MATAS MODTAGER FIN HÆDER – OG EN UNIK MULIGHED

Copenhagen Business School dannede rammen for afsløringen af en af årets største markedsføringspriser; HBH-prisen. Et initiativ, der blev grundlagt i 1992 af uddannelsesinstitutionen i samarbejde med HBH Fonden, og som har til formål at anerkende en virksomhed, der har leveret et strategisk vigtigt bidrag inden for markedsføring som CBS og HBH-fonden vurderer som det mest værdifulde. Sidste år fik det danske IT-selskab Netcompany hæderen og i år var det så Matas, der fik æren – i øvrigt for anden gang i historien.
Indstillingen fra rektor på CBS, Peter Møllgaard lød sådan her:
”Matas vinder prisen, fordi virksomheden har udmærket sig indenfor strategisk markedsføring. Først og fremmest ved at skabe, drive og vækste en kundeklub fra intet til i dag at have mere end to millioner medlemmer. Det er ganske enkelt imponerende”, konstaterer han og supplerer:
”Det er opnået, samtidig med at Matas har formået at skabe en solid vækst, der foreløbig kulminerede med opkøbet af den svenske kæde KICKS i 2023, som har skabt grobund for, at den danske virksomhed nu er blevet skandinavisk”.
Også CCMO Le Gammeltoft, som afleverede stafetten på vegne af Netcompany sendte roser afsted:
”Næsten alle i Danmark kender Matas, og en ting er at vinde prisen, noget andet er at bruge den konstruktivt og udnytte de muligheder, der ligger og venter forude”, påpegede hun.
For udover æren indeholder prisen nemlig også en helt unik mulighed for modtageren. Nemlig
at en eller flere CBS-studerende kan skrive speciale om vindervirksomheden og bidrage med analyser og strategisk input derigennem.
”Jeg er naturligvis helt utrolig stolt over at modtage prisen på Matas’ vegne. Det er helt utroligt dejligt og værdifuldt, at vores indsats bliver anerkendt, men allermest glæder vi os til det tætte samarbejde med CBS og deres studerende, og muligheden for at de kan bidrage til at sætte nye og spændende perspektiver på vores muligheder”, pointerer Matas’ danske direktør Lise Ryevad og fortsætter:
”Det er vigtigt at huske, hvor vi kommer fra. Matas er en virksomhed, som langt de fleste danskere bærer i deres bevidsthed – det forpligter. For udover at sælge parfumer, cremer, kosttilskud og alt muligt andet, så er vores primære fokus det gode råd og den gode personlige kundeoplevelse – uanset om man handler i vores butikker eller online. Det bliver det ved med at være, samtidig med at omfavner ny teknologi, nye muligheder og andre måder at tænke på – både nu og i fremtiden”, slutter hun.
FAKTA OM HBH PRISEN:
- Formål: Prisen tildeles en virksomhed for dens markedsføringsindsatser og strategiske tankegang
- Uddeler: Prisen uddeles af CBS - Copenhagen Business School og HBH Fonden.
- Oprindelse: Bag prisen står Henrik Bødtcher-Hansen, grundlæggeren af det tidligere el-apparat-firma H. B. Hansen A/S (HBH)
- Hvem kan vinde prisen: En virksomhed, der har udmærket sig inden for strategisk markedsføring. Eksempler på tidligere vindere inkluderer Rambøll, STARK, B&O, og VELUX.
Kontakter
Kevin Arildtoft MoerPressechef, Matas A/S
Tlf:+4521443305kevin.moer@matas.dkOm Matas Group
Matas Group er nordisk markedsleder inden for skønhed og velvære og består af kæderne Matas og KICKS. Med næsten 500 butikker og førende webshops i Danmark, Sverige, Norge og Finland er Matas Group ledende omnichannel virksomhed med et nøje udvalgt sortiment af tredjepartsmærker, egne mærker og et særligt fokus på personlig og faglig rådgivning. Matas Group har mere end 6 millioner loyalitetsmedlemmer på tværs af Norden. Matas A/S er børsnoteret på Nasdaq OMX Copenhagen
Følg pressemeddelelser fra Matas A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Matas A/S
Matas skal have ny topchef27.8.2025 19:44:21 CEST | Pressemeddelelse
Efter otte år som topchef i Matas skifter Gregers Wedell-Wedellsborg nu den nordiske skønhedskæde ud med et internationalt topjob.
”Pride og Matas passer sammen som hånd i handske”15.8.2025 20:49:24 CEST | Pressemeddelelse
Bolde skifter hænder, smil bliver udvekslet, sveden drypper fra pandebrasken - alt imens Gloria Gaynors ultimative disco-hit: ”I will survive” gjalder fra højtalerne på Nytorv i det absolut mest centrale København.
Matas går frem: Flere handler end nogensinde før13.8.2025 08:05:12 CEST | Pressemeddelelse
Fremgangen fortsætter for Nordens førende skønheds- og velværevirksomhed.
MATAS SPÆNDER ATTER REGNBUEN UD OVER KØBENHAVN12.8.2025 13:04:51 CEST | Pressemeddelelse
Pride-ugen er så småt ved at være i gang, og lige straks vil København fejre mangfoldigheden, mens byen atter funkler med farver, glimmer, festlige udklædninger og godt humør. Matas bakker naturligvis – som altid – op om den årlige fejring af frihed og ligeværd til LGBTQ+-personer.
Malou Aamund valgt som ny formand for Matas16.6.2025 17:42:26 CEST | Pressemeddelelse
Der har i dag været afholdt ordinær generalforsamling i Matas A/S, og som ventet blev Malou Aamund valgt som ny formand.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum