Lidl fortsætter partnerskaber med UEFA Europa League og UEFA Conference League efter en sæson med imponerende fanengagement
Efter et mindeværdigt år i europæisk fodbold ser Lidl frem til at fortsætte sit partnerskab som officiel partner for UEFA Europa League og UEFA Conference League i sæsonen 2025/26.

I den forgangne sæson bragte Lidls partnerskab med UEFA Europa League og UEFA Conference League 36 nationer og 72 klubber sammen på tværs af 342 kampdage. Ifølge en rapport fra Nielsen Sports var Lidl den mest synlige sponsor i turneringerne og var med til at bringe fans tættere på det spil, de elsker.
Gennem turneringen satte Lidls initiativer fokus på fællesskab og involverede tusindvis af spillere, fans og familier. I sæsonen 2024/25 leverede Lidl blandt andet:
- Over 18.000 stk. frisk frugt til fodboldfans på stadion.
- 4.685 billetter der gjorde det muligt for Lidl-kunder og familier at opleve europæisk topfodbold helt tæt på.
- 7.524 unge fodboldfans fik mulighed for at være en del af Lidl Kids Team, hvor de løb på banen side om side med deres idoler og oplevede kampdagen helt tæt på.
Også i den kommende sæson 2025/26 vil Lidl fortsætte med at skabe unikke oplevelser for fans med billetuddelinger, nye muligheder for at være en del af Lidl Kids Team samt fortsat adgang til frisk frugt og sundere mad. Partnerskabet understreger Lidls engagement i at fremme en mere aktiv livsstil, støtte fællesskaber og gøre fodbold til en mere tilgængelig og inkluderende sport for alle.
Ved at sætte fokus på bevidst ernæring og et aktivt liv handler Lidls partnerskab med UEFA Europa League og UEFA Conference League ikke kun om verdensklasse fodbold, men om at skabe varige og unikke øjeblikke for mennesker, fodboldfans og familier over hele Europa. Det fortæller Mette Schacht Færch, Chief Costumer Officer i Lidl:
”For os handler partnerskabet om meget mere end fodbold. Det handler om at give familier og fans helt særlige oplevelser sammen, både på tribunen og hjemme i hverdagen. Vi ser frem til endnu en sæson, hvor vi kan kombinere fodboldglæde med sunde vaner og stærke fællesskaber.”
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 164 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Torsdag den 6. november åbner Tobias ny Lidl-butik i Ringsted: Vi vil være de billigste24.10.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl slår torsdag den 6. november dørene op til en ny, topmoderne butik på Klosterparks Allé i Ringsted. Her lover butikschef, Tobias Viktor Torp Lubrin, lave priser, høj kvalitet og et engageret medarbejderteam, der står klar til at møde kunderne med smil og god energi.
Lidl styrker sit engagement i kvindefodbold med forlængelse UEFA-partnerskab indtil 203023.10.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl forlænger sit UEFA-partnerskab og fortsætter sin igangværende rejse med UEFA's kvindelandshold frem til 2030. Det udvidede partnerskab omfatter UEFA Women's EURO 2029, the Women’s European Qualifiers 2028/29 og UEFA Women's Nations League 2025, 2027 og 2029.
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum