Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’
Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere.

En stor del af den danske fødevarebranche satte hinanden stævne til inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’, som fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice står bag.
Onsdag den 10. september blev TAP1 i København omdannet til et decideret madmekka med all day masterclasses, smagsprøver og nye innovative fødevareprodukter.
Mere end 160 leverandører til foodservicebranchen var på plads som udstillere sammen med Dagrofa Foodservices egne specialister HKI Ost, Grambogård, Grøn Fokus og Prima Frugt.
Arrangementet tiltrak i 2024 over 1.400 madentusiaster, og det antal vækstede i år med ca. 20%, da 1.700 personer tog del i dette års udgave.
Asger Rothenborg, salgs- og marketingdirektør i Dagrofa Foodservice fortæller:
-Det er et kæmpe skulderklap, at der hele vejen rundt har været stigende opbakning til at tage del i ’Madscenen – for professionelle’. I år har vi skruet for det kulinariske aspekt ved at have endnu flere faglige masterclasses på programmet. Samtidig har vi gjort bedre plads til f.eks. de lokale producenter og til løsninger, der gør det nemmere at drive et professionelt køkken.
Han fortsætter:
-I Dagrofa har vi i år taget hul på vores meget offensive vækststrategi Gro’27. Den indeholder en klar ambition om, at vi skal vinde 2.000 nye lokale kunder, og et vigtigt skridt i den retning er, når vi er værter for ’Madscenen – for professionelle’. Den store interesse for arrangementet vidner om, at vores måde at gøre tingene på vækker genklang i branchen, og det gør mig optimistisk i forhold til at realisere vores strategiske mål.
De besøgende til ’Madscenen – for professionelle’ kunne i år bl.a. opleve:
- All day masterclasses om fermentering, madspild, chokolade, korn, bælgfrugter, pizzadej mm. – de kulinariske indspark blev bl.a. faciliteret af Aarstiderne, DAVA Foods, Valsemøllen, Endless Food Co., Meyers, Foodpeople og Agrain.
- Over 160 leverandører (herunder en række upcoming danske producenter) som diskede op med produktnyheder, smagsprøver og koncepter -
- Udstillingsstande med fokus på Dagrofa Foodservices egne specialister inden for kød, ost, mejeri, frugt, grønt, vin, private label m.fl. – samt Cash & Carry-kæden
- Præsentation af det nye DGFS Maduniverset – en digital assistent til det professionelle køkken
Da messen blev afsluttet sent onsdag eftermiddag, så rykkede Stop Spild Lokalt ind med frivillige i Tap1 for at indsamle gode overskudsvarer, som organisationen samme dag delte ud i lokale madoaser til økonomisk trængte personer og familier.
Næste store arrangement i Dagrofa Foodservice-regi målrettet professionelle køkkener er ’Julens madscene’ den 23. oktober, som bliver afholdt hos Axel Månsson i Brande.
Fakta om Dagrofa Foodservice:
- Dagrofa Foodservice er en ledende totalleverandør til foodservicesektoren i Danmark og en del af Dagrofa-koncernen.
- Vi står stærkt i markedet inden for kantiner og hoteller, og vi leverer til mange forskellige kundesegmenter – fra den lokale café til Michelin-restauranter.
- Vi har 30 Cash&Carry-butikker over hele landet og specialisterne HKI Ost, Grambogård, Grøn Fokus og Prima Frugt.
- Læs mere på www.dgfs.dk.
Nøgleord
Kontakter
Lars Hall Bæk FarsøeDagrofa Foodservice
Tlf:42332811lar@dgfs.dkBilleder




Om Dagrofa
Med mere end 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik, Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner, samt Aarstiderne, pioner indenfor økologisk frugt og grønt og måltidskasser til danskerne.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand10.9.2025 10:57:54 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU.
Ny digital løsning skal fjerne administrativt bøvl i danske professionelle køkkener8.9.2025 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Fødevaregrosissten Dagrofa Foodservice og techvirksomheden FoodOp har forenet kræfterne i et nyt partnerskab, der skal gøre det nemmere drive et professionelt køkken. En digital assistent skal sikre, at der kommer mere fokus på madglæde og på kampen mod madspild i en travl hverdag.
Skøjtetalenter i Aalborg får penge fra SPAR28.8.2025 08:28:33 CEST | Pressemeddelelse
En donation på 10.000 kroner skal hjælpe Aalborg Skøjteløberforening med at forebygge skader og styrke medlemmernes præstationer.
Hotel- og Restaurantskolen peger på Dagrofa Foodservice som ny hovedleverandør af fødevarer28.8.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hotel- og Restaurantskolen har valgt Dagrofa Foodservice som ny hovedleverandør af fødevarer til skolens mange køkkener og kulinariske aktiviteter. Partnerskabet skal ikke kun sikre kvalitetsråvarer til undervisningen - det skal også bringe eleverne tættere på den virkelighed, de uddannes til.
Nye tal: Sommerklassikere som grillpølser og flødeis er fortsat meget populære26.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny opgørelse fra fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice viser, at klassikere som pølser på grillen, flødeis, pizza og salat igen i år hitter hos gæsterne, der har spist ude i sommerlandet. Samtidig viser tallene, at økologiske og dyrevelfærdsmærkede produkter også har oplevet fremgang denne sommer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum