Andel Energi

Andel Energi åbner dedikeret telefonlinje for kunder med særlige behov

Del

Fra i dag kan kunder med usynlige handicap og særlige behov få bedre hjælp og energirådgivning. Danmarks største energiselskab Andel Energi åbner nemlig en såkaldt Solsikkelinje, hvor særligt trænede medarbejdere er klar til at tilbyde målrettet støtte og forståelse til de kunder, der har behov for det.

Kathrine Drastrup (tv) fra Solsikkeprogrammet sammen med Marlene Holmgaard Fris (th) fra Andel Energi fotograferet i forbindelse med Andel Energis tilslutning til Solsikkeprogrammet og Solsikkelinjen.
Kathrine Drastrup (tv) fra Solsikkeprogrammet sammen med Marlene Holmgaard Fris (th) fra Andel Energi fotograferet i forbindelse med Andel Energis tilslutning til Solsikkeprogrammet og Solsikkelinjen.

Med over en million kunder møder Andel Energis medarbejdere dagligt mennesker med vidt forskellige behov. Som det første energiselskab i Danmark åbner Andel Energi derfor en særlig telefonlinje for kunder med særlige behov – en såkaldt Solsikkelinje.

Den nye Solsikkelinje er et led i, at Andel Energi tilslutter sig Solsikkeprogrammet. Det betyder blandt andet, at Andel Energi træner ledere og medarbejderne, så de ved, hvad et usynligt handicap er.

”Som Danmarks største energiselskab er det kun naturligt, at Andel Energi også går forrest med sociale initiativer og sikrer kunder med særlige behov adgang til service og rådgivning på lige fod med alle andre,” siger Marlene Holmgaard Fris, der er adm. direktør i Andel Energi.

Fremover vil medarbejderne i Andel Energis kundeservice derfor være endnu bedre rustet til at møde kunder med skjulte handicap.

”I Andel Energi tager vi ansvar for at sikre en god kundeoplevelse for alle. Derfor mener vi også, at alle skal have lige adgang til vores produkter og services. Derfor er vi stolte af at være en del af Solsikkeprogrammet og med dedikeret træning, sikrer vi, at vores medarbejdere er klædt godt på til at kunne tilbyde en imødekommende og forstående oplevelse også for kunder med skjulte handicap,” siger Marlene Holmgaard Fris.

Andel Energi tager samfundsansvar

For personer med usynlige handicap, som for eksempel hjerneskade, ADHD, angst, synsnedsættelse, PTSD, autisme, alzheimers mv. kan det være stressende eller belastende at være i ukendte omgivelser eller tale med fremmede mennesker, hvis man samtidig oplever at skulle forklare sine udfordringer for at skabe forståelse.

Solsikkeprogrammet er et internationalt initiativ, der øger bevidstheden om usynlige handicap og gør det lettere for dem, der har særlige behov, at få den nødvendige støtte i det offentlige rum eller i mødet med en stor virksomhed. Med tiltag som Solsikkelinjen ønsker Andel Energi at bidrage til et mere inkluderende samfund, hvor alle kan føle sig set, hørt og mødt med forståelse.

"Ved at indføre en Solsikketelefonlinje øger man tilgængeligheden for personer, som har brug for lidt ekstra tid, tålmodighed eller hjælp. Man føler sig mere tryg, når man ved, at personen i den anden ende lytter og tager sig tid, og at man ikke bliver skyndet på," siger Kathrine Drastrup, Nordic Chief Commercial Officer for Solsikkeprogrammet i Norden.

Andel Energis solsikkelinje åbner i dag og har telefonnummer: 70 29 21 21.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Om Andel Energi

Andel Energi er med over en mio. kunder Danmarks største energiselskab. Andel Energis ambition er: 

"Vi skal bekæmpe klimaforandringer ved at engagere alle danskere i klimahandling gennem vores unikke innovative produkter og meningsfulde kundeuniverser, der reducerer Danmarks CO2-udledning."

Følg pressemeddelelser fra Andel Energi

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Andel Energi

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye