Nu sker det: Expert bliver til Punkt1
Fra den 1. september er Expert blevet til Punkt1 over hele landet. De to kæder er lagt sammen under Punkt1-brandet, så kunderne fremover kan handle eller bestille hvidevarer, el-apparater og forbrugerelektronik i alle Punkt1-butikker. Formålet er at styrke kædens vækst og brandposition i det danske marked.

I slutningen af maj besluttede franchisetagerne i de danske Expert- og Punkt1-butikker enstemmigt at sammenlægge de to kæder under et navn: Punkt1. Efter nogle ugers slutspurt med nye butiksskilte og ny facadeudsmykning er dørene nu for første gang åbnet under det samme navn og brand landet over.
- Vi har glædet os helt vildt til dagen, hvor vores to kæder smelter sammen til et ultrastærkt Punkt1-brand, for nu kan vores gode kunder endelig handle eller bestille elektronik og hvidevarer under samme tag, lige meget hvilken Punkt1-butik de går ind i. Samtidig kan vi skrue gevaldigt op for markedsføringen, og det gør vi allerede lidt senere på måneden, hvor vi fejrer den nye sammenlægning med en knaldskarp kampagne, siger Simon Frølich, direktør for Punkt1.
Samlet hjemmeside og større sortiment i sigte
Foruden nye skilte på facaderne rundt om i landet er den største forskel for kunderne her og nu, at de bliver sendt videre til hjemmesiden for Punkt1, hvis de skriver ”expert.dk” i søgefeltet.
I løbet af de næste måneder vil der desuden i flere af de fysiske butikker komme tilføjelser i form af nyt og udvidet sortiment. Men et væsentligt kendetegn ved Punkt1-kæden kommer ikke til at ændre sig.
- Vores kunder vil stadig møde de samme lokale eksperter, den gode kundeservice og de skarpe tilbud, som både Expert og Punkt1 har været kendt for. Forskellen er bare, at kunderne nu kan handle hele sortimentet under samme tag, ligesom vi forener vores ekspertise inden for både elektronik og hvidevarer. Resultatet er, at Punkt1-kæden kommer til at stå hamrende stærkt – både nu og i fremtiden, siger Simon Frølich.
Tidligere Expert-køb og reklamationer kan rettes til Punkt1
De kunder, som tidligere har foretaget køb i Expert, kan du nu se alle deres tidligere ordrer under ”Mit Punkt1” på hjemmesiden. Punkt1 vil fremover håndtere alle reklamationer og kundehenvendelser, der omhandler ”det gamle” Expert. Kunderne skal derfor blot henvende sig til Punkt1’s kundeservice eller i den lokale Punkt1-butik, hvis de har en reklamation eller spørgsmål til tidligere ordrer.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPOWER Danmark
Ring til POWERs presseansvarlige på tlf. 2133 8088 (vi modtager desværre ikke dine sms'er), eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige.
I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig.
Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.
POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag.
Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
Ny Gamebox Festival-partner: POWER satser benhårdt på gaming25.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Elektronikkæden POWER går all-in på gaming med et nyt treårigt partnerskab med MCH Messecenter Herning omkring den årlige Gamebox Festival. Med aftalen dækker POWER nu både Øst- og Vestdanmark på gamingområdet, og ambitionerne for Gamebox er store. ”Vi har lovet dem en gamer-fest, de aldrig glemmer”, siger POWER-direktør.
Smartphone til en tusse: POWER lancerer eget smartphone-brand22.9.2025 14:10:59 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 1. oktober lancerer elektronikkæden POWER to smartphone-modeller under eget brand. Med Cepter Mobil ønsker POWER at tilbyde en prisvenlig smartphone til de mange kunder, som efterspørger en mere simpel og overskuelig mobiltelefon, der stadig har adgang til alle nødvendige funktioner.
POWER vender identitetstyveri til succes: "Vi havde aldrig fået de kreditter uden ham"15.9.2025 08:25:58 CEST | Pressemeddelelse
I efteråret 2024 begyndte en kedelig sag om identitetstyveri, som nu er vendt på hovedet og har udviklet sig til en succeshistorie for elektronik- og hvidevarekæden POWER. En svindler udgav sig dengang for at være den danske kædes administrerende direktør og bestilte varer i øst og vest. I dag er svindlen dog utilsigtet endt i et samarbejde mellem POWER og en meget kompetent kinesisk producent af hvidevarer. ”Jeg lægger mig fladt ned. Vi havde aldrig fået den her kontakt og de kreditter uden svindleren”, siger direktør Jesper Boysen.
POWER oplever historisk boom i studiesalget: ”Vi har aldrig oplevet noget lignende”6.8.2025 13:39:11 CEST | Pressemeddelelse
De danske studerende dropper i stor stil de tunge bøger og rykker studielivet over på skærmen - og det kan mærkes på salget af elektronisk studieudstyr. Allerede på første dag af studiesalget hos POWER steg salget af computere med over 300 procent, imens tablets er buldret frem med over 250 procent. ”En god computer er lige så vigtig som dit studiekort,” siger salgschef Jonas Lindquist.
Succes efter jubilæumskampagne: POWER solgte for 10 millioner kroner på 10 minutter1.8.2025 11:46:45 CEST | Pressemeddelelse
Der stod kunder i kø foran samtlige 27 POWER-butikker, da elektronik- og hvidevarekæden i dag skød sit 10-årsjubilæum i gang. Men allerede torsdag aften tyvstartede POWER med et liveshopping-show, hvor der blev solgt for 10 millioner kroner i løbet af de første 10 minutter. Markedsføringskampagnen op til jubilæet er den største satsning i POWERs historie, og kædens direktør er allerede tilfreds: ”Vi har ikke bare satset stort, men kæmpestort, og det har givet pote, for lige nu tæsker salget afsted”.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum