Nuuday skærper strategien og fokuserer forretningen med ny organisering
Nuuday kickstarter næste fase af transformationen med en skærpet strategi og en ny organisering for at accelerere væksten med den nye IT-platform som fundament. Ambitionen er klar: At skabe et profitabelt Nuuday, der vækster ved at skabe langsigtet værdi og øget relevans for kunderne gennem en stærk portefølje af brands, der fremover vil være organiseret i en B2B- og B2C-division for at styrke vidensdeling, krydssælge smartere og vinde markedet gennem partnerskaber, innovation og forenklede arbejdsgange.

Nuuday er nu klar til næste fase af transformationen, ni måneder efter Christian Thrane satte sig i spidsen for Nuuday som ny CEO. Det sker med en skærpet strategi, der skal accelerere væksten og en ny organisering af Nuudays brands i to divisioner for at få en skarpere go to market approach og vinde markedet ved at levere de bedste kundeoplevelser.
”Vi har taget store skridt i vores transformation. Vi har bygget et finansielt stærkere Nuuday med fortsat vækst i serviceomsætning i 1. halvår, vi vinder mange kunder på de fremtidssikrede teknologier mobil og fiber, og vores kundetilfredshed er steget markant. Med vores nye IT-platform Dawn har vi fundamentet på plads for fremtidig vækst og innovation. Nu skal vi sætte barren højere som den førende markedsleder, vi er, og spille en endnu større rolle for vores kunder,” siger Christian Thrane.
To nye divisioner skal forløse Nuudays brands potentiale
Derfor bliver Nuudays brands nu organiseret i to nye divisioner: En B2C-division med YouSee, Telmore, Hiper og eesy som CEO for YouSee, Christian Morgan, skal stå i spidsen for, og en B2B-division bestående af TDC Erhverv og Relatel, som CEO for TDC Erhverv, John Henriksen, bliver ansvarlig for. Begge fortsætter samtidig i deres nuværende stillinger.
”Ambitionen er at skabe et profitabelt Nuuday, der vækster ved at skabe langsigtet værdi og øget relevans for kunderne igennem en række stærke brands, der er førende på hver sit område. Den nye organisering vil gøre os i stand til at anvende vores brandportefølje på en mere afstemt og strategisk måde ved at styrke vidensdeling, krydssælge smartere og vinde markedet gennem partnerskaber, innovation og forenklede arbejdsgange,” uddyber Christian Thrane.
Fokus på langsigtet værdi i stedet for kortsigtet kundetilgang
Den skærpede strategi er et svar på et marked med hård konkurrence om kunderne, der bliver mere og mere digitalt og komplekst i en tiltagende usikker verden. Det stiller krav om bedre og sikrere mobil og bredbåndstjenester til forbrugere eller integrerede ICT-løsninger til erhvervslivet inden for cybersikkerhed og AI. Den nye organisering er derfor et strategisk valg om at skabe øget relevans i langvarige kunderelationer i stedet for et fokus på at jagte den næste kunde.
”Vi vil fokusere på skabe langsigtet værdi for vores kunder i stedet for at jagte kortsigtet kundetilgang i et ræs mod bunden. Vi ønsker at skabe en dybere forankring ved at sælge flere tjenester af høj kvalitet og dermed øge forbruget pr. kunde. Vi har i de kommende måneder flere lanceringer og tiltag, der vil understøtte den skærpede strategi,” slutter Christian Thrane.
Kontakter
Mikkel Riis-JørgensenPressechef
Tlf:+45 30 44 22 44mikri@nuuday.dkBilleder
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger i dag omkring 3.000 medarbejdere og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday henter ny erfaren kommunikationsdirektør18.8.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday har ansat Tanja Frederiksen som ny kommunikationsdirektør med ansvar for corporate kommunikation, public affairs og ESG. Hun kommer med 15 års erfaring fra lignende stillinger blandt andet som global kommunikationsdirektør i Carlsberg og chef for Corporate Relations i Tryg A/S. Derudover har hun ti års politisk erfaring fra Christiansborg fra forskellige stillinger som rådgiver og journalist. ”Vi er meget glade for at få Tanja Frederiksen med ombord. Hun kommer med et stærkt mix af kommunikationserfaring, politisk tæft, strategisk ledelse og forretningsforståelse. Jeg er overbevist om, at hun er den helt rigtige til at stå i spidsen for Nuudays fremtidige positionering. Både i forhold til at styrke vores fortælling, vores relationer og vores samfundsansvar", siger Christian Thrane, CEO i Nuuday. ”Nuuday er en spændende tech-virksomhed i rivende udvikling, der gennem kendte brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Hiper m.fl. spiller en central rolle i at forbinde mennesker og vi
Eesy er klar med ny CEO, der skal fortsætte den digitale vækstrejse6.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Eesy får ny direktør, når Kine Kristin Kjærnes pr. dags dato tiltræder som CEO efter Lars Blach, hvor hun skal fortsætte eesys vækstrejse og fokusere knivskarpt på en nem og enkel digital kundeoplevelse. Kine Kristin Kjærnes kommer til eesy med omfattende erfaring fra telebranchen kombineret med et kommercielt salgsgen og digitalt mindset, der passer perfekt til eesys DNA.
Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse
For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.
Nuuday leverede fortsat øget serviceomsætning og kundetilfredshed i 202412.3.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en tilgang på 14.000 mobilabonnenter i 4. kvartal øgede Nuuday sin mobilbase med i alt 69.000 abonnenter i løbet af 2024. Nuuday tilføjede også yderligere 20.000 fiberkunder til forretningen, hvilket bragte det samlede antal af nye fiberkunder op på 63.000 for hele året. Efter succesfuldt at have migreret størstedelen af YouSees kundebase til vores nye IT-platform, vil hele YouSee-kundebasen være migreret inden længe. Det markerer en kæmpe milepæl for Nuudays omfattende virksomhedstransformation.
Hiper er klar med ny CEO, der skal gøre kunderejsen endnu nemmere for fiberkunderne11.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hiper får ny direktør, når Lars Blach pr. dags dato tiltræder som CEO efter Mads Hein, hvor han skal sikre stabilt og lynhurtigt bredbånd til danskerne ved at gøre det endnu lettere at blive fiberkunde. Lars Blach kommer fra en intern stilling som CEO for Nuudays digitale udfordrerbrand, eesy.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum