
KiDS Coolshop vil være størst i Danmark inden for tre år
KiDS Coolshop sætter nu alt ind på at blive landets største kæde af legetøjsbutikker. En ny aggressiv strategi og en strømlinet franchisemodel skal sammen med en slanket ejerkreds gøre det attraktivt for nye butikker at slutte sig til kæden. Og for at understrege ambitionerne har KiDS Coolshop netop ansat en erfaren kædechef, der skal få legetøjskæden til at vækste til dobbelt størrelse i forhold til de nuværende 24 butikker – inden for de næste tre år.

KiDS Coolshop, der er på hastig fremmarch i Danmark og på Island og Færøerne, sætter nu en tyk streg under fremtiden for kædens fysiske legetøjsbutikker. Kunderne gider nemlig godt gå ind i en god gammeldags legetøjsbutik, der med alt det nye på hylderne appellerer direkte til børn og unge. Udviklingen i KiDS Coolshop fra blot fem fysiske butikker i 2017 til i dag, hvor kæden tæller 24 butikker, taler sit tydelige sprog, og nu sætter KiDS Coolshop endnu mere blus under kedlerne. Det sker, når samtlige butikker fra i dag bliver en del af en slanket ejerkreds og en ny franchisemodel, som fremover skal gøre det langt nemmere for nye butikker at træde ind i kæden.
Hemmeligheden bag KiDS Coolshops’ hastige fremmarch er en effektiv omnichannel-model med attraktivt placerede butikker i kombination med en af Nordens største webbutikker, Coolshop, i ryggen. Sidstnævntes enorme indkøbsmuskler gør, at KiDS Coolshop har landets formentlig største udvalg af alt lige fra babylegetøj til de nyeste teenage-trends, brætspil og computerspil, og derudover skal kædens helt nye franchisemodel være en katalysator for den buldrende vækst, ledelsen allerede ser materialisere sig.
- Vi har nu købt tre af de fem oprindelige partnere ud, så kæden i dag ejes af Coolshop og to af de eksisterende butiksindehavere, Christian og Charlotte Vejby. Samtidig har vi strømlinet ejerskabet, så alle butikker nu overgår til franchiseaftaler. Det giver os et stærkt og ensartet fundament at bygge videre på, og ambitionen er at åbne en lang række nye butikker hen over de næste tre år. Vi går efter at fordoble antallet i forhold til i dag, hvilket vil gøre os til landets største legetøjskæde, siger Mark Nielsen, adm. direktør i Coolshop.
KiDS Coolshop sætter yderligere trumf bag ambitionerne med ansættelsen af Martin Kærgaard som ny kædechef. Han har tidligere været en drivende kraft i udviklingen af Legekæden.
- Der er ganske få store spillere på markedet i dag. Derfor tør vi godt gå efter positionen som Danmarks største legetøjskæde inden for tre år. Vi kommer med en af de vildeste webshop-motorer i Norden i form af Coolshop. Det gør, at vi er først med alt det nye og kan tilbyde lynhurtig levering og en unik bytteservice. Derudover har vi strømlinet vores franchisemodel, så den er lige så attraktiv, som hvis du fx sammenligner med nogle af verdens største fastfood-kæder. Det gør det nemt og særdeles attraktivt for nye butikker at slutte sig til KiDS Coolshop, og derfor forventer vi at byde mange af landets eksisterende butikker indenfor hen over de næste tre år, siger den nyindsatte kædechef Martin Kærgaard.
Den nye franchisemodel skal være med til at skabe en række klare fordele for både kunder, leverandører og franchisetagere og samtidig sikre maksimal synergi mellem online og de fysiske butikker.
- Jeg ser frem til at stå i spidsen for udviklingen af KiDS Coolshop, hvor vi kombinerer et lokalt ejerskab og en stærk butikskultur med de muskler, som vi kan tilbyde i Coolshop-regi. Det er min klare ambition, at vi dermed kan tilbyde Nordens mest attraktive legetøjsfranchise, siger Martin Kærgaard.
For yderligere information, kontakt venligst:
Martin Kærgaard, kædechef, KiDS Coolshop: +45 25 41 26 66 / maka@kidscoolshop.dk
Caroline Stigaard, PR-ansvarlig, Coolshop: +45 81 88 04 67 / cast@coolshop.com
Pressekontakt: Jacob Lange, Lange PR: +45 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk
Nøgleord
Billeder

Følg pressemeddelelser fra Coolshop
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coolshop
Coolshop styrker virksomheden med ny 25%-medejer25.3.2021 19:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coolshop har skabt en markant vækst de seneste år og er blevet en af Nordens absolut bedste e-butikker inden for sit område. Ledelsen har gennem et stykke tid ønsket at styrke virksomheden for blandt andet at lykkes med en planlagt ekspansion på nye europæiske markeder og er derfor begejstrede over at kunne meddele, at Brightfolk A/S, der er et investeringsselskab ejet af Heartland, overtager 25 procent af Coolshop.
To Løver sætter tænderne i succesrig online-slagter13.2.2020 21:00:00 CET | Pressemeddelelse
Online-slagteren MrBeef.dk har netop solgt 20 procent af virksomheden til de to Løver og serieinvestorer Jan Lehrmann og Jacob Risgaard for 750.000 kroner. Den fremadstormende specialist i især amerikansk og australsk kvalitetskød kan således sætte yderligere fart under en allerede stejl vækstkurve.
Løvens Hule snupper luns af gamer-specialist30.1.2020 21:00:00 CET | Pressemeddelelse
Geekd.dk, der netop har deltaget i Løvens Hule, er på blot tre år gået fra nul til tre millioner i omsætning, og rekordvæksten kommer især fra gamer-miljøet, der køber stort ind af elektronik, grej og gamer-tilbehør hos den Ølgod-baserede iværksættervirksomhed. Den udvikling er Løve Jacob Risgaard netop blevet en del af med en investering på 400.000 kroner.
Coolshop snigløber udenlandske webbutikker med same day delivery i landets største byer15.10.2018 07:17:01 CEST | Pressemeddelelse
Coolshop, Nordens største e-butik, skærper nu konkurrencen over for de fysiske detailbutikker og ikke mindst de udenlandske webbutikker, der bejler til de danske kunder.
Coolshop snigløber udenlandske webbutikker med same day delivery i landets største byer15.10.2018 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coolshop, Nordens største e-butik, skærper nu konkurrencen over for de fysiske detailbutikker og ikke mindst de udenlandske webbutikker, der bejler til de danske kunder.