Ny undersøgelse: MENY kåres som Danmarks stærkeste dagligvarebrand
Efter næsten et årti år med konstante forbedringer, indtager MENY nu førstepladsen, som danskernes stærkeste supermarkedsbrand. MENY skubber dermed Rema 1000 ned fra den trone, som kæden ellers har haft nærmest patent på 9 år i træk.

I en ny stor undersøgelse af danskernes opfattelse af supermarkederne, vinder MENY-kæden nu 5 ud af 8 områder som fx tillid, økologi og image. Dette har været med til at sikre den samlede førsteplads.
Undersøgelsen viser, at MENY har landets mest tilfredse og loyale kunder, og kæden vinder igen i år på områderne bedste produktkvalitet og økologi. I år tager MENY-kæden også plads på toppen, når det handler om image, tillid og tilgængelighed. Derudover, vurderer danskerne i lighed med sidste år, at MENY er den mest attraktive supermarkedskæde.
Det viser Loyalty Groups store årlige undersøgelse af dagligvarehandlen – Loyalty Group BrancheIndex 2025 blandt 4.694 danske kunder.
“Det er simpelthen en fantastisk nyhed, jeg kan næsten ikke få armene ned. REMA1000 har år efter år vundet den pris, men nu er det en ny æra – og det er en kæmpe ære, at kunderne bedømmer os så flot. Vi har de sidste ti år knoklet dag efter dag, på at være Danmarks Madmarked. Jeg er utrolig stolt af alle købmænd og MADarbejdere i vores 116 butikker som hver dag, med et smil, servicerer vores kunder. Selv om vi nu er nummer et, vil vi stadig være ydmyge om, at vi skal arbejde hårdt og arbejde for at bevise, at vi i MENY inderligt ønsker at skabe den bedste indkøbsoplevelse,” siger Richo Boss, kædedirektør i MENY.
Supermarkedskæden MENY har i år 10-års jubilæum i Danmark. De seneste år, har kæden desuden i årets undersøgelse skabt markant fremgang på området Samfundsansvar, hvor man nu tager en podieplads.
Hæderen kommer oveni, at mediet B.T.s læsere de seneste to år i træk har kåret MENY, som ”Årets Supermarked.”
Om udviklingen siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group:
”Gennem årene har MENY mindsket forspringet til Rema 1000, og det er markant, at MENY er den eneste kæde i top-fem, som har haft konstant fremgang de seneste tre år. MENYs konstante fremgang viser, at danskerne også ønsker et endnu bredere sortiment med dertilhørende høje niveau af kundebetjening, samtidig med, at man anerkender, at kæden også har et prisprogram, der virker – altså priser, der på en lang række varer matcher med discount. Det bliver spændende at følge MENYs resultater i de kommende år.”
Richo Boss glæder sig over at vinde den fornemme ære som Danmarks stærkeste supermarkedsbrand og de mange områder, men han glædes også over området servicekvalitet, hvor MENY vinder på spørgsmålet “De ansatte i min primære dagligvarekæde er professionelle”.
”I MENY tror vi på den gode faglige service fra vores MADarbejdere, betjente slagter- og delikatesseafdelinger, et bredt udvalg af kvalitetsprodukter, så du også bliver inspireret og, hvis du har lyst kan få en nem ret med hjem. Denne anerkendelse betyder ganske enkelt, at kunderne nu ser og værdsætter det vi gør. Men, vi vil blive ved med at arbejde med prisprogrammer som vores Hverdagspris, hvor vi tilbyder minimum 400 varer til en pris der matcher discount, gode tilbud og generelt konkurrencedygtige priser, så kunderne kan se, at vi også giver god værdi for pengene. Jeg vil gerne slutte med at sige en stor tak til vores kunder, ” siger Richo Boss.
Kædedirektøren er ikke i tvivl om, hvor hans fortsatte fokus vil være. MENY vil videreføre deres prioritering på god produktkvalitet til konkurrencedygtige priser samt faguddannede og serviceorienterede MADarbejdere.
Fakta
MENY vinder Loyalitetsindekset i Loyalty Group BrancheIndex 2025
- MENY: 70 point
- REMA 1000: 67 point
- LIDL: 63 point
MENY vinder følgende områder i Loyalty Group BrancheIndex 2025 (5 ud af 8 mulige):
- Tillid
- Image
- Produktkvalitet
- Økologi
- Tilgængelighed
Om MENY Danmark
MENY har 116 butikker fordelt over hele Danmark, og antallet er stigende. I MENY finder du altid delikatesseafdeling, slagter, bager samt veluddannet personale med stor faglig viden om de enkelte varegrupper. Aarstidernes økologiske varer findes nu i en lang række MENY-butikker, og bliver rullet ud til alle landet MENY-butikker i de kommende måneder.
Om Loyalty Groups BrancheIndex Dagligvarer 2025
Loyalty Group hjælper virksomheder med at øge indtjeningen gennem et øget fokus på kundeloyalitet. Loyalty Group har mere end 20 års erfaring med at analysere og udvikle kundeloyalitet i stort set alle typer af brancher.
Loyalty Groups årlige brancheundersøgelse for dagligvarebutikker, BrancheIndex, afdækker danskernes loyalitet og tilfredshed over for deres dagligvarekæde. Undersøgelsens spørgsmål afsøger kundernes loyalitet, tilfredshed og holdninger til deres dagligvarer.
Undersøgelsens deltagere har i august 2025 besvaret et online spørgeskema. I alt har 4.694 danske dagligvarekunder besvaret undersøgelsen.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder

Om Dagrofa
Med mere end 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik, Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner, samt Aarstiderne, pioner indenfor økologisk frugt og grønt og måltidskasser til danskerne.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skærbæks nye SPAR får lokale kræfter i front12.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når dørene senere på året åbner til byens nye SPAR, bliver det med en købmand, der både kender byen og kunderne. Bag supermarkedet står et lokalsamfund med et imponerende sammenhold.
Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’11.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere.
Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand10.9.2025 10:57:54 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU.
Ny digital løsning skal fjerne administrativt bøvl i danske professionelle køkkener8.9.2025 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Fødevaregrosissten Dagrofa Foodservice og techvirksomheden FoodOp har forenet kræfterne i et nyt partnerskab, der skal gøre det nemmere drive et professionelt køkken. En digital assistent skal sikre, at der kommer mere fokus på madglæde og på kampen mod madspild i en travl hverdag.
Skøjtetalenter i Aalborg får penge fra SPAR28.8.2025 08:28:33 CEST | Pressemeddelelse
En donation på 10.000 kroner skal hjælpe Aalborg Skøjteløberforening med at forebygge skader og styrke medlemmernes præstationer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum