POWER vender identitetstyveri til succes: "Vi havde aldrig fået de kreditter uden ham"
I efteråret 2024 begyndte en kedelig sag om identitetstyveri, som nu er vendt på hovedet og har udviklet sig til en succeshistorie for elektronik- og hvidevarekæden POWER. En svindler udgav sig dengang for at være den danske kædes administrerende direktør og bestilte varer i øst og vest. I dag er svindlen dog utilsigtet endt i et samarbejde mellem POWER og en meget kompetent kinesisk producent af hvidevarer. ”Jeg lægger mig fladt ned. Vi havde aldrig fået den her kontakt og de kreditter uden svindleren”, siger direktør Jesper Boysen.

En mandlig svindler gik på sidste års IFA-messe i Berlin rundt og lavede fiktive ordrer på vegne af elektronik- og hvidevarekæden POWER ved at udgive sig for at være kædens administrerende direktør, Jesper Boysen. Svindlen resulterede i en række ærgerlige situationer, hvor kinesiske leverandør siden henvendte sig via telefon og mail – og nogle troppede endda fysisk op hos POWER i Danmark.
- Det har helt ærligt været en værre redelighed. Vi har ad to omgange pludselig haft kinesiske delegationer stående uden for vores hovedkontor i Glostrup – den seneste bankede på døren så sent som for seks uger siden – og vi har hver gang måttet skuffe dem. Og så har der været utallige henvendelser via LinkedIn, mails og telefoner. Det har været meget massivt, siger Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER.
Svindel endt i kinesisk samarbejde og nyt produkt
Det var den kinesiske fabrikant Catherine Hu, der gjorde den danske hvidevarekæde opmærksom på svindlen, da hun på sidste års IFA-messe henvendte sig til POWERs medarbejdere og spurgte efter Jesper Boysen. Hun var sikker på, at hun netop havde mødt og talt med Jesper Boysen - han var dog slet ikke på messen, men befandt sig i stedet hjemme i Glostrup.
Herefter tog POWER straks direkte fat i den kinesiske fabrik for at sikre sig, at virksomheden ikke blev udnyttet i svindlen. Det endte senere med et fysisk besøg på fabrikken i Kina, der imponerede POWER-delegationen i en sådan grad, at de har arbejdet tæt sammen med de kinesiske leverandører om udviklingen af en kogeplade i POWERs egen mærkevareserie, Point.
- Jeg er nærmest blown away. De her kogeplader er på et teknologisk niveau, som placerer dem blandt de absolut bedste på markedet. De har en ny Flow Induktion-teknologi og er udstyret med matglas, som er tre gange så robust over for ridser sammenlignet med traditionelle kogeplader. Det er virkelig kram, siger Jesper Boysen.
- Jeg lægger mig fladt ned
Den ægte POWER-direktør har på dette års IFA-messe endelig mødt netop Catherine Hu, som sidste år afslørede identitetssvindleriet og satte hele kogepladeeventyret i gang. Og ifølge Jesper Boysen har både han og POWER en del at takke svindleren for.
– Jeg lægger mig fladt ned. Svindleren har – helt uforvarende – skabt en fantastisk kontakt til den kinesiske leverandør, som vi aldrig selv var kommet i nærheden af. Og han har skaffet os bedre kreditter, end vi tidligere har kunnet få. Så han har eddermame været dygtig, siger Jesper Boysen.
De nye kogeplader er lanceret under varenummeret POBO, som står for Point Boysen.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPOWER Danmark
Ring til POWERs presseansvarlige på tlf. 2133 8088 (vi modtager desværre ikke dine sms'er), eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige.
I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig.
Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.
POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag.
Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
Nu sker det: Expert bliver til Punkt18.9.2025 12:58:25 CEST | Pressemeddelelse
Fra den 1. september er Expert blevet til Punkt1 over hele landet. De to kæder er lagt sammen under Punkt1-brandet, så kunderne fremover kan handle eller bestille hvidevarer, el-apparater og forbrugerelektronik i alle Punkt1-butikker. Formålet er at styrke kædens vækst og brandposition i det danske marked.
POWER oplever historisk boom i studiesalget: ”Vi har aldrig oplevet noget lignende”6.8.2025 13:39:11 CEST | Pressemeddelelse
De danske studerende dropper i stor stil de tunge bøger og rykker studielivet over på skærmen - og det kan mærkes på salget af elektronisk studieudstyr. Allerede på første dag af studiesalget hos POWER steg salget af computere med over 300 procent, imens tablets er buldret frem med over 250 procent. ”En god computer er lige så vigtig som dit studiekort,” siger salgschef Jonas Lindquist.
Succes efter jubilæumskampagne: POWER solgte for 10 millioner kroner på 10 minutter1.8.2025 11:46:45 CEST | Pressemeddelelse
Der stod kunder i kø foran samtlige 27 POWER-butikker, da elektronik- og hvidevarekæden i dag skød sit 10-årsjubilæum i gang. Men allerede torsdag aften tyvstartede POWER med et liveshopping-show, hvor der blev solgt for 10 millioner kroner i løbet af de første 10 minutter. Markedsføringskampagnen op til jubilæet er den største satsning i POWERs historie, og kædens direktør er allerede tilfreds: ”Vi har ikke bare satset stort, men kæmpestort, og det har givet pote, for lige nu tæsker salget afsted”.
Danskerne går slush- og is-amok: POWER oplever eksplosiv vækst i sommervarmen17.7.2025 14:05:42 CEST | Pressemeddelelse
Sommerens hede dage sender ikke kun danskerne mod stranden, men også ind i POWER, hvor der bliver langet rekordmange slush ice- og ismaskiner over disken. Elektronik- og hvidevarekæden har oplevet en vækst på over 300% i salget af ismaskiner i forhold til samme periode sidste år, og danskerne har nu også kastet sig over en nyhed: Slush ice-koncentrat som det, man kender fra sportshaller og grillbarer.
POWER skriver dansk reklamehistorie11.7.2025 12:59:14 CEST | Pressemeddelelse
Til august er det 10 år siden, at POWER slog dørene op til sin første butik i Glostrup. I dag har elektronik- og hvidevarekæden 27 butikker landet over, og flere er på vej. Det fejrer POWER med en kæmpemæssig jubilæumskampagne i august og september, men allerede i dag – fredag den 11. juli – går optakten i gang med en storstilet reklame-serie i tre afsnit. POWER har købt hele reklameblokken i bedste sendetid på TV 2 og viser alle fem minutter af første afsnit.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum