Smartphone til en tusse: POWER lancerer eget smartphone-brand
Onsdag den 1. oktober lancerer elektronikkæden POWER to smartphone-modeller under eget brand. Med Cepter Mobil ønsker POWER at tilbyde en prisvenlig smartphone til de mange kunder, som efterspørger en mere simpel og overskuelig mobiltelefon, der stadig har adgang til alle nødvendige funktioner.

Cepter Mobil. Det er navnet på den smartphone, som POWER begynder at sælge til sine kunder fra 1. oktober. POWER er dermed en af de absolut første kæder i Norden, som kan løfte sløret for sit helt eget smartphone-brand. Cepter Mobil-smartphonen kommer i to modeller – Cepter Nivo A1 og Nivo V2 – som prismæssigt kommer til at ligge lige under og over 1000 kroner.
- Vi glæder os helt vildt til lanceringen af Cepter Mobil. Den er kommet til verden, fordi vi er gået sammen på tværs af de nordiske markeder for at skabe en simpel smartphone til de kunder, der efterspørger det. Og det er der faktisk mange, som gør. Cepter-telefonerne er entry-level-modeller, der leverer de nødvendige specs til en rigtig god pris, og vi ser frem til at få dem i butikkerne, siger Maksim Nefedjev, salgschef for Telecom hos POWER.
Oplagt smartphone til børn eller seniorer
Cepter-smartphonens to modeller er begge brugervenlige og lavet til hverdagsbrug med fokus på det, der er vigtigst for forbrugerne. De er derfor udstyret med et velfungerende kamera og en processor, der passer til de mest basale hverdagsbehov.
- Smartphonen er oplagt til børn, der skal have deres første mobiltelefon, eller til seniorer, der har brug for en overskuelig smartphone for at kunne logge på MitID. Her giver vi forbrugerne mulighed for at få de nødvendige adgange gennem en telefon til en pris, alle kan være med på. Den store model er udstyret med et kamera på 50 megapixel, som tager meget fine billeder til prisen, fortæller Maksim Nefedjev.
Investerer massivt i eget brand
Lanceringen markerer et stort skridt for POWERs egen brandstrategi. Cepter er allerede etableret inden for kategorierne gaming, laptop, tablet, tv og lydprodukter – og nu altså også inden for telecom.
- Vi går ikke på kompromis med specifikationerne, så trods den fordelagtige pris får kunderne altså en telefon, der kan det, den skal kunne,” siger Maksim Nefedjev, der dog ikke ønsker at dykke for dybt ned i de præcise specifikationer. Dem gemmer han til selve lanceringen.
Cepter-telefonerne lander på hylderne i alle POWER-butikker den 1. oktober. Prisen for en Cepter Nivo A1 bliver 899 kroner, imens prisen for den lidt større Nivo V2 bliver 1299 kroner.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPOWER Danmark
Ring til POWERs presseansvarlige på tlf. 2133 8088 (vi modtager desværre ikke dine sms'er), eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige.
I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig.
Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.
POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag.
Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
Danskerne går rengøringsamok: Salget af robotstøvsugere fordoblet hos POWER28.10.2025 11:00:36 CET | Pressemeddelelse
Efterårsrengøringen er i fuld gang, og danskerne har for alvor fået øjnene op for glæden ved et hjem, der er robotrengjort. POWER melder om en stigning i salget af robotstøvsugere og andre elektroniske rengøringsprodukter på hele 100 % i år. Elektronikkæden forventer, at salget af de elektroniske rengøringsassistenter vil fortsætte med at stige i takt med den eksplosive udvikling på området.
POWER åbner ny butik på Fisketorvet: ”Den her har vi jagtet i mange år”22.10.2025 07:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Inden for de første tre måneder af 2026 åbner POWER en helt ny butik midt i København i Fisketorvet Shoppingcenter. Den nye butik bliver elektronik- og hvidevarekædens butik nummer 29 i Danmark, og POWERs direktør forventer sig meget af åbningen: ”Den her placering har vi jagtet i mange år.”
Massiv kø til POWER-åbning i Skive: ”Vi er fuldstændig blæst bagover”3.10.2025 14:20:22 CEST | Pressemeddelelse
Det var umuligt at finde en ledig parkeringsplads, da POWER fredag morgen slog dørene op til sin nye butik i Skive. Køen med ventende kunder snoede sig over 500 meter, da elektronik- og hvidevarekæden åbnede butik nr. 28 i Danmark. Omsætningsmålet for hele dagen var 8 millioner kroner, og det mål nåede POWER allerede over frokost.
Ny Gamebox Festival-partner: POWER satser benhårdt på gaming25.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Elektronikkæden POWER går all-in på gaming med et nyt treårigt partnerskab med MCH Messecenter Herning omkring den årlige Gamebox Festival. Med aftalen dækker POWER nu både Øst- og Vestdanmark på gamingområdet, og ambitionerne for Gamebox er store. ”Vi har lovet dem en gamer-fest, de aldrig glemmer”, siger POWER-direktør.
POWER vender identitetstyveri til succes: "Vi havde aldrig fået de kreditter uden ham"15.9.2025 08:25:58 CEST | Pressemeddelelse
I efteråret 2024 begyndte en kedelig sag om identitetstyveri, som nu er vendt på hovedet og har udviklet sig til en succeshistorie for elektronik- og hvidevarekæden POWER. En svindler udgav sig dengang for at være den danske kædes administrerende direktør og bestilte varer i øst og vest. I dag er svindlen dog utilsigtet endt i et samarbejde mellem POWER og en meget kompetent kinesisk producent af hvidevarer. ”Jeg lægger mig fladt ned. Vi havde aldrig fået den her kontakt og de kreditter uden svindleren”, siger direktør Jesper Boysen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum