MATAS MODTAGER FIN HÆDER – OG EN UNIK MULIGHED

Copenhagen Business School dannede rammen for afsløringen af en af årets største markedsføringspriser; HBH-prisen. Et initiativ, der blev grundlagt i 1992 af uddannelsesinstitutionen i samarbejde med HBH Fonden, og som har til formål at anerkende en virksomhed, der har leveret et strategisk vigtigt bidrag inden for markedsføring som CBS og HBH-fonden vurderer som det mest værdifulde. Sidste år fik det danske IT-selskab Netcompany hæderen og i år var det så Matas, der fik æren – i øvrigt for anden gang i historien.
Indstillingen fra rektor på CBS, Peter Møllgaard lød sådan her:
”Matas vinder prisen, fordi virksomheden har udmærket sig indenfor strategisk markedsføring. Først og fremmest ved at skabe, drive og vækste en kundeklub fra intet til i dag at have mere end to millioner medlemmer. Det er ganske enkelt imponerende”, konstaterer han og supplerer:
”Det er opnået, samtidig med at Matas har formået at skabe en solid vækst, der foreløbig kulminerede med opkøbet af den svenske kæde KICKS i 2023, som har skabt grobund for, at den danske virksomhed nu er blevet skandinavisk”.
Også CCMO Le Gammeltoft, som afleverede stafetten på vegne af Netcompany sendte roser afsted:
”Næsten alle i Danmark kender Matas, og en ting er at vinde prisen, noget andet er at bruge den konstruktivt og udnytte de muligheder, der ligger og venter forude”, påpegede hun.
For udover æren indeholder prisen nemlig også en helt unik mulighed for modtageren. Nemlig
at en eller flere CBS-studerende kan skrive speciale om vindervirksomheden og bidrage med analyser og strategisk input derigennem.
”Jeg er naturligvis helt utrolig stolt over at modtage prisen på Matas’ vegne. Det er helt utroligt dejligt og værdifuldt, at vores indsats bliver anerkendt, men allermest glæder vi os til det tætte samarbejde med CBS og deres studerende, og muligheden for at de kan bidrage til at sætte nye og spændende perspektiver på vores muligheder”, pointerer Matas’ danske direktør Lise Ryevad og fortsætter:
”Det er vigtigt at huske, hvor vi kommer fra. Matas er en virksomhed, som langt de fleste danskere bærer i deres bevidsthed – det forpligter. For udover at sælge parfumer, cremer, kosttilskud og alt muligt andet, så er vores primære fokus det gode råd og den gode personlige kundeoplevelse – uanset om man handler i vores butikker eller online. Det bliver det ved med at være, samtidig med at omfavner ny teknologi, nye muligheder og andre måder at tænke på – både nu og i fremtiden”, slutter hun.
FAKTA OM HBH PRISEN:
- Formål: Prisen tildeles en virksomhed for dens markedsføringsindsatser og strategiske tankegang
- Uddeler: Prisen uddeles af CBS - Copenhagen Business School og HBH Fonden.
- Oprindelse: Bag prisen står Henrik Bødtcher-Hansen, grundlæggeren af det tidligere el-apparat-firma H. B. Hansen A/S (HBH)
- Hvem kan vinde prisen: En virksomhed, der har udmærket sig inden for strategisk markedsføring. Eksempler på tidligere vindere inkluderer Rambøll, STARK, B&O, og VELUX.
Kontakter
Kevin Arildtoft MoerPressechef, Matas A/S
Tlf:+4521443305kevin.moer@matas.dkOm Matas Group
Matas Group er nordisk markedsleder inden for skønhed og velvære og består af kæderne Matas og KICKS. Med næsten 500 butikker og førende webshops i Danmark, Sverige, Norge og Finland er Matas Group ledende omnichannel virksomhed med et nøje udvalgt sortiment af tredjepartsmærker, egne mærker og et særligt fokus på personlig og faglig rådgivning. Matas Group har mere end 6 millioner loyalitetsmedlemmer på tværs af Norden. Matas A/S er børsnoteret på Nasdaq OMX Copenhagen
Følg pressemeddelelser fra Matas A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Matas A/S
Matas udnævner ny Group CEO: Mette Uglebjerg skal lede næste fase af den nordiske vækstrejse18.12.2025 16:01:03 CET | Pressemeddelelse
Bestyrelsen i Matas A/S har udnævnt Mette Uglebjerg som ny Group CEO. Mette Uglebjerg kommer fra et internationalt topjob med over 30 års erfaring inden for retail. Hun kommer fra en stilling som SVP og medlem af den øverste ledelse i det Canadiske børsnoterede selskab Alimentation Couche-Tard, der har over 17.000 butikker i Nordamerika, Europa og Asien, og som bl.a. driver kæden Circle K.
MATAS BIDRAGER GERNE TIL AT ÅBNE DØREN TIL ARBEJDSMARKEDET15.12.2025 12:17:00 CET | Pressemeddelelse
Fritidsjob er med til at styrke unges tilknytning til arbejdsmarkedet, alligevel er der store udsving i andelen af unge med fritidsjob på tværs af kommunerne. Faktisk udgør forskellen på top og bund op imod 20 procentpoint.
Matas i fortsat vækst: Kunderne strømmer til på tværs af Norden12.11.2025 08:00:50 CET | Pressemeddelelse
Nordens førende skønheds- og velværevirksomhed fortsætter væksten. I andet kvartal steg både omsætningen og antallet af handler, og flere kunder end nogensinde før handlede i både Matas og KICKS.
Matas A/S udnævner Per Johannesen Madsen til Interim Group CEO fra den 15. november 202511.11.2025 15:33:42 CET | Pressemeddelelse
Den 27. august 2025 blev det meldt ud at Group CEO Gregers Wedell-Wedellsborg har fået nyt internationalt topjob og vil forlade Matas efter 8 år på posten.
GIRLTALK OG MATAS SAMARBEJDER OM AT STYRKE UNGES MENTALE TRIVSEL3.11.2025 14:33:58 CET | Pressemeddelelse
Flere og flere børn og unge kæmper med psykiske udfordringer. Ifølge Sundhedsstyrelsen bliver omkring 15 procent af alle under 18 år diagnosticeret med en psykisk lidelse, og 16 procent oplever mentale problemer inden de fylder 10 år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum