SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman
SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

DR har løftet sløret for årets julekalender 2025. Det bliver Theo & Den Magiske Talisman, der kommer til at løbe over skærmen i de danske stuer til december; julekalenderen, som DR viste første gang i 2018, hvor knap en million danskere fulgte med.
Nu kan Coop Danmark løfte sløret for en anden nyhed, nemlig at Coops to kæder, SuperBrugsen og Kvickly, har udviklet en aktivitetsbog i tæt samarbejde med DR Salg, som udfolder årets julekalender.
Aktivitetsbogen er målrettet de tusindvis af børn og unge, der kommer til at følge med i DR’s julekalender til december. Den er bygget op om julekalenderens fortælling, og den berører nogle af de centrale temaer, som børnene støder på, når de følger Theos rejse i december. Det er temaer som trivsel, ensomhed og det at miste, men også temaer som leg og læring og det at tage ansvar.
Bogen sælges i SuperBrugsen og Kvickly til 40 kroner, men den 2. november uddeler hver butik 50 eksemplarer gratis til de første kunder. Med bogen kan man hente en gratis gave hver uge i november og december. Det kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som benyttes til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen. Det er unikt for samarbejdet, at man efter køb af bogen ikke behøver at købe varer i butikken for at samle gaver. Bogen er inkluderende for alle.
Kædedirektør i SuperBrugsen og Kvickly, Rikke Krause, siger:
”Jeg er rigtig glad for, at vi har udviklet en aktivitetsbog til en julekalender fra DR, for DR er en stor kulturinstitution, der gennem mange år har været frontløber på kvalitets-TV til børn og unge, ikke mindst deres julekalendere. Vi har gjort os umage for at skabe en aktivitetsbog, der giver input til leg, læring og meningsfulde samtaler i hele december, og som samtidig er for alle, uanset størrelsen på pengepungen.”
Senior Commercial Manager i DR Salg, Kenneth Holm, siger:
”Vi er glade for, at vi, i samarbejde med SuperBrugsen og Kvickly, kan give årets julekalender et helt nyt liv i form af en aktivitetsbog, der både inviterer til kreativ udfoldelse og samtaler om svære emner. Børnene kan opleve universet på nye måder, og vi når rundt i hele Danmark og styrker kendskabet til DR’s julekalender.”
Om årets julekalender
Theo (Kian Lawson-Khalili) går i 6. klasse, men han har ingen venner i skolen. Hans eneste og bedste ven i verden er morfaren Harald. Det er derfor overvældende for Theo, da morfaren lige inden jul falder om. Der er udsigt til, at Theo kan miste sin bedste ven, og det vil han for alt i verden ikke lade ske. Han rejser derfor ind i den magiske verden Thannanaya sammen med den nye pige fra klassen, Simone (Safina Coster-Waldau), for at få sin morfar tilbage. Og her starter rejsen for Theo & Den Magiske Talisman.
Kontakter
Rikke Krause (via Emil Ulrichsen)Senior kommunikationsrådgiver i Coop
Tlf:26 66 90 68emil.birkving.ulrichsen@coop.dkDR presseafdeling
Tlf:35 20 20 70presse@dr.dkBilleder


Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop lancerer Irma-kollektion af boligtekstiler10.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nostalgi er navnet på den nye kollektion, der er skabt i krydsfeltet mellem tradition og innovation.
Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og
Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he
Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,
Coop og BOFA tester nyt løsmarked med genbrugsemballager12.9.2025 09:31:19 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly Rønne, EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA giver kunderne mulighed for at købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum