Elgiganten investerer i medarbejderudvikling: 400 ansatte deltog i årets største produktkursus.
Elgiganten har netop afholdt årets største produktkursus, hvor knap 400 medarbejdere fra hele landet var samlet til to dages træning og inspiration. Formålet var at styrke medarbejdernes kompetencer og give dem en unik indsigt i den nyeste teknologi og de nyeste hvidevarer - en investering i både faglighed, motivation og kundeoplevelsen.

Kurset samlede mere end 80 trænere fra 20 af Nordens største producenter, bl.a. Samsung, Lenovo, Electrolux og Miele, som selv stod for workshops og træning. Medarbejderne fik hands-on erfaring med alt fra AI-computere, de nyeste smartphones og TV, til multifunktionelle køkkenprodukter og hvidevarer der kan gøre hverdagen lettere.
Uddannelse som fundament for succes
Produkttræningen blev i år suppleret med workshops om den gode kunderejse. Her arbejdede deltagerne med, hvordan de kan omsætte deres viden til endnu bedre service og rådgivning.
”Vi investerer hvert år massivt i uddannelse og træning, fordi vores medarbejdere er vores vigtigste ressource. Når de har viden og motivation, kan de give kunderne en oplevelse, der rækker langt ud over gode priser og stort udvalg. Det er den forskel, der gør, at kunderne kommer tilbage – og det starter med, at vi investerer i vores folk,” siger Magnus Granqvist, Head of Operations & HR/PD i Elgiganten.
Et tæt samarbejde med producenterne
Den store opbakning fra producenterne, understreger betydningen af samarbejdet mellem Elgiganten og leverandørerne. For producenterne er kurset en enestående mulighed for at præsentere deres nyheder direkte til de medarbejdere, der rådgiver kunderne i hverdagen.
”Det er en topprioritet for Samsung, at forbrugerne får den bedst mulige rådgivning, når de investerer i ny teknologi. Kunder researcher en del selv, men ofte er det den kompetente rådgiver i butikken, der bedst forklarer eksempelvis, hvordan kunden udnytter de nye AI-funktioner i en telefon. Derfor er vi altid parate til at smide masser af kræfter i at opkvalificere vores partneres medarbejdere,” fortæller Søren Rinnov Østergaard, Landechef Samsung.
Træning og udvikling i Elgiganten
- Hvert år investerer Elgiganten omkring 50 millioner kroner på nordisk niveau i videreuddannelse og oplæring af vores mere end 10.000 ansatte
- Elgiganten står bag Nordens største elektronikmesse, Campus, som hvert år inviterer kædens ansatte og 130 leverandører til et treugers event med undervisning og inspiration
- Elgiganten har fem interne uddannelsesprogrammer, der uddanner ledere og giver dem nogle færdigheder, de kan bruge i deres daglige arbejde i varehusene
- Elgiganten tilbyder en toårig elevuddannelse, der åbner op for mange muligheder indenfor detail
Nøgleord
Kontakter
Therese Røsland SkovPR- & Kommunikationsansvarlig Elgiganten A/S
Tlf:27 61 41 82presse@giganten.dkBilleder



Om Elgiganten
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 2.400 medarbejdere fordelt på 49 varehuse landet over samt en af landets største webshops: Elgiganten.dk
Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der består af i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 200.000 m2 store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.

Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Her er produkterne, danskerne jagter under Black Week19.11.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Black Week er i fuld gang, og danskerne gør sig klar til årets største shoppingdag – Black Friday. Nye tal fra Elgiganten viser en klar tendens: Black Week bruges til at opgradere teknologi, hjemmet og sikre julegaverne – og interessen for premium-produkter er særligt høj.
Astralis event i Field’s: kom og bak op om dansk e-sport13.11.2025 10:32:37 CET | Pressemeddelelse
Astralis og Elgiganten inviterer alle danske e-sportfans til et stort fan-event i Field’s den 22. november kl. 10:00, hvor der skal sendes god energi og opbakning afsted til spillerne inden en af årets største Counter-Strike-turneringer, Starladder Budapest Major 2025.
Elgiganten introducerer Retail Media i Danmark og på tværs af Norden3.11.2025 12:55:00 CET | Pressemeddelelse
Elkjøp-koncernen, som i Danmark er kendt som Elgiganten, åbner nu op for, at brands kan nå forbrugere direkte i købsøjeblikket – både digitalt og fysisk – gennem en række nye annonceformater som i hele Norden bliver tilgængelige direkte eller via mediebureauer.
Elgiganten tager yderligere markedsandele og øger bundlinjen markant23.10.2025 15:38:14 CEST | Pressemeddelelse
Selvom markedet for forbrugerelektronik faldt for tredje år i træk, og Elgiganten fik en marginalt mindre omsætning, kom Danmarks største varehuskæde for elektronik og hårde hvidevarer ud af regnskabsåret 2024-2025 med en stigning i resultat før skat på 15,7% i forhold til året før. Det gode resultat skyldes stærk omkostningsstyring, højere effektivitet og bedre produktmix, der samlet gør Elgiganten endnu mere attraktiv for forbrugerne. Markedsandelen blev lige som i foregående år øget, og det gjaldt især inden for B2B, hvor også den største organiske vækst forventes fremover. Med en SKI-aftale åbnes nye muligheder for øget salg af hårde hvidevarer til det offentlige.
Elgiganten vinder SKI-udbud og skal levere hvidevarer til offentlige institutioner21.10.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra december 2025 får offentlige organisationer en ny, samlet indkøbsaftale for hårde hvidevarer. Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) har valgt Elgiganten som eneleverandør på rammeaftale 10.03 Hårde hvidevarer, der skal sikre kvalitet, energieffektivitet og enklere indkøb i den offentlige sektor.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum