Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

Sol over Gudhjem har siden 2014 været drivkraften bag Produktprisen, der har til formål at fremme nye, spændende danske produkter og bringe dem ud på hylderne i landets butikker.
Et ekspertpanel bestående af Louise Beck Brønnum (Gastrofysiker og stifter af Kost Studio), Lykke Metzger (General Manager på Alchemist), Magnus Laier Sonne (Kok og produktudvikler i Smage-Compagniet), Katrine Dahl Pind (Kategorichef hos Coop) og Nicolai Bargholz (Kategoridirektør i Coop), har smagt, vurderet og kåret årets vindere.
Vinderne af Produktprisen 2025
Bornholm Vinegar Company vandt MAD-kategorien med deres Blomme & Slåen Gastrik
Dommer Magnus Laier Sonne siger om vinderne: ”Bornholms Vinegar Company vinder, fordi de kommer med et spændene nyt og lækkert produkt, som måske mangler på hylderne i dag og måske endda et produkt, som den almindelige forbruger skal lære bedre at kende. Det er et super komplekst produkt med mange anvendelsesmuligheder, som har meget på paletten – det er både sødt, surt, dybt og så smager det af de frugter, der er blevet brugt. Det var en svær kategori at vælge én vinder i, men jeg synes det faldt rigtigt ud.”
Vild Is løb med sejren for både DRIKKE- og KONFEKTURE-kategorien
Om Vild is siger dommer og kategoridirektør i Coop, Nicolai Bargholz: ”Vild Is gør det vanvittigt godt med deres to produkter, som jeg vil sige er færdige produkter, der nærmest er klar til at gå ind på butikshylderne. De har både arbejdet virkelig intenst med selve smagen og udseendet af produktet og så har de deres helt egen identitet og profil i markedet, hvor de går ind på nogle eksisterende kategorier med mange aktører, men med deres egen kant - derfor vinder de i dag”.
Nocla vinder INNOVATION-kategorien med deres Bælgfrugt Shoyu
Dommer og kategorichef i Coop, Katrine Dahl Pind siger om vinderen: ”Nocla har lavet et produkt, som er super innovativt. De har lavet et produkt på bælgfrugter som smager af soya. Produktet har den salte, men også den dybe smag og en fantastisk farve. Generelt har det været et rigtigt stærkt felt i dag, og der har været mange gode produkter, men Nocla er noget særligt og et produkt jeg tror rigtig meget på”.
Udover et 1-årigt medlemskab til Sol over Gudhjems netværksklub ”Kaffeklubben”, får alle vinderne også en skræddersyet rådgivningssession med eksperter inden for fødevareudvikling fra både Coop og Sol over Gudhjem.
Irma-Prisen
Som noget helt nyt i år blev vinderen af Irma-Prisen også kåret. Her var det Glean der løb med sejren for deres træstammer. Med Irma-Prisen kan Glean se frem til, at få deres produkt optaget i Irma-vareserien og dermed sælges og markedsføres under Irma-brandet i udvalgte Coop-butikker.
Om vinderen af Irma-prisen siger Nicolai Bargholz:
"Jeg er utroligt glad for, at vi med Irma-prisen støtter og hylder en lille dansk producent, der har lavet et nyt produkt, som fortjener et stort publikum. Det er ægte Irma-DNA - godt håndværk, stor smag og en innovativ sammensætning af gode og endda upcyclede råvarer. Stort tillykke til Glean, der har nyfortolket en klassiker på det danske kagebord ift. råvaresammensætning og bæredygtighed, og som bare smager ægte godt. Vi glæder os til at præsentere produktet for danskerne i Irma-serien."
Vinderen af Irma-Prisen; Glean udtaler:
”Vi er mega overvældede og superglade. Vi har altid synes godt om vores træstamme, men det her er bare en blåstempling fra de her fantastiske dommere, så nu glæder vi os bare til at få den ud over stepperne! Vi skal nok lige tilbage og kigge på produktionen og se om vi skal lave nogle nye investeringer, men det bliver virkelig spændende, at skulle arbejde sammen med hele teamet i Coop og dem der står for Irma-brandet og varerne.”
Samarbejdet mellem Sol over Gudhjem og Coop understreger SuperBrugsen og Kvicklys engagement i at støtte lokale producenter og bringe innovative produkter ud til danskerne.
For yderligere information kontakt:
Pernille Strate, Visuel Kommunikation- og Marketing ansvarlig, Sol over Gudhjem
Mail: pernille@solovergudhjem.com
Tlf.: +45 53 86 68 47
eller
Nicolai Bargholz, Kategoridirektør (Tørvarer & Egne varemærker (EVM)), Coop
Mail: nicolai.bargholz@coop.dk
Tlf.: +45 40 70 19 72
Billeder










Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.
Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he
Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,
Coop og BOFA tester nyt løsmarked med genbrugsemballager12.9.2025 09:31:19 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly Rønne, EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA giver kunderne mulighed for at købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt.
Invitation til pressen: Finalen i produktprisen og Irma-prisen på Coops hovedkontor i Albertslund28.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 3. september skal fem kyndige dommere finde dette års vindere af Produktprisen samt en vinder af den nye Irma-pris, som afholdes i samarbejde mellem Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem og Kvickly og SuperBrugsen. For 12. år i træk kårer vi landets bedste, lokale produkter fra knap 100 passionerede gastronomer i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture, samt årets innovative produkt, der hylder produkter med et fremtidigt potentiale. Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk vil smage og vurdere alle tilmeldte produkter ud fra kvalitet, innovation og lokal historie. Hundredvis af produkter er smagt, og dommerne har nu udvalgt tre produkter i hver kategori, som nu skal dyste om titlen som vinder af Produktprisen 2025 på scenen på Coop Danmarks hovedkontor i Albertslund. Et nyt ben i Produktprisen: Irma-prisen Som noget nyt i år, er det nu også muligt at vinde Irma prisen. Vinderen af denne pris får mulighed for at få en plads på hyl
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum