Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

Sol over Gudhjem har siden 2014 været drivkraften bag Produktprisen, der har til formål at fremme nye, spændende danske produkter og bringe dem ud på hylderne i landets butikker.
Et ekspertpanel bestående af Louise Beck Brønnum (Gastrofysiker og stifter af Kost Studio), Lykke Metzger (General Manager på Alchemist), Magnus Laier Sonne (Kok og produktudvikler i Smage-Compagniet), Katrine Dahl Pind (Kategorichef hos Coop) og Nicolai Bargholz (Kategoridirektør i Coop), har smagt, vurderet og kåret årets vindere.
Vinderne af Produktprisen 2025
Bornholm Vinegar Company vandt MAD-kategorien med deres Blomme & Slåen Gastrik
Dommer Magnus Laier Sonne siger om vinderne: ”Bornholms Vinegar Company vinder, fordi de kommer med et spændene nyt og lækkert produkt, som måske mangler på hylderne i dag og måske endda et produkt, som den almindelige forbruger skal lære bedre at kende. Det er et super komplekst produkt med mange anvendelsesmuligheder, som har meget på paletten – det er både sødt, surt, dybt og så smager det af de frugter, der er blevet brugt. Det var en svær kategori at vælge én vinder i, men jeg synes det faldt rigtigt ud.”
Vild Is løb med sejren for både DRIKKE- og KONFEKTURE-kategorien
Om Vild is siger dommer og kategoridirektør i Coop, Nicolai Bargholz: ”Vild Is gør det vanvittigt godt med deres to produkter, som jeg vil sige er færdige produkter, der nærmest er klar til at gå ind på butikshylderne. De har både arbejdet virkelig intenst med selve smagen og udseendet af produktet og så har de deres helt egen identitet og profil i markedet, hvor de går ind på nogle eksisterende kategorier med mange aktører, men med deres egen kant - derfor vinder de i dag”.
Nocla vinder INNOVATION-kategorien med deres Bælgfrugt Shoyu
Dommer og kategorichef i Coop, Katrine Dahl Pind siger om vinderen: ”Nocla har lavet et produkt, som er super innovativt. De har lavet et produkt på bælgfrugter som smager af soya. Produktet har den salte, men også den dybe smag og en fantastisk farve. Generelt har det været et rigtigt stærkt felt i dag, og der har været mange gode produkter, men Nocla er noget særligt og et produkt jeg tror rigtig meget på”.
Udover et 1-årigt medlemskab til Sol over Gudhjems netværksklub ”Kaffeklubben”, får alle vinderne også en skræddersyet rådgivningssession med eksperter inden for fødevareudvikling fra både Coop og Sol over Gudhjem.
Irma-Prisen
Som noget helt nyt i år blev vinderen af Irma-Prisen også kåret. Her var det Glean der løb med sejren for deres træstammer. Med Irma-Prisen kan Glean se frem til, at få deres produkt optaget i Irma-vareserien og dermed sælges og markedsføres under Irma-brandet i udvalgte Coop-butikker.
Om vinderen af Irma-prisen siger Nicolai Bargholz:
"Jeg er utroligt glad for, at vi med Irma-prisen støtter og hylder en lille dansk producent, der har lavet et nyt produkt, som fortjener et stort publikum. Det er ægte Irma-DNA - godt håndværk, stor smag og en innovativ sammensætning af gode og endda upcyclede råvarer. Stort tillykke til Glean, der har nyfortolket en klassiker på det danske kagebord ift. råvaresammensætning og bæredygtighed, og som bare smager ægte godt. Vi glæder os til at præsentere produktet for danskerne i Irma-serien."
Vinderen af Irma-Prisen; Glean udtaler:
”Vi er mega overvældede og superglade. Vi har altid synes godt om vores træstamme, men det her er bare en blåstempling fra de her fantastiske dommere, så nu glæder vi os bare til at få den ud over stepperne! Vi skal nok lige tilbage og kigge på produktionen og se om vi skal lave nogle nye investeringer, men det bliver virkelig spændende, at skulle arbejde sammen med hele teamet i Coop og dem der står for Irma-brandet og varerne.”
Samarbejdet mellem Sol over Gudhjem og Coop understreger SuperBrugsen og Kvicklys engagement i at støtte lokale producenter og bringe innovative produkter ud til danskerne.
For yderligere information kontakt:
Pernille Strate, Visuel Kommunikation- og Marketing ansvarlig, Sol over Gudhjem
Mail: pernille@solovergudhjem.com
Tlf.: +45 53 86 68 47
eller
Nicolai Bargholz, Kategoridirektør (Tørvarer & Egne varemærker (EVM)), Coop
Mail: nicolai.bargholz@coop.dk
Tlf.: +45 40 70 19 72
Billeder










Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Slut med usikkerheden: Ny modningsmetode sikrer spisemodne avocadoer hver gang i Coops butikker1.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coop er først i Danmark til at gøre brug af en helt ny modningsteknologi, der sammen med kunstig intelligens sikrer, at forbrugeren altid finder spisemodne avocadoer i butikkerne. De nye, spisemodne avocadoer kommer som Irma-produkt fra uge 49.
Coop fjerner låg på creme fraiche og reducerer 15 ton plast20.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coop tager endnu et skridt mod mindre plastaffald i hverdagen. Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie, ”Coop”, produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle plastlåg. Det drejer sig om 4,7 millioner bægre og giver en årlig reduktion på 15 ton plast.
Coop lancerer Irma-kollektion af boligtekstiler10.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nostalgi er navnet på den nye kollektion, der er skabt i krydsfeltet mellem tradition og innovation.
Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og
SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum