POWER skriver dansk reklamehistorie
Til august er det 10 år siden, at POWER slog dørene op til sin første butik i Glostrup. I dag har elektronik- og hvidevarekæden 27 butikker landet over, og flere er på vej. Det fejrer POWER med en kæmpemæssig jubilæumskampagne i august og september, men allerede i dag – fredag den 11. juli – går optakten i gang med en storstilet reklame-serie i tre afsnit. POWER har købt hele reklameblokken i bedste sendetid på TV 2 og viser alle fem minutter af første afsnit.

Fra fredag den 11. juli kan danskerne følge med, når det fem minutter lange første afsnit af POWERs nye tv-reklameserie ”Den forsvundne kuffert” ruller over skærmen i bedste sendetid kl. 20.00 på TV 2. De næste to afsnit følger de to kommende fredage, hvor POWER også har købt hele reklameblokken.
Reklameserien er startskuddet på POWERs jubilæumsfejring, hvor elektronik- og hvidevarekæden fejrer 10 år på det danske marked. En bedrift, som direktør Jesper Boysen ikke kan skjule sin stolthed over.
- Fra 0 til 27 - og snart 28 - butikker i Danmark på 10 år. Det synes jeg godt, vi kan være rigtig, rigtig stolte af. Det er en kæmpemæssig bedrift – for helt ærligt, så var vi ikke spået mange lys i lagkagen, da vi åbnede vores første butik tilbage i 2015. Men POWER har sejret, og det er ikke mindst sket på grund af en helt særlig POWER-kultur, hvor alle i organisationen tænker og handler hurtigt og utraditionelt. Og det kan jeg hånden på hjertet også sige, at vi gør i fejringen af vores jubilæum, siger Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER.
POWER skriver dansk reklamehistorie med jubilæumskampagne
Med tv-reklameserien Den forsvundne kuffert, som består af tre episoder á fem minutters varighed, har POWER gentænkt sit reklameunivers med en jubilæumskampagne, der rækker langt ud over standarden for dansk markedsføring. I tv-reklamerne optræder POWERs direktør og egne medarbejdere side om side med blandt andre Bubber, Hav (kendt fra tv-programmet ”Forræder”) og flere professionelle skuespillere.
Reklamerne bliver – meget utraditionelt – vist i sin helhed på TV 2, og POWER har varmet op til visningen med en storstilet outdoor-kampagne på metrostationer og busskure i 50 byer rundt om i landet. Samtidig er der udgivet en titelsang til reklamen – med titlen ”Hvad ingen andre tør” – som er indspillet af sangerinden Caroline Castell og udgivet igennem Warner Music Denmark.
- Jeg synes faktisk ikke, at ordet ”all-in” dækker den indsats, som er gjort for at få vores kampagne så bredt ud som muligt. Jeg ved i hvert fald fra venner og familie, at de ikke har kunnet sparke sig frem for POWER-eksponeringer på sociale medier, tv og alle mulige andre steder de sidste uger, siger Jesper Boysen.
700 gæster samlet til gallapremiere i Imperial-biografen
Torsdag aften fyldte POWER Imperial-biografen på Vesterbro i København til et brag af en gallapremiere. Normalt samles der 200-300 gæster på den røde løber, når de store klassiske danske film har gallapremierer, men POWER formåede at samle ikke mindre end 700 gæster til det eksklusive smugkig på de kommende reklamer.
Fredag den 1. august klokken 9.00 skyder POWER for alvor jubilæet i gang med vilde jubilæumstilbud på power.dk og i de 27 butikker rundt om i landet.
- Jeg tør godt love danskerne, at vi har planlagt en tilbudskampagne, som bakker den store hype op. Det bliver et brag af en sensommer – og vi har voldsomt store forventninger, siger Jesper Boysen.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPOWER Danmark
Ring til POWERs presseansvarlige på tlf. 2133 8088 (vi modtager desværre ikke dine sms'er), eller send os en mail på presse@power.dk.
Billeder
Om POWER
POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige.
I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig.
Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.
POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag.
Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
200% stigning: Nintendo Switch 2 revet af hylderne i POWER19.6.2025 14:04:31 CEST | Pressemeddelelse
Siden lanceringen af den nye Nintendo Switch 2 har efterspørgslen nået historiske højder hos elektronikkæden POWER. Salget af Nintendo-produkter er steget med mere end 200% i forhold til samme periode sidste år – og intet tyder på, at efterspørgslen stilner af.
Sammenlægning: Punkt1 og Expert bliver slået sammen under Punkt1-brandet2.6.2025 12:56:11 CEST | Pressemeddelelse
Hidtil har de to kæder kørt parløb, men efter en enstemmig afstemning har ledelse og franchisetagere bag elektonikkæden Expert og hvidevarekæden Punkt1 valgt at samle kræfterne under ét brand: Punkt1. Sammenlægningen sker for styrke kædens vækst og brandmæssige position samt give kunderne adgang til hvidevarer og elektronik i alle butikker.
Efter europæisk strømnedbrud: Danskerne hiver powerbanks og nødradioer ned fra hylderne2.5.2025 11:39:18 CEST | Pressemeddelelse
Nyheden tidligere på ugen om strømnedbrud i Spanien og Portugal har i den grad sat danskerne i alarmberedskab. I POWER er salget af powerbanks steget med 100 %, imens der inden for de seneste tre døgn er blevet solgt 60 % flere nødradioer. Elektronik- og hvidevarekæden forudser, at tendensen vil fortsætte i de kommende dage.
Desperate kunder i POWER: Salget af Google Chromecast-erstatninger steg med 1200 %13.3.2025 12:54:33 CET | Pressemeddelelse
Tidligere på ugen oplevede mange danskere, at deres ældre versioner af Google Chromecast pludselig ikke længere virkede. Siden har elektronik- og hvidevarekæden POWER oplevet en ren eksplosion i salget af alternative streamingprodukter, så salget på bare få dage er steget med 1200 % sammenlignet med sidste år. POWER forventer, at den store efterspørgsel fortsætter.
Viralt TikTok-hit rammer Danmark: POWER solgte over 100 Ninja SLUSHis på en time24.2.2025 15:42:52 CET | Pressemeddelelse
Sidst var det airfryeren, og nu er det verdenshittet Ninja SLUSHi, der indtager danskernes køkkener med rekordfart. Natten til mandag lancerede POWER sit forsalg på den populære slush-maskine, Ninja SLUSHi. Allerede i løbet af den første time blev der solgt over 100 styk af den populære køkkenmaskine, der har taget både USA og England med storm.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum