Lidl styrker sit engagement i kvindefodbold med forlængelse UEFA-partnerskab indtil 2030
Lidl forlænger sit UEFA-partnerskab og fortsætter sin igangværende rejse med UEFA's kvindelandshold frem til 2030. Det udvidede partnerskab omfatter UEFA Women's EURO 2029, the Women’s European Qualifiers 2028/29 og UEFA Women's Nations League 2025, 2027 og 2029.

Grundlaget for at udvide partnerskabet er blevet skabt efter to velafholdte turneringer i løbet af de sidste to år. I år fortsatte UEFA Women's EURO 2025 med at øge succesen med Lidls tilstedeværelse i alle otte værtsbyer og stadioner. Turneringen bød over 650.000 fans velkommen til stadionerne og nåede ud til flere end 400 millioner seere over hele verden.
Gennem brandaktiveringer uddelte Lidl 269.950 frugtbægre i fanzonerne og foran stadionerne for at fremme en sundere livsstil. Vi var også stolte af at præsentere Lidl Awareness Team – 57 Lidl-medarbejdere, der sørgede for, at alle supportere følte sig trygge og respekterede.
“Kvindefodbold fortjener den samme passionerede opbakning som herrefodbold, og gennem vores aktiviteter – fra Lidl Kids Team til initiativer for sund ernæring – er vi stolte af at spille en rolle i at skabe dette. Når vi er på jeres hold, er vi forpligtet til at inspirere til en sund livsstil og styrke lokalsamfund – både på og uden for banen,” fortæller Mette Schacht Færch, kundedirektør i Lidl.
Vil inspirere piger og unge kvinder
Centralt for Lidls UEFA Women’s EURO 2025-aktivitet var engagementet i at inspirere piger og unge kvinder. Dagligvarekæden var vært for en international Lidl Youth Camp i Basel, der samlede 100 piger i alderen 14 til 17 år fra 18 lande og tilbød ekspertcoaching, ernæringsworkshops og muligheder for at opbygge varige venskaber.
Derudover dyrkede og donerede Lidls Fresh Field i Rapperswil-Jona i Schweiz over 12 tons frisk frugt og grøntsager, hvilket demonstrerede Lidls engagement i bevidst ernæring og samfundspåvirkning.
Dette partnerskab repræsenterer Lidls engagement i at skabe lige så stor entusiasme og støtte til kvindefodbold. Ved at tilbyde det samme niveau af synlighed, aktivering og fanengagement som til herreturneringer, hjælper Lidl med at sikre, at kvindesport får den passionerede støtte, den fortjener.
Det udvidede UEFA-partnerskab inden for kvindefodbold 2025-2030 omfatter følgende turneringer:
-
UEFA Women's EURO 2029
-
Kvindernes EM-kvalifikation 2028/29
-
UEFA Women's Nations League 2025, 2027 og 2029
Det er bemærkelsesværdigt, at den elskede Lidl Kids Team-oplevelse vender tilbage til UEFA Women's EURO 2029 og skaber enestående muligheder for børn til at gå hånd i hånd med kvindefodboldstjerner og inspirere den næste generation af atleter og fans.
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkOm Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 165 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Kokkedal strømmede til: Ny Lidl åbning trak fuldt hus4.12.2025 12:30:00 CET | Pressemeddelelse
Der var højt humør og lang kø foran indgangen, da Lidl torsdag morgen åbnede sin nye butik på Højengen i Kokkedal. Borgmester i Fredensborg Kommune, Thomas Lykke Pedersen, stod for snoreklippet sammen med butikschef Benjamin Bohn, og de mange fremmødte kunder blev budt velkommen med morgenkaffe, en bolle med ost og mange skarpe juletilbud.
Fødevareminister Jacob Jensen besøgte Lidl i Holbæk: Madværket udvider sortimentet markant med dansk frugt og grønt i 202626.11.2025 06:03:00 CET | Pressemeddelelse
Efter succes med introduktionen af Madværket i foråret udvider Lidl nu sortimentet markant fra 2026. Dette blev fejret mandag, da fødevare-, landbrug- og fiskeriminister, Jacob Jensen (V), besøgte Lidl i Holbæk for at markere, at discountkædens danske eget-mærke fra marts næste år også inkluderer en stor mængde frugt og grønt fra danske avlere.
Erfaren butikschef er klar til at åbne ny Lidl i Kokkedal: ”Vi vil vinde julehandlen med de laveste priser”25.11.2025 15:07:31 CET | Pressemeddelelse
Når Lidl torsdag d. 4. december åbner dørene til sin nye butik i Kokkedal, bliver det med en butikschef, der både kender området og brænder for at skabe en butik med lokal forankring, lave priser og god stemning. Benjamin Bohn, der bor i Espergærde og har svigerfamilie i Nivå-Kokkedal, ser frem til at byde kunderne velkommen til en moderne butik med et dedikeret team og fokus på kvalitet og service.
Lidl i ny offensiv: Vil vinde julehandlen og sænker priserne på endnu flere produkter19.11.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl sætter turbo på julehandlen med nye prisnedsættelser på en lang række varer. Med det runder dagligvarekæden søndag 150 produkter, der har fået sænket prisen, over den seneste måned - lige fra nødder og marcipan til brød og rengøringsartikler.
Lang kø og store smil: Ringsted tager imod ny Lidl-butik med åbne arme6.11.2025 12:25:19 CET | Pressemeddelelse
Mange kunder stod klar fra morgenstunden, da butikschef, Tobias Viktor Torp Lubrin, og Ringsteds borgmester, Klaus Hansen, torsdag klippede den røde snor til Ringsteds nye Lidl på Klosterparks Allé. De mange fremmødte blev budt velkommen med morgenmad, kaffe og masser af billige priser på friske produkter.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum