Beauty tech boomer
Skønhedsmarkedet fortsætter sin vækst i 2025, og Elgiganten mærker en tydelig stigning i interessen for beauty-produkter - salget i denne kategori er fordoblet sammenlignet med samme periode sidste år.

LED-masker hitter
Skønhedsmarkedet er i vækst, og tal fra Cosmetics Europe viser, at danskerne er blandt de største forbrugere af skønhedsprodukter. LED-masker, intelligente hårstylers og app-styrede apparater har vundet indpas i markedet. Kombinationen af beauty og tech bliver stadig mere populær og forventes kun at vokse frem mod 2030. Markedets popularitet har især fået luft under vingerne på sociale medier. Der ses et øget fokus på hudforyngelse og produkter, der kan give huden nyt liv uden kosmetiske indgreb eller dyre behandlinger.
LED-masker er blevet en af de helt store trends. En LED-maske bruger lysbaseret teknologi til at stimulere huden i dybden, reducere rynker, fremme kollagenproduktion og giver huden en smuk glød.
Elgiganten er med på trenden og har netop introduceret et nyt produkt i kategorien: Shark CryoGlow LED-mask. Masken har fire forudindstillede lysprogrammer til opstramning, akne og glød samt køleindstillinger. Mange danskere har allerede vist stor interesse for produktet:
”Vi kan allerede nu se, at vores nye CryoGlow-model skaber stor aktivitet på vores hjemmeside. Det viser, at kunderne er nysgerrige på LED-masker, og vi forventer, at interessen for beauty-produkter kun vil vokse de kommende år,” siger Christian Viltoft, Salgschef i Elgiganten.
Beauty-produkter udvider målgruppen
LED-masken er langt fra det eneste produkt, der er i høj kurs:
”Vi mærker tydeligt, at der i løbet af de seneste år er sket en forandring i vores målgruppe. Tech-branchen har traditionelt været meget mandsdomineret, men beauty-teknologi har åbnet døren for en bredere målgruppe,” siger Christian.
Et andet produkt, der har været populært på sociale medier, er multistyleren. Dyson udkom med deres Dyson Airwrap i 2018, som lige siden har været et viralt produkt. Stylingprodukter, der slider mindre på håret, er i høj kurs – en tendens, som også afspejles i TikTok-trenden 'heatless curls'.
Hos Elgiganten har man også kunnet mærke den stigende interesse for hårplejeprodukter. Særligt multistyleren fra re. 'Hyperstyle Air hårstyler', er et populært valg og et mere prisvenligt alternativ til Dysons udgave.
”Vi oplever, at tech-produkter i stigende grad spiller en central rolle i kundernes beauty-rutiner. Salget af multistylere er for eksempel steget med 40 % sammenlignet med samme periode sidste år, og produkter, der tidligere blev betragtet som niche, er nu blevet hverdagsteknologi på niveau med hårtørrere og barbermaskiner,” afslutter Christian.
Nøgleord
Kontakter
Therese Røsland SkovPR- & Kommunikationsansvarlig Elgiganten A/S
Tlf:27 61 41 82presse@giganten.dkBilleder
Om Elgiganten
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 2.400 medarbejdere fordelt på 49 varehuse landet over samt en af landets største webshops: Elgiganten.dk
Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der består af i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 200.000 m2 store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.

Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Her er produkterne, danskerne jagter under Black Week19.11.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Black Week er i fuld gang, og danskerne gør sig klar til årets største shoppingdag – Black Friday. Nye tal fra Elgiganten viser en klar tendens: Black Week bruges til at opgradere teknologi, hjemmet og sikre julegaverne – og interessen for premium-produkter er særligt høj.
Astralis event i Field’s: kom og bak op om dansk e-sport13.11.2025 10:32:37 CET | Pressemeddelelse
Astralis og Elgiganten inviterer alle danske e-sportfans til et stort fan-event i Field’s den 22. november kl. 10:00, hvor der skal sendes god energi og opbakning afsted til spillerne inden en af årets største Counter-Strike-turneringer, Starladder Budapest Major 2025.
Elgiganten introducerer Retail Media i Danmark og på tværs af Norden3.11.2025 12:55:00 CET | Pressemeddelelse
Elkjøp-koncernen, som i Danmark er kendt som Elgiganten, åbner nu op for, at brands kan nå forbrugere direkte i købsøjeblikket – både digitalt og fysisk – gennem en række nye annonceformater som i hele Norden bliver tilgængelige direkte eller via mediebureauer.
Elgiganten tager yderligere markedsandele og øger bundlinjen markant23.10.2025 15:38:14 CEST | Pressemeddelelse
Selvom markedet for forbrugerelektronik faldt for tredje år i træk, og Elgiganten fik en marginalt mindre omsætning, kom Danmarks største varehuskæde for elektronik og hårde hvidevarer ud af regnskabsåret 2024-2025 med en stigning i resultat før skat på 15,7% i forhold til året før. Det gode resultat skyldes stærk omkostningsstyring, højere effektivitet og bedre produktmix, der samlet gør Elgiganten endnu mere attraktiv for forbrugerne. Markedsandelen blev lige som i foregående år øget, og det gjaldt især inden for B2B, hvor også den største organiske vækst forventes fremover. Med en SKI-aftale åbnes nye muligheder for øget salg af hårde hvidevarer til det offentlige.
Elgiganten vinder SKI-udbud og skal levere hvidevarer til offentlige institutioner21.10.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra december 2025 får offentlige organisationer en ny, samlet indkøbsaftale for hårde hvidevarer. Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) har valgt Elgiganten som eneleverandør på rammeaftale 10.03 Hårde hvidevarer, der skal sikre kvalitet, energieffektivitet og enklere indkøb i den offentlige sektor.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

