7-Eleven og Carlsberg lancerer limited edition-øl brygget på upcyclet kaffe
7-Eleven gentager succesen med at sætte limited edition-øl på hylderne. Sammen med Husbryggeriet Jacobsen lancerer conveniencekæden ’Jacobsen Coffee Corner’ – en limited edition kaffestout brygget på upcyclet kaffe fra Peter Larsen Kaffe, som ellers ville være gået til spilde. Øllen fås eksklusivt i 7-Elevens butikker.

7-Eleven oplever stor interesse for deres særlige limited edition-øl i samarbejde med Jacobsen Bryggeri, der udnytter råvarer bedst muligt og mindsker spild. I 2023 var det Cornerstone IPA med overskydende pulp fra Frankly Juice, og i 2024 Neighborhood IPA med rabarberpulp fra Craft Lemonade, der hurtigt blev udsolgt. Nu kan kunderne finde en ny limited edition i køleskabet: Jacobsen Coffee Corner – en kaffestout brygget med upcyclet kaffe fra Peter Larsen Kaffe, der leverer kaffebønner til 7-Eleven.
”Sidste års limited edition-øl blev taget rigtig godt imod og blev udsolgt hurtigere, end vi regnede med. Det bekræfter os i, hvor vigtigt det er løbende at tilbyde vores kunder nye og spændende produkter. Den nye Jacobsen Coffee Corner et godt eksempel på, hvordan vi gennem partnerskaber kan udvikle innovative løsninger, der både smager godt og samtidig mindsker spild. Vi glæder os til at høre, hvad vores kunder synes om nyheden,” siger Maria Otto, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark.
Jacobsen Coffee Corner er den tredje limited edition-øl mellem 7-Eleven og Husbryggeriet Jacobsen. Den er brygget på 100 % hvedemalt, hvilket giver en blød og afrundet tekstur, mens de ristede kaffearomaer tilfører en mild bitterhed og en afbalanceret smagsprofil.
”Det er første gang, vi brygger en øl med upcyclet kaffe, og vi er meget tilfredse med resultatet. I stedet for at kafferesterne går til spilde, bruger vi dem til at erstatte en del af humlen i vores brygproces, hvilket giver øllet dybde og karakter. Resultatet er en mørk og harmonisk stout med tæt skum. Jeg er ret sikker på, at både kaffe- og ølelskere vil sætte pris på den,” siger Rune Schlosser, Brand Manager for Jacobsen hos Carlsberg Danmark.
Jacobsen Coffee Corner er en limited edition kaffestout med en alkoholprocent på 5,0 % Den koster 30 DKK og fås eksklusivt i 7-Elevens butikker over hele landet – så længe lager haves.
Billeder

Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Reitan Convenience lancerer nyt innovationsprogram for at skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen18.6.2025 09:57:03 CEST | Pressemeddelelse
Reitan Convenience lancerer et nyt innovationsprogram, Convenience Growth Camp, som samler udvalgte medarbejdere fra syv lande og et internationalt panel af eksperter. Sammen skal de udvikle løsninger på nogle af convenience-branchens største udfordringer – særligt med fokus på bæredygtig vækst. To af de udvalgte er Anders Fiskbæk Kragh og Tania Hartmann Jacobsen fra Reitan Convenience Danmark.
Danske startups får luft under vingerne i 7-Eleven16.6.2025 10:34:45 CEST | Pressemeddelelse
Nye, spændende produkter er nu at finde på hylderne i 7-Eleven. To danske startups, som begge har deltaget i Innovation Corner, kan nu kalde sig officielle leverandører til kæden. Både Tempty Foods og Håndmade er dermed kommet et skridt tættere på deres mål om at nå ud til flere danskere.
Første Innovation Corner produkt er nu på hylderne i 7-Eleven2.5.2025 11:23:40 CEST | Pressemeddelelse
I september sidste år introducerede 7-Eleven iværksætterkonceptet Innovation Corner som en del af deres strategi om at fremme innovation og støtte lokale startups. Konceptet er skabt for at give danske fødevareiværksættere både sparring og hyldeplads. Ud af de 10 finalister, der fik mulighed for at præsentere deres produkter, blev seks nøje udvalgt – og nu er det første produkt allerede på hylderne i alle 7-Eleven-butikker.
7-Eleven og Frisko fejrer sommertid og uddeler 50.000 gratis is26.3.2025 10:09:14 CET | Pressemeddelelse
På søndag den 30. marts går vi over til sommertid, og det fejrer 7-Eleven i samarbejde med Frisko ved at uddele over 50.000 gratis is. Uddelingen finder sted på fem lokationer fordelt på København, Odense, Aarhus og Aalborg.
7-Eleven udvider succesfuldt kupon-koncept6.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
7-Eleven introducerer nu en endnu mere brugervenlig kuponshop til erhvervslivet. Konceptet gør det nemt for virksomheder at glæde medarbejdere og kunder med digitale vouchere til fx kaffe eller mad på farten – uden at skulle betale for ubrugte kuponer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum