der slider mindre på håret, er i høj kurs – en tendens, som også afspejles i TikTok-trenden 'heatless curls'.
Hos Elgiganten har man også kunnet mærke den stigende interesse for hårplejeprodukter. Særligt multistyleren fra re. 'Hyperstyle Air hårstyler', er et populært valg og et mere prisvenligt alternativ til Dysons udgave.
”Vi oplever, at tech-produkter i stigende grad spiller en central rolle i kundernes beauty-rutiner. Salget af multistylere er for eksempel steget med 40 % sammenlignet med samme periode sidste år, og produkter, der tidligere blev betragtet som niche, er nu blevet hverdagsteknologi på niveau med hårtørrere og barbermaskiner,” afslutter Christian.
Nøgleord
Kontakter
Therese Røsland SkovPR- & Kommunikationsansvarlig Elgiganten A/S
Tlf:27 61 41 82presse@giganten.dkBilleder
Om Elgiganten
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 2.400 medarbejdere fordelt på 49 varehuse landet over samt en af landets største webshops: Elgiganten.dk
Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der består af i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 200.000 m2 store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.

Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Elgiganten investerer i medarbejderudvikling: 400 ansatte deltog i årets største produktkursus.30.9.2025 12:55:36 CEST | Pressemeddelelse
Elgiganten har netop afholdt årets største produktkursus, hvor knap 400 medarbejdere fra hele landet var samlet til to dages træning og inspiration. Formålet var at styrke medarbejdernes kompetencer og give dem en unik indsigt i den nyeste teknologi og de nyeste hvidevarer - en investering i både faglighed, motivation og kundeoplevelsen.
Tusindvis af danskere bør opgradere PC’en i efteråret24.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra den 14. oktober 2025 stopper Microsoft al support til Windows 10. Dermed mister omkring 45% af de danske PC’er den løbende sikkerhedsopdatering, der i dag beskytter mod digitale trusler. Elgiganten oplever, at mange danskere stadig mangler at tage stilling - og tilbyder rådgivning, så overgangen bliver så enkel som mulig.
Odense først i Danmark: komponent-premiere trak folk til – fejringen fortsætter hele ugen9.9.2025 10:59:28 CEST | Pressemeddelelse
Elgiganten i Odense åbnede i fredags dørene til kædens første butik med et helt nyt gaming-univers dedikeret til PC-komponenter og gaming. Interessen var stor, da både gamere og nysgerrige kunder lagde vejen forbi for at opleve produkterne, aktiviteterne og de særlige åbningstilbud.
Elgiganten lancerer nyt butiksunivers for PC-komponenter26.8.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Gaming fylder mere end nogensinde – både i fritiden og i unges identitet. Nu tager Elgiganten et markant skridt og lancerer et nyt gaming-univers, der gør det nemmere og mere inspirerende at bygge sin egen PC.
Danskerne køler ned med rekordhøjt viftesalg29.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne føler sig måske snydt for sommeren, men noget tyder på, at de stadig kan holde varmen. Selvom sommeren 2025 indtil videre er præget af meget sporadisk vejr, oplever Elgiganten i øjeblikket en usædvanligt stor efterspørgsel på vifter. Faktisk er salget af vifter i juli måned steget med hele 600% sammenlignet med samme periode sidste år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum